Ik heb opnamen aan hoge snelheid gemaakt (100b./sec)om vertraagde beelden vloeiender te laten verlopen maar ik vind geen instelling die deze beeldsnelheid instelt. Ik zie enkel 25 en 50.
Ik heb het vermoeden je bitrate / sec en frames / s door elkaar haalt.
De bitrate of bitsnelheid van informatieoverdracht, is het aantal bits die per tijdseenheid over een lijn worden verzonden. Men drukt de bitrate uit in bits per seconde (b/s ofwel bit/s). Een bit is de kleinste hoeveelheid informatie.
Het aantal beelden per seconde (bps, Engels: frames per second, fps) is een maat die aangeeft hoe snel een apparaat beelden (frames) weergeeft of anderzijds verwerkt. De term wordt vaak gebruikt in samenhang met films, computergraphics, videocamera's en beeldschermen. De hoeveelheid beelden per seconde kan worden uitgedrukt in beelden per seconde of in hertz (Hz). In Europa worden over het algemeen voor televisiebeelden 25 beelden per seconde gebruikt. Bij die beeldfrequentie lijkt het alsof het een vloeiend beeld oplevert, hoewel het elke seconde eigenlijk 25 losse "foto's" zijn.
Sorry Rob, ik, heb u op het verkeerde been gezet door "100 b./sec." te schrijven, maar ik bedoelde hiermee 100 beelden per seconde en niet de bitrate. Maar mijn vraag blijft nog: " kan ik met die hoge snelheidsbeelden een vloeiender vertraagd beeld bekomen?"
Als alles naar 50 fr./sec. geplaatst wordt heeft het geen zin om die beelden te maken, ze nemen enkel maar meer geheugen.
Mijn nieuwe camera is een Sony FDR AX53 die de mogelijkheid heeft om hogesnelheids en time lapse opnamen te maken. Ik zag dat die opnamen uit 100fr/sec bestaan.
Maar ik vrees dat deze beelden geen meerwaarde zullen geven daar alles naar 50fr/sec zal geplaatst worden.
Als ik meer weet over 100p dan kom ik er zeker op terug.
Heb je de laatste update voor VDL 2018 versie 17.0.3.183 (20Mb) al geïnstalleerd? Volgens mij is dit t.b.v. het audioprobleem. Zeker weten doe ik dit niet, omdat bij mij het audiopakket reeds was gedownload.
Bedankt Rob voor de tip van de update, ik kreeg bij iedere opstart van Magix een mogelijkheid om de nieuwe versie te downloaden waarvoor 69.99€ gevraagd wordt. Daardoor dacht ik dat er geen gratis updates meer mogelijk waren, maar dat is dus wel nog mogelijk.
Klopt, ik vind dit ook zeer irritant van Magix. Daarom raad ik Magix gebruikers altijd aan om eerst een kijkje te nemen bij mijn account / mijn producten wanneer de updategarantie verloopt van desbtreffende Magixprogramma!! Zelf zet ik deze verloopdatum in mijn agenda. Zo krijg ik vanuit mijn agenda de melding dat mijn Updategarantie verloopt.
Hallo Willy wat jij wilt kan je doen door bij videoeffecten 'zie plaatje' de schuifregelaar in te stellen denk er wel om dat als het een tussen liggende klip is dat bij vertragen de klip langer wordt dus de achterliggende clips even allemaal wat naar rechts schuiven en later weer te laten aansluiten. In de stand 1 is het de normale snelheid