opslaan op externe harde schijf

anna-dewilde schreef op 28.08.2010 om 09:35 uur

Geachte, ik werk met video deluxe 16 premium, ik heb al een paar filmpjes gemaakt en begin het programma nu stilaan een beetje onder de knie te hebben, plezant werken trouwens, ik heb de gemonteerde filmen op DVD gebrand, tot daar geen enkel probleem, maar nu zou ik die filmen die nog op de harde schijf staan ook op een externe harde schijf willen zetten, bij wijze van back up om ze eventueel, als het nodig moest zijn ze nog eens op DVD te kunnen branden, kan ik dat doen zonder dat ik die filmen terug in Magix moet inladen, en hoe sla ik best die filmen op, om ze in de beste kwaliteit te behouden.

Bedankt en vriendelijke groeten

Anna

Reacties

Polders schreef op 28.08.2010 om 12:06 uur

Beste Anna,

er zijn hier globaal 2 mogelijkheden:

1) de gerenderde film 'de complete film als op de DVD gebrand':

    Maak een map op de externe harde schijf en kopieer van DVD naar die map

 

2) het Vdl filmbestand en project:

het bestand dat wordt aangemaakt door VDL voor een film of project 'MWV'en "MVP' bestaat min of meer uit een bestand dat vastlegt wat er van andere bestanden nodig is.

Anders gezegd: de film- , foto- en muziekbestanden zijn losse bestanden

Als hiervan een kopie wordt vastgelegd, is het later mogelijk het project uit te breiden/ te wijzigen.

Maak een map op de externe harde schijf en kopieer alle gebruikte bestanden, zoals MWV en MVP, maar ook de originele filmbestanden en eventuele gebruikte geluidsbestanden.

Succes

mi-bo schreef op 28.08.2010 om 13:52 uur

Beste, een aanvulling op Polders,

U  heeft bij het branden van een dvd de optie gekregen voor dat het wordt gebrandt dit op te slaan, meestal onder vdl16 /image maken, hier wordt normaal een datum door Magix aangegeven, u kunt zelf de naam van het project invullen, is de dvd gebrandt en u wil later een copy branden klik dvd image aan zet dit op de tijdlijn en u heeft een copy, dit bestand is uiteraard ook vanaf de PC ook op te slaan op een extene harde schijf,

als volgt via verkenner, externe schijf een map aanmaken, dan via verkenner vdl16 oproepen image file, hier ziet u uw opgeslagen gebrande bestanden staan, versleep deze naar de externe harde schijf.

wilt u later een dvd brandenMagix vdl16 heeft een eigenbrandt programma, open vdl 16 ga naar bewerken /zoek externe harde schijf aan, zoek project op waar u een copy van wilt hebben, sleep deze naar de tijdlijn, ga naar branden en er wordt een volledige copy gemaakt zoals u het op de harde schijf heeft staan, meerdere copy's maken dvd klaar andere dvd er in en er wordt weer een copy gemaakt.

succes.