Opgeslagen video kan niet worden gelezen

Davy-Stam schreef op 15.12.2023 om 13:57 uur

Werk al een tijd met Magix Video Deluxe Premium en ben bezig met weer een nieuwe video te editten. Deze sla ik als ik klaar ben altijd op en sluit het programma af, zo ook gisteren. Echter wil ik vandaag weer verder gaan en geeft Magix ineens de volgende melding (zie foto). Met geen mogelijkheid krijg ik mijn video nog geopend. Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn?

Reacties

Bol schreef op 15.12.2023 om 15:01 uur

@Davy-Stam

Hallo Davy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel los van Magix Support.

Om te beginnen bestaat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen en bevatten geen fysieke bestanden. Het kan zijn, dat dit MVP projectbestand corrupt is geworden. Probeer eens een ander MVP bestand te openen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Stam schreef op 15.12.2023 om 15:18 uur

Hoi Rob, andere openen wel. Is er een reden dat hij corrupt kan zijn geworden? Nadeel is dat we anders uren aan werk kwijt zijn.

Bol schreef op 15.12.2023 om 16:22 uur

@Davy-Stam

Hallo Davy,

Waarom een MVP projectbestand corrupt raakt, daar zijn verschillende oorzaken voor op te noemen. De meest voorkomende oorzaak is het niet goed afsluiten van Video Deluxe. Misschien is dit voor u nog de oplossing. Om de 10 minuten wordt er een back-up gemaakt. Kijk eens of hier nog een bruikbare MVP projectbestand tussen staat. Ga hiervoor naar: Bestand/ Back-up-projecten laden.

Zelf save ik regelmatig mijn MVP projectbestanden tussentijds op. Bv. 01. vakantie. 02. vakantie, 03. vakantie, etc...

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Stam schreef op 15.12.2023 om 20:43 uur

Gelukt! Heel erg bedankt voor de tip!

Bol schreef op 15.12.2023 om 22:35 uur

@Davy-Stam

Hallo Dave,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Succes met het afmaken van uw filmproject.

Met vriendelijke groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-