objecten selecteren

karpediejem schreef op 07.07.2011 om 13:55 uur

Hallo,

Waarschijnlijk een inkopper maar ik kom er niet uit:

Als ik een video inlaad in een nieuw project (video de luxe 16 plus), dan kan ik de objecten hierin alleen ALLEMAAL selecteren. Ik heb de muismodus om individueel staan maar toch lukt het me niet om een los object aan te klikken. Tips / oplossingen zijn zeer welkom.

Alvast bedankt!

Reacties

Polders schreef op 07.07.2011 om 19:18 uur

Beste kapediejem,  uit de vraagstelling maak ik op dat het moeilijk lijkt fragmenten los van elkaar te selecteren.

Bij Video DeLuxe is het mogelijk zowel het beeld als het geluid samen of los van elkaar, aan te passen. Probeer beide varianten eens uit. Selecteer een gewenst fragment ( en selecteer dan zowel het beeldfragment als het geluidsfragment op beide sporen). Klik daarna op het (open) ketting icoontje (het open schalmpje). Klik daarna op één van de fragmentdelen, bijvoorbeeld op alleen het beelddeel. Hierbij zal het beelddeel oranje (=geselecteerd) kleuren en het niet geselecteerde deel grijs blijven

Selecteer hierna eens hetzelfde fragment (zowel beeld als geluid). Klik daarna opnieuw op het icoontje open ketting ´schalmpje'. Klik daarna opnieuw op de fragmenten en kies nu bijvoorbeeld het geluidsfragment.

Om alles weer aan elkaar te zetten, alles selecteren en het gesloten ketting icoontje aanklikken.

Veel succes