opslaan in eigen sjablonen

dadilon schreef op 21.09.2014 om 11:54 uur

geachte,

werk met video delux 2013 en 2014.

Heb een begin van film gemaakt met een zwart beeld gevolgt door testbeeld kleuren dan een aftellende klok en dan de intro.

Ik gebruik steeds dit als begin van iederenieuwe video montage , maar moet er steeds achterzoeken.ik zou deze sart willen opslaan in eigen sjablonen maar dit lukt mij niet .

Ik lees in een van de antwoorden dat je met de rechtermuisknop naar opslaan eigen sjablonen moet gaan maar zowel in 13 als 14 vind ik dit niet in mijn venster.

Heb trouwens al ander dingen willen opsaal in eigen sjablonen maar kan niet vinden hoe dit moet.

Kan men mij uit de nood helpen?

Hartelijk dank

Reacties

lucky_me schreef op 21.09.2014 om 14:01 uur

Beste

ik zou het stuk dat ik gebruik in meerdere films opslaan als take. Takes zijn voor elk project beschikbaar.

mvg

Luc

dadilon schreef op 21.09.2014 om 18:55 uur

zou u me kunnen melden hoe dit moet, ik geraak niet vanuit mijn film in takes ..

ik zie met mijn rechter muisknop opslaan in takes,klik er op en er gebeurd niets zichtbaar.

nadien ga ik naar magix onderdeel takes maar deze is zo leeg als een pier

bedankt bij voorbaat.

mi-bo schreef op 22.09.2014 om 09:18 uur

Beste een aanvulling op luc

Zet wat u wilt gaan gebruiken in de toekomst op de tijdlijn het is of mpeg2 of mpeg4.

Ga  naar bestand exporteren en dan of mpeg2 of mpeg4 geef het een naam en er wordt een project van gemaakt

Evt met tekst en muziek of ingesproken geluid.

Als u nu uw begin intro op de tijdlijn wilt zetten zoekt u het project op zet dit op de tijdlijn en kunt u verder gaan met uw hobby monteren

Succes

Michael

lucky_me schreef op 24.09.2014 om 05:39 uur

zou u me kunnen melden hoe dit moet, ik geraak niet vanuit mijn film in takes ..

ik zie met mijn rechter muisknop opslaan in takes,klik er op en er gebeurd niets zichtbaar.

nadien ga ik naar magix onderdeel takes maar deze is zo leeg als een pier

bedankt bij voorbaat.

Ik zoek het dit weekend even voor je op.

indien het stukje (beeld en geluid materiaal) voor elk project hetzelfde is kan je inderdaad de procedure volgendie mi-bo omschrijft.

indien je bepaalde flexibiliteit wil behouden (vb, ander geluid bij zelfde beeldmateriaal, aanpassing effecten,...), dan zou ik werken met takes. Dit zijn gewoon verwijzingen naar bestanden die ergens op je schijf bewaard zijn, deze worden samen met eventueel toegevoegde effecten bewaard. Deze worden nu net gebruikt om werk dat gedaan is in één project te kunnen gebruiken in een ander, maar dan met dezelfde flexibiliteit.

ps: toen je het probeerde, heb je dan wel een selectie gemaakt in je tijdlijn van het stukje waar je een take wil van maken?

Een eigen sjabloon lijkt me eerder een eigen ontwikkelde overgang tussen 2 scenes. Er zitten er reeds een hoop in het programma maar misschien wil je er wel één naar je persoonlijke smaak? dit heb ik zelf nog niet gebruikt.

mvg

Luc

lucky_me schreef op 27.09.2014 om 20:49 uur

Hallo opnieuw

kopieer je bestand naar het project archief en van daar uit kan je kopieren als *.tk2.

mvg

Luc

dadilon schreef op 27.09.2014 om 22:22 uur

Luc gegroet,

Ik ga dit proberen  en antwoord je nog

Groeten

lucky_me schreef op 28.09.2014 om 10:14 uur

Luc gegroet,

Ik ga dit proberen  en antwoord je nog

Groeten

ik probeerde het en het werkt perfect. wel even alle bestanden die je wenst beschikbaar te houden voor nieuwe projecten groeperen en met rechtermuisknop kopieren naar projectarchief. In het projectarchief met rechtermuisknop "kopieren" kiezen en opslaan als "tk2" (dat is een "take")

vanuit nieuw project "bestand/projectarchief laden" je take kiezen en importeren.

wanneer je van die take nu opnieuw "groep verbreken" toepast zal je zien dat je opnieuw alles kan aanpassen zoals je dat in je oorspronkelijk project kon. Dat lijkt mij toch een groot voordeel.

aanvulling;

ik bemerk nu dat je met vdl 2014 werkt, deze heb ik niet meer op pc staan.(ik heb al even de pro versie)  Ik herinner me ook niet meer of daar al sprake was van een project archief. maar sowieso, er is steeds een manier om op te slaan als "take"