Reacties

Bol schreef op 21.06.2018 om 14:47 uur

Hallo Willy,

Ik heb het vermoeden je bitrate / sec en frames / s door elkaar haalt.

De bitrate of bitsnelheid van informatieoverdracht, is het aantal bits die per tijdseenheid over een lijn worden verzonden. Men drukt de bitrate uit in bits per seconde (b/s ofwel bit/s). Een bit is de kleinste hoeveelheid informatie.

Het aantal beelden per seconde (bps, Engels: frames per second, fps) is een maat die aangeeft hoe snel een apparaat beelden (frames) weergeeft of anderzijds verwerkt. De term wordt vaak gebruikt in samenhang met films, computergraphics, videocamera's en beeldschermen. De hoeveelheid beelden per seconde kan worden uitgedrukt in beelden per seconde of in hertz (Hz). In Europa worden over het algemeen voor televisiebeelden 25 beelden per seconde gebruikt. Bij die beeldfrequentie lijkt het alsof het een vloeiend beeld oplevert, hoewel het elke seconde eigenlijk 25 losse "foto's" zijn.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 21.06.2018 om 15:17 uur

Sorry Rob, ik, heb u op het verkeerde been gezet door "100 b./sec." te schrijven, maar ik bedoelde hiermee 100 beelden per seconde en niet de bitrate. Maar mijn vraag blijft nog: " kan ik met die hoge snelheidsbeelden een vloeiender vertraagd beeld bekomen?"

Als alles naar 50 fr./sec. geplaatst wordt heeft het geen zin om die beelden te maken, ze nemen enkel maar meer geheugen.

Bol schreef op 21.06.2018 om 15:34 uur

Hallo Willy,

Zelf film ik altijd op 50p; dit betekend 50 frames per seconde progressief. Dat je 100p kan filmen is voor mij nieuw. Met welke camera doe je dat?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 21.06.2018 om 15:57 uur

Mijn nieuwe camera is een Sony FDR AX53 die de mogelijkheid heeft om hogesnelheids en time lapse opnamen te maken. Ik zag dat die opnamen uit 100fr/sec bestaan.

Maar ik vrees dat deze beelden geen meerwaarde zullen geven daar alles naar 50fr/sec zal geplaatst worden.

Bol schreef op 21.06.2018 om 16:36 uur

Hallo Willy,

Ik zie het nu ook.

Je zou het zelf kunnen aanpassen in VDL 2018. Start VDL op en druk op "E" zet de framerate op 100

Of dit nu toegevoegde waarde heeft op 50p kan ik niet zeggen. Je zou zelf hier eens mee kunnen experimenteren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2018, 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 21.06.2018 om 17:28 uur

Dit was te proberen Rob maar bij het effect "snelheid" zit je dan vast.

Uiteindelijk is het bij die vertraagde beelden dat een bijkomend beeld nog een vloeiender weergave zou kunnen geven.

Ik denk dat het momenteel nog niet mogelijk is om met deze beelden een betere slow motion te maken.

Bedankt voor het helpen mee zoeken.

Groeten

Willy

Bol schreef op 21.06.2018 om 19:17 uur

Hallo Willy,

Als ik meer weet over 100p dan kom ik er zeker op terug.

Heb je de laatste update voor VDL 2018 versie 17.0.3.183 (20Mb) al geïnstalleerd? Volgens mij is dit t.b.v. het audioprobleem. Zeker weten doe ik dit niet, omdat bij mij het audiopakket reeds was gedownload.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2018, 20:52, in totaal 5 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 21.06.2018 om 20:18 uur

Bedankt Rob voor de tip van de update, ik kreeg bij iedere opstart van Magix een mogelijkheid om de nieuwe versie te downloaden waarvoor 69.99€ gevraagd wordt. Daardoor dacht ik dat er geen gratis updates meer mogelijk waren, maar dat is dus wel nog mogelijk.

Groeten

Willy

Bol schreef op 21.06.2018 om 20:47 uur

Hallo Willy,

Klopt, ik vind dit ook zeer irritant van Magix. Daarom raad ik Magix gebruikers altijd aan om eerst een kijkje te nemen bij mijn account / mijn producten wanneer de updategarantie verloopt van desbtreffende Magixprogramma!! Zelf zet ik deze verloopdatum in mijn agenda. Zo krijg ik vanuit mijn agenda de melding dat mijn Updategarantie verloopt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2018, 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 21.07.2018 om 12:33 uur

Hallo Willy wat jij wilt kan je doen door bij videoeffecten 'zie plaatje' de schuifregelaar in te stellen denk er wel om dat als het een tussen liggende klip is dat bij vertragen de klip langer wordt dus de achterliggende clips even allemaal wat naar rechts schuiven en later weer te laten aansluiten.

In de stand 1 is het de normale snelheid

Mvg Kees

Bol schreef op 21.07.2018 om 18:10 uur

Hallo Kees,

Wat je beschrijft en laat zien is helemaal correct.

De vraag die Willy stelt is: "zijn vertragende beelden vloeiender, als ik is deze op 100 f/s opneemt"

Mijn antwoord is "Ja"

Bij clips opnamen van:

1. 25 f/s loopt deze bij vertraging terug naar 6,5 f/s
  2. 50 f/s loopt deze bij vertraging terug naar 12,5 f/s
  3. 100 f/s loopt deze bij vertraging terug naar 25 f/s

De conclusie van mijn kant is dan ook, hoe hoger de f/s is, des te scherper en vloeiender worden de beelden bij vertraging afgespeeld.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.07.2018, 18:18, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-