Opslaan bewerkte video, foutmeldingen

thout schreef op 17.01.2009 om 20:07 uur
Tijdens het bewerken van een video krijg ik geregeld foutmeldingen waardoor de software instabiel wordt en het advies af te sluiten.

Na het importeren van een video uit de camcorder verschijnt dit bestand onder "Opnamen", b.v. als "Opname 1".
Als ik dit bestand na bewerken wil opslaan, doe ik dit als volgt:
1. Bestand
2. Project opslaan
3. Naam geven
4. Opslaan
Het bewerkte bestand verschijnt dan met de nieuwe naam onder "Projecten".
Als ik dit bestand wil openen, krijg ik de melding dat het bestand leeg is.

Vraag 1: Waarom krijg ik steeds foutmeldingen tijdens het bewerken?
Vraag 2: Wat doe ik verkeerd bij het opslaan van een bewerkte video?

Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2009 om 21:16 uur
Beste,opslaan is het zelfde als saven, maar als U iets ga opslaan, doe het als volgt, ga naar bestand, opslaan als, geef dit aan waar met een naam en de volgende keer zal het bestand er wel zijn,ook als u daarna de Pc uitzet en er wordt gevraagd wil u het opslaan dan is het ja en zet het in de zelfde dir als waar u het heeft opgeslagen als, succes.
Voormalige gebruiker schreef op 19.01.2009 om 12:21 uur
Beste Thout,
Omdat ik niet weet met welke versie je werkt, kan ik alleen maar mijn ervaring met 2008+ weergegeven.
Als je een film, die in de tijdlijn staat, wil opslaan kun je inderdaad het mvd-bestand saven met "Opslaan als" uit "Bestand". Als je niets hebt veranderd aan
de fabrieksinstellingen, wordt het opgeslagen in de directory audi/video van VDL.
Als je later, voor een volgende bewerking, het opstand weer inlaadt en het opnieuw wil opslaan, merk je dat onder "Bestand/Opslaan" het mvd-bestand wordt opgeslagen maar als je kiest voor "Opslaan als" de melding komt dat het bestand al bestaat en dat de optie "overschrijven" niet lukt: je moet dan een
nieuwe bestandsnaam invoeren. Wat onlogisch is. Ik gebruik dan ook "Opslaan".
Nog een opmerking: als je aan een bestaand bestand niets hebt gewijzigd, wordt, bij het sluiten van de film of het programma, niet gevraagd of het opgeslagen moet worden. Alleen als je de film hebt bewerkt krijg je deze mededeling/vraag. Ook dan moet je kiezen voor "Opslaan".
Als je alle bak-bestanden wilt zien, bekijk je (ik dus in audi/video) "alle bestanden" die je hebt opgeslagen.
Als je de film op DVD/Bluray hebt gebrand of hebt geexporteerd kun je met
"opruimingsassistent"alle overbodig geworden bak.bestanden verwijderen.
Laatste opmerking: er zit bij Magix een duidelijk verschil tussen mvd-bestand
en een project-bestand. Kijk even in de gebruiksaanwijzing voor de verschillen!
Veel succes.