Ik ben bezig met een film waarbij ik hier en daar aardig wat effectjes heb zitten. Het gevolg is dat ik de film ondertussen op spoor 6 heb staan en de effecten op de sporen daarboven of daaronder. Als ik sommige effecten onder de film zet, dan krijg ik niet wat ik wil en dus ben ik wel verplicht om sommige effecten boven mijn film te plaatsen.
Nu is mijn probleem dat, als ik toch nog stukjes film wil verwijderen (ik selecteer het stukje film en daarna met ctrl en delete verwijder ik het stukje) ik een gat krijg in de film en het niet mooi aansluit aan de rest. Objectraster is wel aangeklikt (is blauw). Mij is opgevallen dat objectraster wel werkt als ik de hele film op spoor 1 zet, maar zoals hierboven uitgelegd, dan krijg ik niet wat ik wil hebben.
Mijn vraag is dus: klopt het dat objectraster (magneet) alleen werkt op spoor 1? En als dit niet zo is, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat objectraster ook op andere sporen werkt? En zo nee, is er ook nog een andere handige methode om de hele handel netjes op te schuiven als ik een stukje film verwijder?
Nog even ter informatie: ik gebruik Magix video deluxe premium (2017) en ik heb net de laatste actualisering uitgevoerd, dus hij is up to date.
Alvast bijzonder bedankt voor alle hulp!