Omzetten van avi,mpeg4 naar een .exe file.

@lbedo schreef op 12.08.2014 om 00:35 uur

Hallo,

Om deel te nemen aan een wedstrijd vraagt men mij om de film in een exe formaat aan te bieden.

Maar hoe doe je dat? Waarmee kan ik een avi omzetten naar een exe file?

Iemand ervaring? Het moet toch kunnen daar alle wedstrijden  deze manier van presenteren verplichten.

Met dank voor een vlugge oplossing. Deadline voor indienen is heel binnenkort.

Reacties

mi-bo schreef op 12.08.2014 om 09:02 uur

Beste,

Ik wil U graag helpen,maar

wat bedoeld U precies met een exe formaat.

van exe naar avi kunt u via google vinden, maar anders om niet

gr

mido

@lbedo schreef op 12.08.2014 om 10:03 uur

Hallo, met dank voor je antwoord. Heb hier een uitreksel van het reglement toegevoegd. Daarin staat dat de "productie" via een exe-bestand formaat moet aangeleverd worden.

---------------------------------------------------------------

"Praktische richtlijnen:
  • Het formaat van de productie zal 1920 x 1080 pixels bedragen.
  • Het eindresultaat moet uit een zelfstandig draaiend EXE-bestand bestaan.
  • De productie zal een aanlooptijd (tijd voor het eerste beeld en/of de aanvang van het geluid) van niet meer dan 4 seconden hebben. Producties moeten starten zonder “Pauzefunctie”.
  • De productie zal eindigen met een zwart beeld en na 3 seconden terugkeren naar het bureaublad.
  • Een productie mag in geen geval herbeginnen, blijven staan na het zwartbeeld of na het einde nog verder lopen.
  • Meerdere beeldverhoudingen zijn in de hoogte toegelaten (4:3, 3:2, 16:9) maar horizontaal moet steeds de voorgeschreven pixelmaat aangehouden worden.
  • Voor het geluidsspoor wordt omwille van de bestandsgrootte MP3 (128 kBit/s) gebruikt. Als richtwaarde voor de geluidsmodulatie wordt -6dB aanbevolen.
  • Als bestandsnaam van de productie zal een duidelijke titel gebruikt worden.
  • In de productie mag geen vervaldatum of andere beveiliging ingebouwd zijn."

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou graag deelnemen met een filmpje over " The Last Post" in Ieper. Werd met Magix video pro x6 gemaakt.

Maar hoe ik dat in een .exe file moet steken is mij een raadsel.

Je bemerking van exe naar avi heb ik ook gevonden op internet  maar hoe maken ze dan die .exe?

Het lijkt op het verhaal van "kip en ei"

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2014 om 10:57 uur

Hallo,

Het wel mogelijk om van een film een zelfstandig uitvoerbestand te maken met de extentie "EXE". Ik heb dit gedaan met het free programma video2exe te downloaden van: http://video2exe-video-to-exe.downloadnow-674-101712.datapicks.com/ . Bij het afspelen, zie je een rode streep met een tekst in beeld. Wanneer het exe_bestand start duurt het wel lang voordat de video afspeelt. (Dus een beetje heb je wel nodig geduld)

Succes,

Rob

@lbedo schreef op 12.08.2014 om 11:13 uur

Rob,

Hartelijk dank. Zal het zeker uitproberen.

Heb ondertussen info gekregen vanuit de wedstijdorganisatie zelf. Wat zij bestempelen als "AV producties" zijn niets minder dan gewone "dia-shows". En deze kan je wel in een .exe gieten. Mijn filmje past daar NIET in heb ik gehoord.

Maar de mogelijkheid om een exe film te maken zal ik zeker ook proberen.

mi-bo schreef op 12.08.2014 om 12:49 uur

beste @lberto.

Na de goede antwood van Robvroe1.

1.in vdlprox6 kunt u een project klaar op de tijd lijn zetten, ga naar assistent( Ctrl +M) verwijder overgangen en evt geluid en Uw vraag staat er.

2.waarom zet u het niet op een usb stick, als avi bestand of als mpeg4 bestand.

3.U neemt zelf op en zeker in prox6, aanloop van 10 seconden( kan zelfs met teler logo) het project en afsluiten met 10 seconden zwart.

succes

mido

mi-bo schreef op 12.08.2014 om 16:57 uur

Na vele goede antwoorden, is er een project gemaakt in prox6 ( 64 bits) kunt u het niet inladen in een 32 bits programma

Ik zou graag deelnemen met een filmpje over " The Last Post" in Ieper. Werd met Magix video pro x6 gemaakt.

denk hier goed over na

succes

mido

@lbedo schreef op 12.08.2014 om 17:36 uur

Na vele goede antwoorden, is er een project gemaakt in prox6 ( 64 bits) kunt u het niet inladen in een 32 bits programma

denk hier goed over na

succes

mido

Met oprechte dank aan allen !