Om deze audiofunctie te kunnen gebruiken heeft u een gratis uitbreidin

Carlo-vandenHeuvel schreef op 08.11.2019 om 15:43 uur

Al eerder gezien op jullie info. Iemand met de zelfde problemen. Ook ik heb alle handelingen diverse keren herhaald maar mijn films die al een groot gedeelte klaar zijn reageren het zelfde. Bij elke scènewisseling krijg ik die mededeling. Was tot voor kort niet zo. Ook ik heb de CD gekocht dus niet gedownload En heeft altijd gewerkt tot 14 dagen geleden. Video de Luxe plus 2018

Reacties

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:45 uur

@Carlo-vandenHeuvel

Beste Carlo,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Heeft U iets meer dan 14 dagen geleden een nieuwe update gehad van Windows 10.

heeft U al geprobeert met de dvd om MAGIX vdl 2018 opnieuw te installeren, via optie herstellen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Carlo-vandenHeuvel schreef op 08.11.2019 om 17:38 uur

Dat kan wel maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen of ik een update van Windows heb gekregen. Ik heb inmiddels al 3x mijn programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb zelfs een oudere versie van VDL geinstalleerd maar weer verwijderd omdat daar de zelfde euvel in kwam. Mijn laatste probeersel die ik nog wil uitvoeren om mijn computer terug te zetten naar een aantal weken. Maar dat ga ik morgen maar doen. Ik ben er nu even klaar mee.

Bol schreef op 09.11.2019 om 11:30 uur

Hallo Carlo,

Wanneer je VDL her-installeert, weet ik uit ervaring, dat het Videodeluxe.ini niet in zijn geheel wordt overschreven. Mijn advies, verwijderd dit Videodeluxe.ini bestand. (deze wordt bij het opstarten van VDL weer opnieuw aangemaakt. zie afbeelding

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.11.2019, 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 09.11.2019 om 17:36 uur

Dank je we voor de ondersteuning maar helaas ben ik nog niet veel verder gekomen. Ik heb alles files waar in het woord Magix van mijn computer gehaald. Ik heb Magix gede-installeerd Toen alle files gecontroleerd en waar ik Magix tegen kwam verwijderd. Toen VDL opnieuw geïnstalleerd maar helaas het euvel blijft bestaan.

mi-bo schreef op 09.11.2019 om 18:09 uur

@Carlo-vandenHeuvel

Beste Carlo.

Via deze link kunt U zeker alles verwijderen van MAGIX

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

kan best zijn dat het programma ( MAGIX vdl 2018 )meer keren op de Pc staat dan moet het stap voor stap verwijderd worden

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 09.11.2019 om 18:25 uur

Hallo Carlo,

Voordat je weer het programma verwijderd, hebt u dit bij alle projecten? Als dat niet het geval is, dan zit de fout in het MVP projectbestand. Dit MVP projectbestand is op een of andere manier corrupt geworden. Er zit dan niets anders op om je project opnieuw samenstellen. Misschien is er nog een bruikbare backup MV_ bestand.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.11.2019, 20:01, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 14.11.2019 om 09:59 uur

Goede morgen Bol,

Ik heb de update 2020 gekocht en het probleem is daar mee opgelost maar nu heb ik een ander probleem. Het gromekey effect wat ik had gebruikt in mijn films zijn nu wazig. Misschien heb je daar een oplossing voor?

Bol schreef op 14.11.2019 om 10:57 uur

Hallo Carlo,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je audio probleem middels de update naar VDL 2020 is opgelost. Wat betreft het probleem met de Chroma Key (wazig), daar heb ik geen direct antwoord op. Wat het misschien wel kan zijn, is dat bij jou het bliksemschichtje is geactiveerd (blauw), hierdoor wordt de resolutie verlaagd (wazig). Deactiveert deze en kijk wat nu het resultaat is.

Succes,

Rob

PS. het bliksemschichtje heeft geen invloed op het eindresultaat.

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 14.11.2019 om 11:43 uur

Ga ik dat bekijken. Dank je wel voor je tip. Ik hou je op de hoogte.

De tip hierboven heeft geen resultaat opgeleverd.

P.S Moet ik Magix VDL 2018 verwijderen?

Bol schreef op 14.11.2019 om 16:44 uur

Hallo Carlo, je zou het kunnen proberen om VDL 2018 te deinstalleren. Of dit de oplossing is zou ik je niet kunnen zeggen. Het zou ook nog in het MVP projectbestand, die je gemaakt in VDL 2018 kunnen zitten. Heb je het ook al geprobeerd om een nieuw project te maken in VDL 2020 en dan de chroma key toe te passen. Wat is dan het resultaat? Gr. Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2019, 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 14.11.2019 om 17:10 uur

Ik heb ook met een nieuw project iets geprobeerd maar het effect is het zelfde. Ik ga nu proberen de beide VDL te verwijderen en 2020 er op nieuw op te zetten. Wie weet,

Bol schreef op 14.11.2019 om 18:30 uur

Hallo Carlo,

Helaas kan ik jouw probleem niet reproduceren. Wanneer je het MVP projectbestand als bv. een Mp4 bestand hebt geëxporteerd, hoe is dan het resultaat?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 16.11.2019 om 11:56 uur

Morgen Rob.

De green screen files heb ik in TK2 en mp4 geprobeerd maar het effect verandert niet. Ik heb VDL 2020 gedownload maar heb daar we een cd bij besteld. Als ik die binnen heb ga ik die ook proberen. Maar ik vind dat Magix hier ook eens op mag reageren want ik ben niet de enige met dit probleem.

mi-bo schreef op 16.11.2019 om 12:57 uur

@Carlo-vandenHeuvel

Beste Carlo,

jammer dat U geen antwoord heeft gegeven op mijn reactie 09.11.2019 om 18.09 uur.

U kunt :

Via magix.com , trial versie het gehele programma downloaden, na registreren via hulp ook online actualiseren dan heeft U het laatste nieuwe programma op Uw Pc/ laptop staan, via

en is het volledige programma direct te installeren, het duurt wel langer als via de bestelde dvd.( na installeren via dvd moet ook altijd via hulp online actualiseren worden gedaan want op de dvd staat niet het laatste nieuwe programma).

wat bedoel U met de gezegde "Maar ik vind dat Magix hier ook eens op mag reageren want ik ben niet de enige met dit probleem."

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 16.11.2019 om 13:50 uur

Hallo Carlo,

Voor zover ik het kan beoordelen hebt u VDL 2020 op de juiste manier geïnstalleerd. Als u van mening bent, dat Magix Support antwoorden geeft op dit forum, dan moet ik teleur stellen. Magix Support doet dit nooit. U moet dit altijd doen via https://support2.magix.com/customer/index.php . Hebt u dit ook gedaan?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 16.11.2019 om 14:01 uur

Ik heb Magix via het customer verhaal gemailt en er lopen twee tickets waarop ik nog antwoord moet hebben. Zij hebben wel het ontvangst bevestigt.

Bol schreef op 16.11.2019 om 14:02 uur

Hallo Carlo,

Op het forum heeft u het over "mijn films zijn nu wazig" en in een persoonlijk bericht schrijft u: "het grijze effect in green screen effecten blijven er inzitten ook als ik iets nieuws maak".

Ik heb u toen het volgende geantwoord:

Volgens mij heb ik jouw probleem kunnen reproduceren. Inderdaad als ik op Chroma-Key / Groen klikt, dan wordt ook bij mij ook de achtergrond Grijs.

Oplossing 1. Wanneer ik de Drempelwaarde naar rechts trekt, dan wordt deze transparant.

Oplossing 2. Wanneer ik op Chroma key / kleur, klik op OK en kies de kleur groen in het scherm, dan wordt deze ook transparant.

Succes,

Rob

PS. dit lijkt mij een BUG in VDL 2020. In VDL 2016 ondervind ik geen enkel probleem. In Magix Video Pro X11 heb ik hetzelfde probleem als in VDL 2020.

Laatst gewijzigd door Bol op 16.11.2019, 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Carlo-vandenHeuvel schreef op 16.11.2019 om 14:20 uur

Rob, Het hierboven beschreven omtrent het chromakey had ik allemaal al uitgeprobeerd voordat ik mijn probleem bekent maakte. Er blijft nl een grijze waas over de film liggen. Net of het mistig is. Als ik mijn film weer in VDL 2018 inlaat is dat verhaal over maar kom ik bij het geluidsprobleem. Gebruik ik een foto of plaatje met groen heb ik geen grijze waas. Maar met een chromakey filmpje wel. Ik zou het nog een keer kunnen proberen als ik dat filmpje omzet naar avi. Maar dat moet eigenlijk niet hoeven want alles heeft goed gewerkt. Maar de problemen houden je van de straat.

mi-bo schreef op 17.11.2019 om 08:52 uur

@Carlo-vandenHeuvel

Beste Carlo en meelezers op het Forum,

Dit antwoord is niet correct

"Als u van mening bent, dat Magix Support antwoorden geeft op dit forum, dan moet ik teleur stellen. Magix Support doet dit nooit."

MAGIX Support ( medewerker in dienst van MAGIX ) zullen als zij dit nodig vinden ook op het Forum reageren.

Met vriendelijke groet.

mi-bo ( moderator )

Bol schreef op 17.11.2019 om 09:58 uur

@Carlo-vandenHeuvel

Beste Carlo en meelezers op het Forum,

Dit antwoord is niet correct

"Als u van mening bent, dat Magix Support antwoorden geeft op dit forum, dan moet ik teleur stellen. Magix Support doet dit nooit."

MAGIX Support ( medewerker in dienst van MAGIX ) zullen als zij dit nodig vinden ook op het Forum reageren.

Met vriendelijke groet.

mi-bo ( moderator )

Geachte forumleden,

Ik wil toch even reageren op het antwoord van Mi-Bo (moderator). Zelf sta ik nog steeds achter mijn opmerking: "Als u van mening bent, dat Magix Support antwoorden geeft op dit forum, dan moet ik teleur stellen. Magix Support doet dit nooit". Wanneer een medewerker, die in dienst is van Magix Support reageert op een vraag op dit forum, dan doet hij dit als forumlid en niet als een medewerker van Magix Support. Dit staat te lezen in de communityregels - onze nettiquette onder art 2 sub 3 - 4

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.11.2019, 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.11.2019 om 14:53 uur

Hallo Carlo,

Bedankt voor het vertrouwen, dat u in mij stelt. Ik heb uw filmpje gedownload en in VDL 2020 met de Chroma Key bewerkt op de manier zoals ik reeds op 16.11.2019 om 14:02 uur heb beschreven.

Groet,

Rob

PS. Bij uw filmpje werkt dit niet. "Wanneer ik de Drempelwaarde naar rechts trekt, dan wordt deze transparant."

Gemaakt met Chroma Key in "Modus - Kleur"

Gemaakt met Chroma Key met "Uit te fade Kleur"

Laatst gewijzigd door Bol op 17.11.2019, 18:08, in totaal 5 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.11.2019 om 11:36 uur

Geachte forumleden,

Ik heb het probleem van @Carlo-vandenHeuvel voorgelegd bij Magix Duitsland en deze bevestigen mij, dat dit een BUG is. zie onderstaande mail:

Voorlopig zou u mijn aangedragen oplossingen kunnen toepassen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-