Ongecontroleerde frametables aanmaak

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 13:52 uur

Bij het maken van een film is het programma begonnen met na elke handeling alle frametables opnieuw aan te maken, wat uiteraard lastig is en behoorlijk oponthoud geeft. Het is een fout, want ik heb er een foutmelding over gehad en verstuurd. Weet iemand hoe ik van dit probleem af kan komen? En zo niet, kan ik de film afmaken en branden? Want het is wel te doen, maar lastig!  Benieuwd of ik hierbij geholpen kan worden! Ik werk met Magix 2013

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 14:14 uur

Beste,

Nadat VDL is opgestart duk dan op de sneltoets "P". U komt nu in het menu Programma-instellingen.

Druk op het tabblad Video / audio.

Volgens mij staat frametable bij import automatisch aanmaken aangevinkt. Haal het vinkje weg en probeer het nog eens.

Succes,

Rob

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 14:22 uur

Beste Rob

Bedankt voor de reactie, het vinkje heb ik al weggehaald maar dat helpt ook niet. 

RiViS schreef op 14.09.2013 om 14:50 uur

....duk dan op de sneltoets "P". U komt nu in het menu Programma-instellingen........

Hoi Rob,

Je bedoelt w.s. sneltoets "Y"

groet,

Rijk

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 15:25 uur

Met sneltoets P kom je evengoed in het menu programma instellingen. Ik had liever een oplossing voor het probleem!

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 16:33 uur

....duk dan op de sneltoets "P". U komt nu in het menu Programma-instellingen........

Hoi Rob,

Je bedoelt w.s. sneltoets "Y"

groet,

Rijk

Hallo Rijk,

In VDL2013 is het zowel "Y" als "P". Dat ik "P" heeft neergezet komt op dat Music Maker 2014 hiervoor de "P" is. Ik heb nog uitgeprobeerd in VDL2013 voordat ik het antwoord aan Hanny schreef.

In VDL2014 (probeer versie is het alleen "Y". De letter "P"is nu aan "Maak vloeiende weergave mogelijk")

Maar daar is het probleem van Hanny nog niet opgelost!!.

gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 17:23 uur

Hallo Hanny,

Ik heb paar vragen:

1. Wat was de foutmelding.

2. Heb je dit probleem al vanaf het begin dat je VDL2013 hebt geinstalleerd of pas

3. Wat is het merk camcorder waar je mee filmt en hoe breng je de bestanden over naar je PC

Als onder punt twee "Pas" is dan zou ik je adviseren om het programma naar de beginwaarde terug te zetten. Dat doe je zo:

Ga naar: bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op  standaardwaarden

Het kan zijn dat het Videodeluxe.ini  bestand beschadigd is.

Ik hoor wel of het tot een oplossing heeft geleid, anders kijk ik ook naar de antwoorden die op de 3 punten heeft geven.

Het antwoord op de vraag of je de film kan afmaken en branden. Volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn, wanneer op het preview scherm van VDL zonder al te happeringen afspeelt. Je zou het kunnen uitproberen door wat je nu heeft gemaakt te branden op een DVD of wat misschien nog beter is om je film te exporteren. 

Ga naar: bestand / Film exporteren / kies de resolutie waarin je heb gefilmd)  

Deze kan je dan afspelen in Windows Media Player.

Succes,

Rob 

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 18:29 uur

Ik heb wellicht iets te voorbarig het : bestand/instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden gedaan, en nu ben ik alles kwijt!!  Heb alleen een demofilm!  Hopelijk is dit nog te herstellen???

Antwoord op de vragen: foutmelding weet ik niet uit m'n hoofd.

Heb het probleem alleen in recente film.

Ik film met Lumix foto combi camera, dat is het probleem niet.

Fout zat?/zit alleen in laatst gemaakte project.

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 18:36 uur

Ik heb wellicht iets te voorbarig het : bestand/instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden gedaan, en nu ben ik alles kwijt!!  Heb alleen een demofilm!  Hopelijk is dit nog te herstellen???

Antwoord op de vragen: foutmelding weet ik niet uit m'n hoofd.

Heb het probleem alleen in recente film.

Ik film met Lumix foto combi camera, dat is het probleem niet.

Fout zat?/zit alleen in laatst gemaakte project.

Hallo Hanny,

Niet schrikken. Je bent niets kwijt.

Klik op het mapje zie Foto

Dan kom je in de map waar je bestand staat.

Gr.

Rob

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 18:45 uur

Daar stond óók alleen die demo film, in die gele map dus, alle projekten waren verdwenen!!  Maar heb alles weer terug (inclusief fout) na (systeemherstel) pffff!! 

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 19:09 uur

Daar stond óók alleen die demo film, in die gele map dus, alle projekten waren verdwenen!!  Maar heb alles weer terug (inclusief fout) na (systeemherstel) pffff!! 

Hallo,

Dan heb je ooit dit zelf veranderd naar een andere map verwijzing.

Nog even een vraagje, heb je meer films gemaakt van deze camera met goed resultaat.

Heb je het al uitgeprobeerd om de film te exporteren?

Kan je ook het type camera opgeven.

Gr.

Rob

Hannydz schreef op 14.09.2013 om 19:34 uur

Ik weet van geen andere mapverwijzing!   Ik film al ruim 1 1/2 jaar met de TZ30 met prachtig resultaat! 

Heb het exporteren nog niet uitgeprobeerd. Maar ik moet nog een minuut of 10 monteren in de huidige film met ''probleem'' , ik ga daarna branden in de hoop dat geen problemen oplevert.

Ik begrijp dat het een niet zomaar op te lossen probleempje is, waar ik op gehoopt had. In de andere films zit het niet, dus hoop dat het éénmalig is, en zich alleen in deze film voordoet. Daarom dacht ik onwetend iets aangeklikt te hebben, waardoor telkens de frametable geactiveerd wordt. Maar dat blijkt niet zo te zijn. 

In elk geval Rob bedankt voor het meedenken en adviseren!

Hartelijke groet Hanny de Zeeuw

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2013 om 21:16 uur

Ik weet van geen andere mapverwijzing!   Ik film al ruim 1 1/2 jaar met de TZ30 met prachtig resultaat! 

Heb het exporteren nog niet uitgeprobeerd. Maar ik moet nog een minuut of 10 monteren in de huidige film met ''probleem'' , ik ga daarna branden in de hoop dat geen problemen oplevert.

Ik begrijp dat het een niet zomaar op te lossen probleempje is, waar ik op gehoopt had. In de andere films zit het niet, dus hoop dat het éénmalig is, en zich alleen in deze film voordoet. Daarom dacht ik onwetend iets aangeklikt te hebben, waardoor telkens de frametable geactiveerd wordt. Maar dat blijkt niet zo te zijn. 

In elk geval Rob bedankt voor het meedenken en adviseren!

Hartelijke groet Hanny de Zeeuw

Hallo Hanny,

Graag gedaan. Als je wilt weten of het eenmalig is, kan je met dezelfde shots nog eens een nieuw project te maken natuurlijk onder een andere naam. Je hoef maar een paar shots naar de tijdlijn te slepen, dan weet je het.

Succes met je montage,

Rob