Opgevulde titel vervangen door beelden.

Liwy schreef op 21.09.2019 om 12:53 uur

De bedoeling is op bewegende beelden een titel plaatsen met brede groene letters. Deze groene letters dan met chroma Key transparant maken zodat ze vervangen worden door een ander bewegend beeld.Uiteindelijk heb ik dan een film waarin een tweede film in de vorm van letters te zien is. Dit lukt mij momenteel niet (waarschijnlijk niet de goede werkwijze). In voorgaande forum vragen heb ik ook geen goede werkwijze gevonden.

Liwy

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 14:52 uur

@Liwy

Beste Liwy,

Uw oproep gelezen,

heeft U ook het programma NewBlue Titler Pro Express op Uw Pc staan.

Met vriendelijke groet

Michael

Liwy schreef op 21.09.2019 om 15:16 uur

Ja Michael, maar nog niet gewerkt.

Liwy

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 15:25 uur

@Liwy

Beste Liwy,

Het beste is om vandaar uit te gaan werken, maar lijkt mij verstandig om hier eerst mee te experimenteren.

Het programma bied veel mogelijkheden die zeker Uw vraag zullen beantwoorden.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 21.09.2019 om 16:07 uur

Hallo Willy,

Bedoel je dit:

Ik verneem het van je.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 21.09.2019 om 17:51 uur

Rob ik ben even weg geweest waardoor ik niet seffens kon antwoorden. Maar uw voorbeeld geeft een transparante opvulling van de letters, de bedoeling is dat de letters opgevuld worden met een ander filmshot.

Ik ben op aanraden van Michael met NewBlue Titler Pro Express beginnen experimenteren en ik heb al iets kunnen samenstellen maar er zijn zo veel parameters die kunnen ingesteld worden dat het veel zoeken en proberen wordt.

Groetjes liwy

Bol schreef op 21.09.2019 om 18:13 uur

Hi Liwy,

Ik laat je rustig verder experimenteren met NewBlue Titler Pro Expres. Ik ga morgen ook eens wat experimenteren, maar mocht je nog hulp wensen of gebruiken laat het ons weten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 20:12 uur

@Liwy

Beste Liwy,

als U met NewBlue Titler Pro Express gaat werken en het bestand gaat exporteren is het wel nodig dat U Quick time Player op Uw Pc heeft staan, want het wordt opgeslagen als een MOV Files.

op mijn locatie laptop staat het niet, kan U dan ook geen voorbeelden laten zien.

sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

john-rmagix schreef op 22.09.2019 om 01:22 uur

Leuk idee! Zoiets?

Liwy schreef op 22.09.2019 om 09:06 uur

@ Michael.

Ik had al iets in elkaar gestoken maar bij het exporteren was het resultaat enkel een stilstaand beeld. De oorzaak zal zijn dat er geen Quick time Player op mijn laptop staat.

@ john-magix .

Ja dat is hetgeen ik wil bereiken. Kan je de werkwijze uitleggen.

Zou het zelfs mogelijk zijn dat de titel inzoomt zodat er in feite een overgang gemaakt wordt door een titel.

Ik vraag niet veel he! 😉

Groetjes

Liwy

john-rmagix schreef op 22.09.2019 om 10:05 uur

Toevallig had ik min of meer t zelfde idee. De titel zoomt nu heel langzaam in zoals u mss zag. Ik zal es kijken of ik een beknopte uitleg kan maken vanmiddag.

Met vriendelijke groet, John

john-rmagix schreef op 22.09.2019 om 12:02 uur

Spoor 1 filmpje 1

Spoor 3 filmpje 2

Spoor 2 titel. De titel een kleur geven (in mijn geval groen). Chroma key op de titel zetten en alpha kiezen. Dan het uitzoomeffect toepassen. Ik heb positie/grootte gebruikt.

Hierbij een voorbeeld van inzoomen.

Liwy schreef op 22.09.2019 om 18:58 uur

Bedankt john-rmagix.

Ben gans de namiddag niet thuis geweest maar dat is een goede uitleg die ik morgen zeker zal proberen.

Het resultaat zal ik dan meedelen.

Groetjes en tot morgen.

Liwy

john-rmagix schreef op 22.09.2019 om 19:24 uur

Astu, succes!

Nog 1 dingetje: let op dat de schuifjes bij de chromakey instellingen staan zoals in mijn foto; beide naar links schuiven. Ik vergat 'alpha' en de schuifjes te omcirkelen.

Liwy schreef op 24.09.2019 om 12:02 uur

De titel komt nu in beeld met de tweede video als opvulling. Maar ik heb bij het chroma key effect toch enkele vragen.

- waarom moet men voor Alfa kiezen en lukt het niet bij vb. groen terwijl de titel groen gekleurd is? Als je de modus' kleur' kiest kan je met een pipet de gewenste kleur aanduiden, wat ik ook gedaan heb maar die kleur werd niet doorzichtig. Maar los van deze vraagstelling, met 'alfa' wordt de tekst doorzichtig, wat wel het beoogde doel is.

Het uitvergroten tot een volledig beeld met 'positie/grootte' lukt niet echt. Wanneer ik de zoom uiterst rechts plaats is dat max. 200, wat niet voldoende is en om dit nog uit te breiden kan dat met de pijltjes. Maar om tot een getal van meer dan 1000 te komen duurt dit zeer lang. Ik dacht om de aangegeven waarde in het venstertje te overschrijven maar daarop reageert de vergroting niet. Je kan ook met de kader in de monitor het beeld vergroten maar tot gewenst resultaat kom ik niet. Bestaat er een manier om die vergroting sneller te laten gebeuren?

Groetjes

Liwy

john-rmagix schreef op 24.09.2019 om 22:59 uur

Dag Liwy, ik liep ook tegen dat uitvergroten aan. Het duurt inderdaad even voor je op 1000+ komt. Ik heb als alternatief een foto met de tekst 'titel' in zwart/wit gebruikt waardoor je het effect camera-/zoombeweging kan gebruiken. Dat effect werkt niet op een titelsjabloon merkte ik. Met een fototekst ben je niet zo flexibel en liep ik ook tegen inzoom problemen aan (zie mijn bericht over extreem inzoomen).

Alfa was voor mij de makkelijkste manier voor het titelsjabloon.

Liwy schreef op 25.09.2019 om 10:23 uur

Bedankt John voor de toelichting. Ik heb dan maar met geduld op het pijltje blijven duwen tot het gewenste resultaat en dit is na enige tijd goed gekomen.