Preview hapert en tijdlijn loopt niet mee

kenatnet schreef op 21.12.2012 om 22:55 uur

Beste leden,

Sinds een aantal dagen heb ik een vervelend probleem met Video Deluxe 2013 Plus.

Bij het afspelen van de tijdlijn in het preview scherm, hapert het beeld enorm en geluid loopt gigantisch achter. Daarnaast is mij opgevallen dat ook de tijdlijn niet meer meeloopt. Videobewerken is daardoor onmogelijk geworden!

1) MVD2013 heeft perfect en super snel gewerkt om mijn PC, maar de laatste dagen opeens niet meer. Komt dit bekend voor bij andere leden? Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

- Opnieuw installeren

- Instellingen terugzetten naar standaard

- Online actualiseren

- CTRL + R

- Installatie herstellen

2) Iemand enig idee hoe ik ALLE instellingen verwijder van mijn PC om een 100% clean installatie te doen? Het valt mij namelijk op dat MAGIX mijn productcode en e-mailadres, ondanks de-installatie, toch onthouden heeft. Het lijkt mij dat MAGIX dan ook alle probleem instellingen onthoud.

Reacties

RiViS schreef op 22.12.2012 om 11:40 uur

Is het misschien zo dat het haperen te maken heeft met het steeds langer / gecompliceerder worden van je project?

Probeer even een nieuw project met een kort stukje film en kijk of daar het haperen wel/niet optreedt, dan weet je het.

Naarmate je film langer wordt en meer effecten/titels/overgangen/correcties bevat, krijgt je processor het steeds moeilijker om hem in de preview monitor af te spelen. Het helpt vaak wel wat om via Programma-instellingen (sneltoets Y), tabblad Video-Audio de Filmweergave op halve resolutie te zetten, dat heeft geen effect op de uiteindelijke film. Het is ook afhankelijk van de performance van je PC (processor, grafische kaart) en met welk bronmateriaal je werkt (SD of HD)

E.e.a. heeft geen effect op de uiteindelijke film, die zal vloeiend afspelen in volledige resolutie.

groet,

Rijk

lucky_me schreef op 23.12.2012 om 11:13 uur

Hallo

1* In aanvulling op het antwoord van Rijk en in antwoord op deel 2 van je vraag kan ik je de volgende link geven.

http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

dit programmaatje laten lopen na het verwijderen van het programma. Dit verwijdert de restbestanden

2* Je kan ook eens tuneup downloaden. Dit programma kan je 30 dagen gratis gebruiken en je kan je register er mee opruimen (defragmenteren en doodlopende links verwijderen)

succes

Luc

careuter schreef op 02.01.2013 om 15:24 uur

Beste "KENATNET",

Ik heb dezelfde klachten (zie mijn vraag).

"Hoe verhelp ik het stotteren in de arranger tijdlijn. Ik werk met een laptop die aan alle eisen voldoet conform het vereiste van Magix. Het gaat met name om de bewerking van AVCHD bestanden, Zelfs een klein filmpje met twee X-overgangen loopt niet goed! Wie o wie heeft de ultieme oplossing"?

Speciaal een snelle laptop gekocht met I7, NVIDIDA en 8G RAM geheugen. Hier heb ik eveneens deze problemen. Alle aangereikte oplossingen van Magix helpen NIET!!!

Zelfs de instellingen van mijn laptop gewijzigd bij Systeem/Geavanceerdesysteeminstellingen/Prestaties/Instellingen/ en op Beste prestaties gezet. Geen intenetverbinding en de Antivirus op UIT!

Het maakt alles totaal GEEN verschil.

Na een syscheck ben ik benieuwd naar de reactie van Magix. Ben vooralsnog NIET optimistisch. Of.... komt er alsnog de ultieme oplossing??.......²³¤¼³²¤¼³¼€