preview rendering

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 11:10 uur

VdL MX Premium.  Bij het preview renderen krijg ik het volgende popup schermpje:

"Voor het gemarkerde gedeelte is er al een preview-rendering. Wanneer u het gedeelte wilt vernieuwen gebruik dan het menupunt "Preview-rendering gedeelte onder afspeelcursor actualiseren". Tot zover dit popup schempje.

Als ik op OK klik wordt er weer opnieuw gerenderd en krijg daarna hetzelfde popup schermpje weer terug.

Als ik op het verwijderkruisje rechts boven klik wordt er weer gerenderd, doch nu heel langzaam en veel langer en komt daarna wéér het popupschermpje terug. Als ik dan op escape indruk om te onderbreken wordt me gevraagd of ik het exporteren wil afbreken, terwijl ik helemaal niet aan het exporteren ben!

Tenslotte blijkt dat op alle door het renderen "groen" gemarkeerde gedeelten op de tijdlijn het afspelen schokt en zelfs even totaal stil komt te staan.

Wat is hier aan de hand en wat doe ik fout?

Reacties

magixagent schreef op 23.09.2011 om 12:20 uur

beste,

vermoedelijk is Uw grafische kaart niet krachtig genoeg om de bestanden te importeren en te renderen

gr

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 15:40 uur

Dank voor uw veronderstelling. Wordt bij het preview renderen gebruik gemaakt van de processor, de grafische kaart of beiden? In mijn pc zit een NVIDIA GTX 640, dat kan het probleem dus niet zijn. Op en zeker moment kreeg ik een ander popupschermpje met de opmerking dat er gerenderde bestanden "verworpen" zijn met de vraag of ik die wilde verwijderen. Die term verworpen ken ik niet, wat betekent het? Ik heb OK geklikt, de blauwe balk ging weer een tijdje lopen en daarna bleek mijn probleem opgelost! Kan iemand me deze werking uitleggen?

Waar vind ik trouwens "het menupunt "Preview-rendering gedeelte onder afspeelcursor actualiseren"?

En waar worden de renderfiles eigenlijk opgeslagen, zodat ik die evt handmatig kan verwijderen via de W.Verkenner?

Weet iemand waar ik een complete pdf handleiding voor VdL Premium MX kan downloaden?

magixagent schreef op 23.09.2011 om 15:46 uur

 

De grafische kaart zal het probleem niet zijn, er is intussen al een upgrade van 94 Mb op de site even downloaden misschien is het probleem dan verholpen

U heeft het programma opgestart .

Ga naar hulp//help, online actualiseren. en u ziet als U een geregistreerd pakket heeft dat er een update is

Het elektronische handboek (PDF) vindt u onder "Startmenu"- "Magix Video deluxe MX"in de submap "Documentatie

Uw probleem staat in de PDF files boek pagina 211 t/m 215

gr

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 16:25 uur

 Op de DVD van MX Premium staan drie mappen: "addon", "Dat" en "product". In welke zou dat pdf bestand dan moeten staan? Is het ook te downloaden?

Waar kan ik antwoord krijgen op die andere vragen?

 

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 16:35 uur

De grafische kaart zal het probleem niet zijn, er is intussen al een upgrade van 94 Mb op de site even downloaden misschien is het probleem dan verholpen.

Ik heb de site van Magix helemaal afgezocht maar kan geen upgrade vinden. Kunt u een link geven?

 

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 16:54 uur

 Hartelijk dank voor het snelle antwoord! Ga het straks even proberen.

Had u ook mijn vragen die ervóór zaten gevonden:

Op de DVD van MX Premium staan drie mappen: "addon", "Dat" en "product". In welke zou dat pdf bestand dan moeten staan? Is het ook te downloaden?
Waar kan ik antwoord krijgen op die andere vragen?

 

 

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 17:47 uur

Ik ben niet in het bezit van een "pdf files boek". Hoe ziet dat eruit? Ik bezit trouwens over MX Premium helemaal geen boek, Ik heb j.l. dinsdagavond voor 30 Euro MX Premium aangeschaft. Daar was geen boek of zo bij. Ik heb destijds van de handleiding voor 17HD de pdf file uitgeprint. Dat wil ik nu ook gaan doen voor MX Premium. Althans in elk geval de delen waar het gaat om de nieuwe features. Maar ik kan nergens, maar dan ook werkelijk nergens een pdf file vinden. Volgens u zou dat op de DVD moeten staan, maar daarop kan ik die niet vinden. Ben ik nou zo dom?

 

magixagent schreef op 23.09.2011 om 18:41 uur

Dat is geen verkeerde prijs voor een pakket van € 129,99.

U kunt onder start menu, vdlMX prem als u dit open klikt ziet u bijna onderin PDF Files, vanuit hier kunt u het boekwerk uitprinten ik dacht 417 pagina's succes met het mooie pakket

Cinecor schreef op 23.09.2011 om 22:45 uur

 Op de DVD van VdLMX Premium tref ik toch echt geen uitklapmenu aan en dus ook geen pdf bestand van de handleiding.

Zou ik wellicht nog meer missen op deze speciale aanbiedingsDVD?

RiViS schreef op 24.09.2011 om 00:02 uur

Niet op de dvd, maar op je pc:

Start / Alle programma's / Magix / VdLMX / Documentatie / VdLMX Handleiding, en ziedaar: 423 pagina's in pdf formaat.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 24.09.2011 om 10:08 uur

Niet op de dvd, maar op je pc:

Start / Alle programma's / Magix / VdLMX / Documentatie / VdLMX Handleiding, en ziedaar: 423 pagina's in pdf formaat.

 Beste Rijk

Dank voor je duidelijke antwoord. Hier kon ik tenminste iets mee en ik heb nu dus het pdf bestand op de pc staan. Wel natuurlijk een vreemde manier om aan een handleiding te komen. Magix zou er goed aan doen om ze op haar site te zetten voor normaal dowloaden, lijkt me.

Nu de handleiding zelf. Die is eigenlijk ook niet wat je ervan verwacht. De nieuwe feature "preview rendering" wordt wel aangeduid, maar hoe het allemaal werkt staat niet toegelicht. Vandaar dat ik hier vanwege een paar problemen al een paar vragen afvuurde voor de "kenners" van de software, maar een gedegen antwoord is er niet op gekomen. Ook de optie om de thumbnails van shots in de mediapool te kunnen vergroten met het schuifje wordt eigenlijk nergens vermeld. Verder heb ik nog niet rondgekeken in die handleiding. Ook wordt er in de handleiding wel steeds vermeld wàt er allemaal voor mogelijkheden zijn, maar meestal staat er niet bij op welke wijze je die moet toepassen. Is het dan de bedoeling dat je dat zelf maar moet gaan zitten uitvogelen, vraag ik me af. Kortom met de software ben ik dik tevreden, alles werkt perfect, maar de handleiding laat veel, zo niet alles te wensen over. Ik hoop dat de "officials" van Magix hiervan ook kennis nemen zodat er wellicht iets aan verbeterd kan worden.

Als er iemand is die hierop "in privé" wil reageren, dan kan dat op

Persoonlijke contacten leiden namelijk dikwijls tot meer en sneller resultaat dan via zo'n rubriek als dit. 

 

 

 

 

Cinecor schreef op 24.09.2011 om 10:24 uur

Even een aanvulling op mijn vorige bericht. Uiteindelijk tòch uitleg gevonden over het preview renderen. In één van de vorige antwoorden (zie 23/9 15:46 van magixagent) was dat al aangegeven: het staat op pagina 211 e.v.

Toen was mij nog niet duidelijk dat het via het startmenu moest. En ik maar zoeken in de indexvan de handleding, maar daar staat pagina 211 niet vermeld...

Het wordt dus de hele handleding doornemen en zelf voor de belangrijkste punten een eigen index maken. Dat deed ik al eerder met enig succes voor de handleding van 17HD

RiViS schreef op 24.09.2011 om 12:43 uur

Hallo Cinecor,

1. Als je in de zoekfunctie van de pdf (rechtsboven) "preview rendering" invult en je klikt op het pijltje en vervolgens op "volgende zoeken..." dan krijg je eerst in de inhoud pag 73 te zien en als je dat nog een keer doet pag 211 (enz).

2. VdL is een pakket dat voor een concurrerende prijs heel veel biedt. Als je dat dan voor 30 Euro kunt aanschaffen mag je niet verwachten dat er ook nog boekwerken bij zitten.

3. Als je in de Help functie de moeite neemt om het Voorwoord te lezen, dan zie je dat daar ook de PDF file wordt vermeld, weliswaar moet je daar dan even naar zoeken en niet iedereen komt op het idee om te kijken via Start/Programma's. Daar heb je dan deze site voor.

groet,

Rijk 

Cinecor schreef op 24.09.2011 om 15:04 uur

 Helemaal tof Rijk, dank je wel!

Over die prijs-kwaliteitverhouding ben ik het niet met je eens. Stel je koopt een TV in de winkel voor een speciale prijs en dan kom je thuis tot de ontdekking dat de handleiding ontbreekt...

mi-bo schreef op 24.09.2011 om 16:19 uur

Cinecor,

graag wil ik nog iets aanvullen wat RiVis schrijft aan U.

 Dinsdag  jl.heeft niemand U verplicht om een vdl Mx Premium pakket van € 30,00 te kopen,als  u het plus pakket had genomen was het gratis, helemaal voor niets geweest, en dat pakket kost dan ook bij de detaillist  € 99,99.

Geen boeken er meer bij geven is een bewuste keuze van Magix en ook geen mooie doos erom heen, want de volgende dag stonden de pakketten voor € 70-80  op marktplaats.nl.

Ik hoop dat U nu tevreden bent met dit antwoord, en  U gaat zich lekker verdiepen in het mooie magix product en hopen dat U binnenkort bij Uw  videoclub een grandioze demo gaat geven, want dat is namelijk de bedoeling voor het uitnodigen van videoclub met 2 extra leden, op de masterclass avond.

gr mi-bo