perfekt! dit werkt! scherpe beelden op je tv! lees dit!

tjako123 schreef op 08.12.2008 om 20:45 uur
Als je scherpe beelden wilt op tv moet je bij ned 1,2 of 3 gaan werken! Maar als amateur kan het ook. Ik heb een full hd panasonic sd9 videocamera. Mijn pc is met hdmi-kabel aan mijn tv verbonden (composiet-kabel werkt misschien ook goed). Ik heb windows vista. Mijn tv (sony bravia hd ready) is in mijn pc ingesteld als kloon van mijn computerscherm. Ik importeer mijn opnames via het door panasonic meegeleverde programma Hdwriter in mijn (krachtige) pc. Ik bewerk mijn opnames met mvdl15+. Nu komt het. Ik heb verschillende uitvoeropties getest tot en met bluray toe. Maar als je bestand exporteren als dv-avi kiest......mwaaahhhwaaauwww!! Geen liggende streepjes omdat je tv-beeld telkens voor de helft wordt opgebouwd (en je dus bij snel bewegend beeld achterloopt). Verdere voordelen: de film blijft herhaald afspelen tot je het op de pc stopt (lukt niet bij andere opties), je hebt prima geluid (lukte mij niet bij bluray), bestandsomvang is niet te groot. (Later ga ik proberen te branden op bluray disks......). 

Reacties

magixagent schreef op 08.12.2008 om 23:42 uur
Fijn dat er Magix gebruikers zijn, die alles willen en kunnen benutten wat het pakket allemaal in huis heeft, goede aanvulling op het pakket.
U kunt het als aanvulling bij groepen op de vdl site zetten en anders doen wij het wel, succes.
wim-reijerse schreef op 28.05.2009 om 00:18 uur

DV-AVI is toch geen HD. Heeft resolutie van 720x576 !