Reacties

Cinecor schreef op 20.11.2012 om 17:03 uur

Het is aan te bevelen om, voordat je echt met monteren begint, de workspace met de menu's te leren. Zie menu "Venster" en je begrijpt alles. Alleen noemt Magix in het menu het previewvenster opeens "programmamonitor" en dat is een beetje jammer. Waarom er de sneltoets Shift+V aan gekoppeld zit is me niet duidelijk want zo erg veel zal je deze aan- en uitschakeling van het previewvenster tijdens het editen niet (zeg maar nooit) gebruiken. Of zie ik een nuttige functie over het hoofd?

mi-bo schreef op 20.11.2012 om 17:10 uur

Ter aanvulling klik opY toets en dan gaat U naar Weergave sjoblonen, klik dan standaard aan

en alles staat weer goed

succes met het mooie MAGIX product.

Voormalige gebruiker schreef op 20.11.2012 om 17:43 uur

Beste,

Ter aanvulling op MI-BO en Cinecor. Druk op de sneltoets F9 en alle vensters worden gereset.

gr.

Rob

Cinecor schreef op 22.11.2012 om 13:40 uur

Eén aspect wordt vergeten bij het advies om F9 toe te passen. Als je met meerdere monitoren werkt wordt je workspace in de standaard gezet en moet je alles opnieuw indelen. Helaas is er geen mogelijkheid om je eigen  indeling te saven. Zeker als je met drie monitoren werkt (zoals ik) is dat een groot nadeel. Menu>Venster of Shift+V is dus een logischere manier als je het previewvenster "kwijt" bent.

Voormalige gebruiker schreef op 22.11.2012 om 16:14 uur

Eén aspect wordt vergeten bij het advies om F9 toe te passen. Als je met meerdere monitoren werkt wordt je workspace in de standaard gezet en moet je alles opnieuw indelen. Helaas is er geen mogelijkheid om je eigen  indeling te saven. Zeker als je met drie monitoren werkt (zoals ik) is dat een groot nadeel. Menu>Venster of Shift+V is dus een logischere manier als je het previewvenster "kwijt" bent.

Cinecor,

Je hebt helemaal gelijk. Alleen de meeste (beginnende) gebruikers, die deze vraag stellen, hebben meestal één monitor. Dus is dit de snelste manier om alles in een keer te resetten.

Gr.

Rob