overgangen

Liwy schreef op 08.09.2017 om 11:58 uur

Ik wil een overgang gebruiken maar dat lukt mij niet. Waarschijnlijk, doe ik iets verkeerd of zie over het hoofd.

Ik zoek in sjablonen de gepaste overgang en klik op de linkse zwarte pijl dan zie ik hem in het monitor venster met de letters A & B. Wanneer ik dan de overgang naar de tijdlijn sleep komt hij een spoor lager dan de clips te staan maar krijg ik ook de vermelding dat de resolutie van het beeld en de overgang niet gelijk is en of ik deze wil aanpassen. " Wat wordt er aangepast, het beeld of de overgang?". Maar de overgang zie ik niet gebeuren zoals gewenst en de letters A & B blijven nog ook zichtbaar.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2017 om 12:46 uur

Hallo Willy,

Met VDL programma werk je? Dit antwoord is gebaseerd op VDL 365 versie 16.0.4.119

Je doe dit zo:

1. zet de foto's of filmfragment op de tijdlijn
  2. klik op sjablonen / alles en kies voor overgangen.
  3. klik op glijden en hou de linkermuisknop ingedrukt
  4. sleep nu deze overgang naar de tijdlijn en laat de muisknop los.
  5. zie filmpje

Succes,

Rob

Liwy schreef op 08.09.2017 om 13:02 uur

Dag Rob, met Magix Video deluxe premium.

groeten,

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2017 om 13:08 uur

Hallo Wiily,

Ik heb reeds mijn eerder antwoord aangevuld.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 08.09.2017 om 13:34 uur

Het was te denken dat ik een verkeerde handeling deed, ik sleepte vanuit het monitor venster.

Maar hoe kan je de tijd van die overgang verlengen ( vertragen) of verkorten?

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2017 om 14:05 uur

Hallo Willy,

Activeer de foto / filmfragment en klik op het sjabloon "glijden"

1. Om de tijd in te stellen klik op het "Klokje" onderin
  2. om de overlay in te stellen klik op het "Rad"

Succes

Rob

mi-bo schreef op 08.09.2017 om 14:08 uur

Hallo Willy,

Als er op de tijdlijn een overgang wordt geplaatst en U wilt de overgang tijd veranderen( verlengen of inkorten ). klik dan op storyboard modus, rechts op de grijze balk en dan komt deze print naar voren klik dan op de overgang en er gaat een scherm open waar de overgang kan worden veranderd

gr

Michael

wijziging door meer info

Liwy schreef op 08.09.2017 om 14:21 uur

Bedankt Rob en Michael

Ik denk niet dat deze duidelijke uitleg in het handboek of met contexthulp te vinden was.

Groeten

Willy

Liwy schreef op 08.09.2017 om 14:44 uur

Nu heb ik gezien dat mijn film van resolutie 1920x1080 naar 640x360 aangepast is. Heeft dat gevolgen voor het eindresultaat?In welke resolutie zal mijn film berekend worden? Kan ik die nu aanpassen of is dit niet nodig? Wanneer ik nu een clip wil bijplaatsen krijg ik telkens terug de vraag om aan te passen, nu waarschijnlijk van de hoge ( clip) naar een lage (reeds door de overgang aangepaste film)

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2017 om 14:51 uur

Hallo Willy,

Je stelt nu een andere vraag. Zou je hiervoor een nieuwe topic willen aanmaken, zo houden wij dit forum overzichtelijk. Bij voorbaat dank

Groet,

Rob

RiViS schreef op 08.09.2017 om 17:46 uur

Om verwarring te voorkomen wordt deze topic gesloten. Laatste vraag van Willy is inmiddels in nieuw topic gesteld.

groet,

Rijk (mod)