op muziekmaat monteren

timjongkees schreef op 10.02.2013 om 21:34 uur

Ik heb een stukje muziek en wil op de muziekmaat scenes erbij plaatsen. Via de maatdetectieassistent kom ik er niet uit. De analyse lukt nog wel, ik krijg keurig een maatverdeling, maar als ik het wil toepassen gebeurt er of niets, of het lukt maar voor een gedeelte van de muziekclip. Ook lukt het niet om de golfvorm weer te geven.

mvrgr,

Tim

Reacties

magixagent schreef op 12.02.2013 om 12:27 uur

beste,

met welke versie van Windows werkt U.

En met welke versie van VDL werkt U,

wat voor bestanden zijn het waar U mee werkt is het mpeg2 of mpeg4.

Golfvormweergave aanmaken moet toch geen enkel probleem zijn,

gr

FransS schreef op 12.02.2013 om 15:04 uur

Hoi Tim, op muziek monteren met een assistent lukt bijna niet,beter is als je muziek hebt waar je mee wil monteren zal je de beelden er zelf bij moeten aanpassen,althans zo werk ik met muziek.

Wat betreft de golfvorming die vind je als je op de soundtrak gaat staan met de curser,klik rechtermuis en in het popupmenu staat boven in golfvorming klik daar op en dan zou het zo maar kunnen dat het na enkelen sec te zien is.

Suc6 Frans S.

Cinecor schreef op 13.02.2013 om 08:39 uur

Hoi Tim, op muziek monteren met een assistent lukt bijna niet,beter is als je muziek hebt waar je mee wil monteren zal je de beelden er zelf bij moeten aanpassen,althans zo werk ik met muziek.

Wat betreft de golfvorming die vind je als je op de soundtrak gaat staan met de curser,klik rechtermuis en in het popupmenu staat boven in golfvorming klik daar op en dan zou het zo maar kunnen dat het na enkelen sec te zien is.

Suc6 Frans S.

Om handmatig op muziek te monteren deed ik vroeger (de software was toen nog heel wat simpeler) het volgende. Ik maakte gebruik van een aantal kleurenclips, bijv groen, geel blauw. Die plaatste ik op een aparte track afwisselend achter elkaar, waarbij ik de lengte ruw afstelde op de waveform van de muziektrack. Daarna fijn afstellen en controleren en dan de videoclips op de gekleurde clips afstellen. Uiteindelijk zullen alle clips precies even lang zijn, anders is het slechte muziek. Even wat werk, mar best te doen, want erg lang mag zo'n sequence niet duren wil je de kijker niet vervelen.

Toen kwam er (en die is er nu ook nog) software waarmee je, terwijl de film afspeelt, op de maat van de muziek op een toets kon drukken waardoor er bepaalde merktekens (markers) op de tijdlijn verschenen. Het afstellen werd gemakkelijker. Eigenlijk volg ik die methode nog steeds, maar voor zover ik kan ontdekken heeft Magix niet zo iets. Ik heb het althans niet kunnen vinden. Misschien een tip voor de makers?

timjongkees schreef op 13.02.2013 om 09:54 uur

Bedankt voor alle commentaar. Mijn Magix versie is VDL MX Premium.

Golfvorm tevoorschijn toveren is geen probleem meer.

De muziekclip heb ik van Youtube gehaald en op een apart spoor gezet, daar speelt hij probleemloos af.

Vervolgens aangeklikt en de maatdetectieassistent geopend met rechter muistoets. Dan gaat hij braaf afspelen met een metronoom erbij. Aangeklikt dat de metronoom klopt met de maat. Na afloop het spoor geopend is er soms niets te zien, soms is het keurig op de maat in stukjes gehakt, maar niet tot het einde van de clip. Het splitsen van het spoor en 2x laten verdelen lukt op een of andere manier niet.

Het gekke is dat het verdelen de ene keer wel lukt en de andere keer niet.

Ook zit er een knop "tap eins" waarmee je misschien zelf kunt klikken op de maat van de muziek, maar dat lukt niet.

Graag advies, met het instructieboek en help kom ik er niet uit.

Alvast bedankt, Tim