Paars/Groene flits in gebrande film

GuidoV schreef op 28.11.2017 om 08:08 uur

Beste forumleden,

Ik heb via Video Deluxe 2017 een vakantiefilm gebrand. Enkel bij het afspelen krijg ik heel vaak een paars/groene flits van 1 seconden te zien bij zowel filmpjes en foto's (niet tijdens overgangen).

Op mijn laptop (intel core i5, windows 10) zag ik deze flitsen niet. Is dit een verkeerde instelling? Hoe kan ik dit oplossen?

Zie de 2 foto's als voorbeeld.

Alvast dank voor de reactie.

Guido

Reacties

Bol schreef op 28.11.2017 om 09:46 uur

Hallo Guido,

oplossing 1

1. Klik linksboven op het hamburgertje (3 streepjes) en zet het vinkje op standaard (2D)

Oplossing 2

Ga naar de clips, die deze paars/groene flits van 1 seconde vertonen en knipt (verwijdert) dan 1 à 2 secondes aan het begin of het einde van de clip af. Het kan zijn, dat tijdens het filmen dit gebeurd is.

succes.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.11.2017, 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

GuidoV schreef op 28.11.2017 om 20:50 uur

Hallo Guido,

oplossing 1

1. Klik linksboven op het hamburgertje (3 streepjes) en zet het vinkje op standaard (2D)

Oplossing 2

Ga naar de clips, die deze paars/groene flits van 1 seconde vertonen en knipt (verwijdert) dan 1 à 2 secondes aan het begin of het einde van de clip af. Het kan zijn, dat tijdens het filmen dit gebeurd is.

succes.

Hoi Bol,

Dank voor je reactie. Helaas stond oplossing 1 al zo ingesteld. Oplossing 2 gaat lastig opzoeken worden aangezien ik die flitsen niet op de laptop met afspelen zie. Kan het een verkeerde instelling zijn bij het branden?

Grt. Guido

Bol schreef op 28.11.2017 om 22:56 uur

Hallo Guido,

Ik denk het niet dat het een verkeerde instelling is bij het branden. Heb je het project al eens geëxporteerd als bv. Mpeg-4. Wat is dan het resultaat?

Laat het mij weten.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

GuidoV schreef op 30.11.2017 om 15:35 uur

Hallo Guido,

Ik denk het niet dat het een verkeerde instelling is bij het branden. Heb je het project al eens geëxporteerd als bv. Mpeg-4. Wat is dan het resultaat?

Laat het mij weten.

Groet,

Bol

Hoi Bol,

Ik heb de film geëxporteerd als Mpeg-4. Kan ik nu nog wel een menu branden dan? Ik heb het geprobeerd maar als ik hem het project dan wil opslaan wilt hij dat weer als MPV bestand doen.

Ik heb de film nog niet gebrand, maar wel op me tv afgespeelt via me externe harde schijf, en het lijkt goed te gaan. Paar minuten gekeken maar nog geen flits gezien.

Ben al heel blij dat het nu lijkt goed te gaan, maar had graag nog een dics menu willen branden.

Grt. Guido

Bol schreef op 30.11.2017 om 21:16 uur

Hallo Guido,

Nee, je kan een Mpeg-4 bestand geen menu meegeven. Het is normaal als je een project bestand op de tijdlijn heeft staan en deze afsluit er wordt gevraagd of je deze wilt opslaan. De keuze is aan de gebruiker.

Als blijkt, dat het Mpeg-4 bestand in zijn geheel zonder flitsen afspeelt, kan je dit Mpeg-4 bestand op de tijdlijn zetten en dan via het brandmenu een menu aanmaken en dan als DVD branden en zien wat het resultaat is.

Laat het mij weten.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2017, 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

GuidoV schreef op 17.12.2017 om 15:48 uur

Hi Bol,

Het is gelukt hoor, ben alleen nog laatste punten aan het finetunen.

Ik had een dvd met menu gebrand alleen vind het geluid in het menu te hard. Kan ik dit ergens aanpassen?

Dank voor alle hulp!

Grt. Guido

Kees-Haremaker schreef op 17.12.2017 om 16:23 uur

Hallo Guido, Kan wel kijk maar met het eerste plaatje volume curve aanzetten als de audiobalk geselecteerd is
er ontstaat dan een dunne lijn aan de bovenkand één keer klikken aan het begin en de tweede kan je naar beneden trekken zie tweede plaatje

Mvg Kees

Bol schreef op 17.12.2017 om 18:27 uur

Hallo Guido,

Wat Kees als oplossing beschrijft, is een van de mogelijkheden om het geluid op bepaalde plekken van je project zachter / harder te zetten. Om het geluid over je gehele project zachter te zetten, dit kan je op 3x manieren doen. zie voorbeelden

voorbeeld 1

1. zet de muis op het geluidspoor (2) en klik op de rechtermuisknop
  2. als het geluid niet op spoor 2 staat drukt dan op de snel toetsen Ctrl+H
  3. ga naar volume instellen en verlaag het met -x dB

voorbeeld 2

1. activeer het gehele project.
  2. Klik op de snel toetsen Alt+N
  3. Nu wordt het geluid genormaliseerd

voorbeeld 3

1. druk op de letter "M" het menu mixer wordt geopend.
  2. trek de schuif van spoor 2 naar beneden

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2017, 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

GuidoV schreef op 18.12.2017 om 13:00 uur

Hi Bol,

Het was mij gelukt om het geluid in het menu te kunnen aanpassen.

Nu vroeg ik me wel af of ik me de aangegeven optie 2 (geluid normaliseren) het geluid van het hele project gelijk trekken?

Daarmee bedoel ik het totale geluid van filmpjes in spoort 1 en geluid van achtergrondmuziek op spoor 2? Wil namelijk voorkomen dat het ene fragment harder klinkt dan een fragment daarna en dat je dus met je afstandsbediening constant de hardheid van het geluid moet reguleren.

Grt. Guido