Ondersteunt Videodeluxe 17 plus HD het bestandsformaat H.264 (MOV), AAC LC ?

leohoogerwerf schreef op 22.09.2010 om 18:53 uur

Ik ben in bezit van een digitaal cameraatje van Kodak dat HD video opneemt in het bestandsformaat H.264 (MOV), AAC LC. Mijn Videodeluxe 2007 ondersteunt dit formaat niet. Nu overweeg ik te upgraden naar Videodeluxe 17 plus HD mits deze dit bestandsformaat wel ondersteunt. Kan iemand mij vertellen of Videodeluxe 17 plus HD het genoemde bestandsformaat ondersteunt ?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 22.09.2010 om 19:06 uur

Volgens mij is dat op de website van Magix vermeld.

Kijk ook even naar de test op www.dvscene.nl.

Zeker als je al een moderne versie van VDL hebt interessant.

donthuis schreef op 23.09.2010 om 11:56 uur

Zelf heb ik heel veel problemen gehad met de import van MOV-files in VDL15+ (H264 video, lineair PCM geluid, dus geen AAC). Vdl15+ crasht dan en vernielt tegelijkertijd dan wat interne files, zodat herstart noodzakelijk is, niet mee te werken dus. Vdl2007+, dat ik ook nog bezit kan al helemaal niets met MOV-files aanvangen. MOV-containers worden o.a. door Canon en Nikon gebruikt. AVCHD als Sony/Panasonic uitvinding exclusief voor hun eigen systemen wordt voorbehouden en voor anderen als Canon met licentiekosten belegd.

 

Mijn problem ticket over Vdl15+ crashes werd al eerder dit jaar onbevredigend beantwoord: het probleem zou schuilen in een bepaalde DLL (programfile) van Apple Quicktime, dat bij import door Vdl als een soort plugin wordt benut. En dus door MAGIX NIET als hun  probleem wordt gezien! In tweede instantie zou men echter deze zaak toch naar hun ontwikkelafdeling doorspelen. Wellicht zou men er wat aan gaan doen...

 

Vandaag, 22/9 heb ik dus opnieuw per mail contact opgenomen met de supportafdeling met de vraag of de nieuwe VDL17+ alsnog een oplossing zou bieden voor de falende MOV-import. Zo ja dan stap ik op 17+ over, zo niet dan blijf ik bij de huidige versie 15+. De oplossing van het geheel kan je namelijk ook buiten het MAGIX domein zoeken: door met een apart conversieprogramma eerst naar Motion JPEG (MJPEG) om te zetten, kan MAGIX via deze files alsnog en zonder crashes aan de slag. Wel heb ik wat last van geluidsvervormingna deze dubbele omzetting.

 

Het is dus zeker geen uitgemaakte zaak dat MOV werkt en geloof de folders/Website niet zonder meer!

 

Voormalige gebruiker schreef op 23.09.2010 om 23:13 uur

Inderdaad heb ik je voor het monteren/importeren van mov-bestanden  Quicktime nodig!

Kwestie van codec.

Daarover is, ook op dit forum, al het nodige over geschreven dus het verbaast me dat iemand nog steeds
mov-bestanden niet in Video de Luxe kan importeren.

Overigens raad ik iedereen aan, bij twijfel, een proefversie van VDL te downloaden.

Eigen ervaring is de beste leermeester!

donthuis schreef op 30.09.2010 om 14:41 uur

Helaas wil of kan MAGIX support niet bevestigen dat zij de MOV-import hebben opgelost door een eigen conversiefabiek ervoor te integreren. En net als in de promotie van VDL17+ op de site ligt de nadruk op het importeren van AVCHD-files, iets dat mij zelf niet interesseert. Ook de bespreking van het programma op die dvscene site  helpt ons niet verder. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat MAGIX om allerlei redenen, misschien die van Apple licentierechten inbegrepen, de zaak op zijn beloop laat...

 

Het eerder door mij toegepaste Total Video Convertor zet alle videoformaten in elkaar om d.m.v. volledig ingebouwde eigen coders en decoders. Gezien de zeer lichte geluidsvervormin ben ik qua conversie programma overgestapt naar de door Canon met de camera meegeleverde Zoombrowser software. Is aanmerkelijker langzamer dan TVC, maar zet zonder enige geluidsvervorming om. Je mag aannemen dat ook NIKON software meelevert om desgewenst hun MOV-files naar MJPEG om te zetten.

 

Bij deze nogmaals het advies aan eenieder met MOV-files: vertrouw hier NIET blindelings op MAGIX . En gezien de instabiliteit van de 17+ versie is het even wachten met upgraden sowieso aan te bevelen.
 

Volgens mij is dat op de website van Magix vermeld.

Kijk ook even naar de test op www.dvscene.nl.

Zeker als je al een moderne versie van VDL hebt interessant.

donthuis schreef op 21.10.2010 om 16:38 uur

Toch maar ook VDL17+ aangeschaft en de gok genomen en zowaar worden nu wel de originele MOV-files van mijn Canon 300HS camera rechtstreeks en foutloos geïmporteerd.  Geen ontbrekeden audifiles of fatal crashes meer. Kennelijk heeft mijn activiteit op het Duitse Forum meegeholpen, want op de supportvraag van mij of dat probleem was opgelost, kwam vanuit de Nederlandse MAGIX organisatie geen reactie meer..

 

Mocht het zo zijn dat VDL17+ anders dan zijn voorgangers niet volledig afhankelijk is van Apple Quicktime software, dan is daarmee voor velen onder ons die Canon of Nikon camera's bezitten de zaak rond.

 

Eerdere, tijdrovende tussenstappen via het meegeleverde Canon software pakket met eigen MOV coder, dan wel decoder software kan ik nu gaan overslaan. Het viel me op dat het genereren van previews in het Mediapool venster nu in verhouding langer duurt dan het in de timeline slepen van de vele MOV-files

 

Tegelijkertijd ben ik overgestapt naar standaard filminstellingen op NTSC/720p/29,97 fps/audio 48 khz Deze instellingen komen namelijk overeen met die van mijn Canon camera. In de brandfase richting AVCHD-DVD  kan je VDL 15, dan wel 17+ opdragen naar 1920x1080 (1080p) omhoog te rekenen En mijn Philips 7500SL 12 Bluray speler speelt via de Philips TV type 37PFL9604 ook NTSC-materiaal op (bijna) 30 fps prima af!

 

Of VDL17+ me verder gaat bevallen moet ik afwachten, zo te zien zijn sommige zaken wéér wat anders geworden en die door anderen al gemelde vastlopers hoop ik niet vaak tegen te komen...  
 

Volgens mij is dat op de website van Magix vermeld.

Kijk ook even naar de test op www.dvscene.nl.

Zeker als je al een moderne versie van VDL hebt interessant.