Overgangen

sonjamaria schreef op 05.11.2016 om 11:21 uur

Bij Video de Luxe 16 plus, als je in een film hebt geknipt, ontstaan er open plekken, in menu Overgangen komt dan de keuze : Duur overgang waarbij je deze kon inkorten. Nu gebruik ik Video de Luxe 2015 plus en kan deze optie niet vinden, zodat ik dus met de muis elke scene met de hand moet verplaatsen. Is dit anders te doen. Alvast bedankt voor de reactie.

Reacties

RiViS schreef op 05.11.2016 om 14:20 uur

Hallo Sonjamaria,

Je kunt zodanig knippen dat er geen gaten ontstaan, daarmee kun je dus al die na-correcties vermijden.

Ik gebruik daar graag sneltoetsen voor:

Als je het begin van een scene wilt verwijderen, zet dan de afspeelmarker op de plaats waar geknipt moet worden en druk op toets Z.

Als je het einde van een scene wilt verwijderen, zet de marker weer op de te knippen plek en toets U

Wil je een middenstuk verwijderen, zet dan eerst de marker aan het begin (van het te verwijderen stuk) en maak een knip met sneltoets T. Verplaats nu de marker naar het einde van het te verwijderen stuk en druk op toets Z. 

In al deze gevallen zal het restant van de film automatisch weer aansluiten. Probeer een en ander maar eens uit.

groet,

Rijk

sonjamaria schreef op 06.11.2016 om 09:46 uur

Beste Rijk,

werkt inderdaad prima, scheelt een hoop gesleep, bedankt.

groet. Sonmaria