opname--tijd tijdens filmbewerking zichtbaar maken met video de luxe mx

g.dusabot schreef op 14.11.2014 om 18:53 uur

bij opnamen met 2 of meer camera's is lip-synchroon maken van geluid practisch ondoenlijk.Opname-begin-tijd van hoofd en tweede spoor zijn "bruikbaar" met enig rekenwerk, maar wordt onmogelijk na b.v. wegsnijden van ongewenst stukje film.

Als de opnametijden van defilms van de verschillende camera's zichtbaar te maken zijn zou synchroniseren van een ramp tot een genoegen worden.

Graag dus : hoe maak ik de opnametijden die door de camera zijn vastgelegd, zichtbaar tijdens montage.

Ik heb een packard bell computer met i5,werkend met windows 7

video de luxe MX Plus

Reacties

lucky_me schreef op 15.11.2014 om 03:59 uur

Hallo

Geeft je camera die informatie mee? niet elke camera doet dat.

misschien een ideetje. Je zou kunnen je volledige beeld bestanden in de arranger plaatsen. Het programma kan die zelf syncroniseren zodat het geluid van beide syncroon loopt. In de multi camera modus kan je nu de beelden kiezen die je wil hebben. exporteer nu tot één bestand naar keuze.

Dit bestand kan je nu bewerken zoals je wil.

succes

Luc

lucky_me schreef op 15.11.2014 om 19:16 uur

Beste

Ik heb de vdl mx niet meer op de pc. Ik geef je een uittreksel van de vdl 2015 (je moet wel de plus of premium versie hebben) voor de mx vind je de uitleg ook in de help vermoed ik.

Video-objecten aan de hand van het
geluidsspoor synchroniseren.
U kunt video-objecten met geluidsspoor aan de hand van dat audiomateriaal
synchroniseren. Hiervoor worden de geluidssporen op overeenkomsten vergeleken.
Als de video's uit dezelfde opnamesituatie stammen, zullen zo de opvallende geluiden
(bijvoorbeeld handgeklap) elkaar vinden.
De synchronisatie is mogelijk voor meerdere objecten op telkens één spoor. Selecteer
eerst op een spoor, het referentiespoor, alle audio-objecten, die als referentieposities
optreden. Daarna selecteert u op een ander spoor alle audio-objecten, die moeten
worden verschoven.
Kies in het contextmenu van een audio-object de functie "Aan andere audio-objecten
aanpassen".
MAGIX Video deluxe 2015 probeert nu de akoestische eigenschappen van de
referentie-objecten in de objecten van het andere spoor te vinden en vervolgens die
andere objecten naar de juiste tijdspositie te verschuiven. Daar de audio-objecten zij
gelieerd aan de bijbehorende video-objecten, worden de video's daarbij
gesynchroniseerd.

RiViS schreef op 15.11.2014 om 19:39 uur

Hallo G en Luc,

Even ter aanvulling: VdLMX heeft helaas niet de mogelijkheid  om de audiosporen te synchroniseren zoals beschreven door Luc. Wel is de modus Multicam aanwezig. Laat daarvoor de sporen 1 en 2 vrij en zet de opnames van de 2 camera's er onder. Knip er nog niet in! Schakel de multicam modus in.

Nu is het zaak om in de beide opnames markante audiosignalen te vinden, vaak is er wel zoiets als een tik, een slag of zo iets. Mocht er zijn gefotografeerd dan kun je dankbaar gebruik maken van de flits. Op die manier kun je met de muis de beide filmstukken heel goed synchroon zetten. Zie ook de Hulp functie Multicam editing.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 16.11.2014 om 14:58 uur

Beste,

U verhaal gelezen te hebben, wilt u de tijd van een fragmenten zichtbaar maken. Ik weet dat dit in VDL2015 onder het tabblad van Titels / timecode staat. Hoe u dit in VDL MX zichtbaar kan maken, kan ik u niet vertellen, daar ik VDL MX niet meer op mijn computer heeft staan. Maar u kunt e.a. nalezen in het Hulp/handboek.pdf. Als u het pdf-flie heeft opgestart, geef dan een zoekopdracht "Timecode". Met  (Ctrl+F) opent u het zoekvenster in PDF.

Succes,

Rob 

g.dusabot schreef op 16.11.2014 om 18:05 uur

bedankt voor de snelle reacties.

Hiermee denk ik v ooruit te kunnen.

Ik moet er nog grotendeels mee aan de slag ,Óf ik de tijdcode kan vinden moet ik dus nog uitvinden, maar de antwoorden hebben wel weer nieuwe ideeen gegeven  Wel kon ik al  In een proeffilmpje wat minder krampachtig een paar fragmenten zonder gereken op zijn plaats te zetten.

Nogmaals dank voor de bijdragen.

groet,

G.