Performance MX bij 50P

George60 schreef op 29.10.2011 om 13:54 uur

Zijn er meer mensen die video AVCHD-50p bewerken met MX en zo ja wat is dan de ervaring?

Bij mij zééér teleurstellend, haperen schokken, crashen, ook als preview op half staat.

En dat terwijl de Magix test als uitkomst geeft:

PC staat op rang 303/5066 aantal punten 41659 en is in totaal 92% sneller dan alle geteste PC's

Kortom MX belooft veel maar maakt het vooralsnog NIET waar
 

Reacties

lucky_me schreef op 29.10.2011 om 14:56 uur

persoonlijk ben ik wel tevreden oven mx maar ik werk wel maar met 25 fps. Ik heb 2 grafische kaarten gtx460 (dezelfde als die van u) Ik vind niet dat mx significant sneller of trager is dan vdl17 bij het bewerken van video. jouw 50fps is natuurlijk wel twee maal zo snel als mijn 25 fps en ik weet ook niet hoe mijn pc daar zou op reageren.

Mocht het je interesseren, kan je eventueel een stukje film doorsturen (bvb met Yousendit) ik plaats er wat effecten bij en ik zie wat er gebeurd bij mij. Kwestie van te weten of die kost voor die tweede grafische kaart rendeert. Dan weet je voor jezelf of dit een oplossing kan zijn.

mvg

Luc

lucky_me schreef op 30.10.2011 om 08:46 uur

Hallo Georges

Bedankt voor je test filmpjes (mooi materiaal trouwens). Ik heb het volgende geprobeerd.

1*   gewoon afspelen op volledige resolutie; dit ging zeer vlot

2* vervolgens heb ik de scenes met gewone kruiskoppelingen (overlappingen) nog eens laten spelen. Deze overlappingen heb ik dusdanig gemaakt dat ze er bijna voortdurend 2 scenes boven elkaar stonden. Hier had ik lichte schokken. Erger was dat ik tijdens het herhaald afspelen van dit projectje 2x geconfronteerd ben geweest met een zwaarwegend probleem in magix waarop het programma afgesloten werd. Het project kon wel telkens automatisch hersteld worden. Ik weet eigenlijk ook niet of ik dit had kunnen vermijden door ergens een andere instelling te geven. Volledige resolutie of halve resolutie maakte geen verschil in de weergave.

3* Ik heb het nog iets zwaarder gemaakt en heb op alle scenes mercalli toegepast. Dit was eigenlijk niet meer afspeelbaar. Het preview venster sprong van het ene stilstaande beeld naar het andere. Gelukkig dat dit effect maar toegepast wordt net voor het exporteren.

 

mijn conclusie;

bewerkingen op HD beeldmateriaal  50fps gaat voor héééél krachtige computers maar enkel wanneer niet teveel effecten gebruikt worden. Mocht het je interesseren , mijn pc staat ergens net boven de 100e plaats op 95%.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

mvg

Luc