Het is geen installatie probleem die verliep prima ,pc daarna geoptimaliseerd met programma verliep prima,todat ik de auto functie inschakelde . Bitdefender alarm dreiging persoonlijke gegevens. diefstal etc . blokkeren en desinfectie van bestanden en in quarantaine geplaatst. merkt magix.exe als malware.
Als dit een bekend fenomeen is en het een valse melding is bij pc check en tuning dan denk ik eraan de gedesinfecteerde bestanden te herstellen . zodat progr. weer werkt.
Ik zie nu pas, dat ik twee virusscanners door elkaar heb gehaald. U hebt het over Bitdefender en mijn gegeven antwoord ging over Windows Defender.
U mag van mij ook aannemen, dat alle Magix programma's betrouwbaar en virusvrij zijn. In het verleden heb ik het ook eens gehad, dat mijn Norton360 aangaf, dat Video Deluxe een virus zou bevatten. Volgens Magix Support was dit vals positieve melding. Magix Duitsland hebt dit gelijk bij Norton neergelegd en hebt deze gelijk gecorrigeerd, zodat deze melding wegbleef.
Mijn PC's worden ook bewaakt / beschermd door Acronis True Image. Sommige Magix programma heb ik ooit tijdens het installeren toestemming moeten gegeven om deze alsnog te installeren en op te starten.
Persoonlijk, kan ik u niet vertellen of Bitdefender ook een manier hebt om bepaalde programma's alsnog toegang verlenen tot een programma, die u als betrouwbaar acht. Maar voorzichtigheid blijft geboden. Meestal stuur ik een mailtje naar de desbetreffende programmaleverancier en vraag om opheldering. De supportafdelingen van desbetreffende programmaleveranciers zijn zeer blij met mijn reacties.
Voor zover ik het begrepen is uw probleem opgelost.