Hallo Jan, het is de bedoeling dat je de Sony camera via de I-link aansluiting met een speciaal kabeltje aansluit op de videokaart in je PC, en dan bij de camera in het menu tijdens de Play stand van de camera de beelden naar de Ilink kiest, dan moet het goed werken ook met geluid want zo doe ik het altijd. zelfs als je de ingang van de camera met een scartkabel aan een videorecorder verbind en met aan de andere kant een witte, rode & gele zgn RCA connector's aan je camera verbind, kan je videobanden importeren in MAGIX. Zo digitaliseer ik videobanden direct in MAGIX Ter verduidelijking van bovenstaande, en de ingang van de videokaart in de PC is Firewire, terwijl een alternatief een converter analoog Audio/Video naar USB zie plaatje. De SVHS of VHS recorder/player, kan om een VHS band in Magix te importeren via een digitale VCR. Voor mijn werk bij de lokale omroep gebruik ik dit wel eens om oude beelden te digitaliseren om ze op onze kabelkrant te kunnen gebruiken.
Het is wel spijtig dat vraagstellers niet altijd reageren op de vragen van de helpers die dan een beter beeld krijgen van het probleem. Maar los van dat wil ik melden dat ik nooit rechtstreeks van de camera importeer. Ik sluit de camera via een usb poort aan de pc en copiër dan de map waarin de opnamen staan rechtstreeks naar een nieuwe map op de pc. De beelden importeer ik dan vanuit die nieuwe map. Zo heb je de camera niet meer nodig bij de verdere montage en tevens een tweede map met uw beelden.
Ik zie dat jouw probleem als oplossing is aangevinkt. Volgens mij is jouw probleem niet door een van de forumleden opgelost. Persoonlijk zou ik het vinkje niet gezet hebben. Mijn advies kijk eens op Marktplaats of er gelijke camera te koop wordt aangeboden voor een redelijke prijs. Ik vind het wel jammer, dat je geen informatie geeft op de antwoorden van forumleden.
Het is wel spijtig dat vraagstellers niet altijd reageren op de vragen van de helpers die dan een beter beeld krijgen van het probleem. Maar los van dat wil ik melden dat ik nooit rechtstreeks van de camera importeer. Ik sluit de camera via een usb poort aan de pc en copiër dan de map waarin de opnamen staan rechtstreeks naar een nieuwe map op de pc. De beelden importeer ik dan vanuit die nieuwe map. Zo heb je de camera niet meer nodig bij de verdere montage en tevens een tweede map met uw beelden.
Mvg.
Willy
Hallo Willy, je hebt denk ik niet goed gelezen want ik gaf aan dat ik 'thuis een camera heb die nog is uitgerust met de kleine DV bandjes dus geen kaartje. De camera's die wij in de studio gebruiken die zijn nieuwer en dus gebruik ik daar kaartjes. Maar deze constructie gebruik ik voor het digitaliseren van video banden SVHS of VHS, via mijn miniDV camera van het merk Sony Mvg Kees Haremaker