Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2015 om 18:24 uur

Hallo Frans,

Het MVP bestand (projectbestand) bestaat alleen maar uit verwijzingen. Ik vermoed dat u een schone Windows 10 heeft gedaan. Wat u zou kunnen proberen is om het MVP bestand in de map te plaatsen waar u de filmfragmenten heeft staan waarmee uw project onder Windows 7 is gemaakt.

Succes,

Rob

fransbe schreef op 11.11.2015 om 18:30 uur

hallo Rob,

Toen ik merkte dat enkel de laatste 2 films 'niet konden geopend worden' (de andere wel) heb ik verder gezocht op die 2 films : ik had in die films telkens een 2e en een 3e project toegevoegd om daar delen van te gebruiken in mijn finale montage; ik verwijderde na de montage toen de bijgevoegde projecten (dacht ik), maar toen ik de finale montage wou openen kreeg ik enkel zwart te zien; wat bleek ? ik kreeg de 'verwijderde' projecten te zien (zwart dus) tot ik op het pijltje bij het filmrolletje klikte en daar mijn finale montage vond.  Mysterie opgelost dus.  

Ik vraag me wel nog altijd af hoe het komt dat die 'gewiste' projecten eigenlijk niet echt gewist zijn.

Sorry voor de last, Rob, maar wel heel veel dank !

Frans 

donthuis schreef op 15.11.2015 om 23:08 uur

Wat ik bij elke nieuwe versie van Vdl weer doe is de maplokaties ervan naar dezelfde harde schijf verplaatsen als de vorige, wel onder een directory MAGIX/VDL20xy/en dan de onderliggende paden zoals ze anders op de Cschijf zouden staan. Ook de MVP fikes van de projecten gaan daarnaar toe. Volgens mij helpt dit het terugvinden van projecten van oudere versies en wellicht ook van de ene Windows naar een nieuwe versie?

Overigens staat elke recente Vdl versie het toe om bij het creeeren van een nieuw project bij voorbaat alle relevante fes bij elkaar te houden op een plek (zie hiervoor het startscherm bij elk nieuw project net de twee opties)

Voormalige gebruiker schreef op 16.11.2015 om 10:28 uur

Hallo Frans,

De beste en de eenvoudigste methode om alles bijelkaar te houden is, om een vinkje te zetten bij "Nieuwe projectmap aanleggen.....". Nu worden alle geïmporteerde media en ook het projectbestand gekopieerd en opgeslagen in de door uw gekozen map.

Voorbeeld uit VDL 2016 premium

Groet,

Rob