"opslaan als" bij opname van hdv camera

olaertsghislain schreef op 09.02.2010 om 16:15 uur

1)bij opname van filmmateriaal stopt het systeem om de +- 22 minuten als er 4 MB bereikt is; bij het herstarten van de opname wordt in "opslaan als" steeds een nieuwe naam voorgesteld door het systeem en dat geeft nogal veel lijnen in de bestanden. Ik heb vandaag bij alle ingelezen stukken dezelfde naam ingetikt om alles in 1 bestand te krijgen maar nu blijkt dat ik enkel hat laatst ingelezen stuk heb; is dat normaal?
Wat is de goede werkwijze om alle ingelezen stukken in eenzelfde film te krijgen?
2) waar moet ik aanduiden dat ik van elke start/stop van de camera tijdens  het filmen een apart te bewerken beeld krijg in mijn project?

Reacties

RiViS schreef op 09.02.2010 om 16:35 uur
Hallo,

Waarschijnlijk bedoel je 4GB (en niet MB). Ik vermoed dat je harde schijf geformatteerd is in het FAT32 systeem en dat accepteert geen files groter dan 4 GB. Het modernere NTFS systeem doet dat wel.
Advies: reserveer een partitie van je HD, of een externe HD, voor videobestanden en zet die om naar het NTFS systeem.
Als je daar nog vragen over hebt: even Googlen met FAT32 en NTFS en je krijgt allerlei info.

groet,
Rijk