Nieuwe versie 2018 te gecompoliceerd

wichm schreef op 27.12.2017 om 16:18 uur

Ik ben kennelijk niet een van de snuggersten maar na meer dan tien jaar Magix gebruik kan ik helemaal niet wennen aan de nieuwe 2018. Ik heb tevergeefs getracht een titel te maken. Er wordt gezegd dat je in mediapool een tab hebt met TITLES en subcategorie: Algemeen. Heb een uur gezocht maar geen spoor naar de tab TITLES kunnen vinden, die er in de 2015 versie wel was. Ook sound clips die ik in de timeline zet zijn niet te horen. Vertwijfeld wilde ik teruggaan naar versie 2015. Ook dat kon niet want er was geen geheugentoewijzing meer! Another fine mess !

Reacties

Bol schreef op 27.12.2017 om 16:52 uur

Hallo Wichm,

Bij het uitkomen van een nieuwe versie is het altijd even wennen. Dit is zeker het geval met VDL 2018. In de vorige versies bevatten de programma's VDL een tabblad "Titels", dit is nu ondergebracht onder het tabblad "Sjablonen" en "Effecten".

Wanneer u geen sjablonen ziet, dan zijn niet alle Extra inhoud geïnstalleerd? Ga dan naar Hulp / Extra inhoud installeren en klik op extra inhoud downloaden.

Het kan kloppen, als u een project heeft gemaakt in VDL 2018 en weer wilt inladen in VDL 2015 een foutmelding krijgt zoals "geen geheugentoewijzing meer". Dit komt omdat VDL 2018 anders omgaat met het toewijzen van het geheugen dan VDL 2015.

Wat betreft de soundclips, u zou deze moeten horen. Kijk eens of de "Mute" is geactiveerd links van de tijdlijn.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2017, 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wichm schreef op 28.12.2017 om 13:24 uur

Nou, ik word nog niets wijs uit deze versie en wil weer teruggaan naar mijn vorige 2015, maar dat kan ook niet omdat 2018 al het geheugen heeft ingepalmd. Ik heb toch voor 2015 betaald? Hoe kan men die nu onklaar maken? Ik mis ook de onderste balk: 'spoorhoogte' . Het is een en al narigheid. Scene overzicht toont geen beelden soundclips spelen niet af. Een 'mute' indicator is niet te vinden links van de time-line. Mag ik mijn 2015 alsjeblieft weer terug?

mi-bo schreef op 28.12.2017 om 14:03 uur

Wichm,

ga naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/.

hier aanmelden, dan mijn producten, zoek MAGIX vdl 2015 op, activeer serienummer, en installeer daarna het installatie programma, dit is een trial versie, na dit te hebben gedaan registreren, en online actualiseren, via help extra programma's installeren en MAGIX vdl 2015 werkt ,

via configuratiescherm mijn programma kunt u MAGIX vdl 2018 van Uw Pc/Laptop verwijderen, en later binnen 365 dagen weer volledig installeren

rustige jaarwisseling en een bruisend 2018 met veel montage plezier

Groeten

Michael

Bol schreef op 28.12.2017 om 14:16 uur

Hallo Wichm,

Uw VDL 2015 in niet onklaar gemaakt door Magix. Alleen uw project, dat u gemaakt heeft in VDL 2015 en heeft ingeladen in VDL 2018 is niet meer bruikbaar in VDL 2015. U kunt gewoon VDL 2015 opstarten en zondermeer een nieuw project maken.

Als u VDL 2015 opstart en ga dan naar: backup-project-laden. Het kan zijn dat dat er nog een backup aanwezig is.

Succes,

Bol

PS VDL 2015 en VDL 2018 zijn stand alone programma's. Deze kunt u afzonderlijk opstarten. Alleen niet allebei tegelijk.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2017, 14:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.12.2017 om 14:33 uur

Hallo Wichm,

Nog een aanvulling op uw vraag.

Druk op "F9" en al de vensters worden opnieuw geordend, zo ook de onderste balk (spoorhoogte).

Kunt aangeven wat u bedoelt met: "Scene overzicht toont geen beelden"? Als u dit bedoelt , klik dan rechts bovenin op het vierkantje en kies dan voor Grote Symbolen

Waardoor u soundclips niet afspelen kan ik hiervan niet zeggen. Misschien staat er wel een schuine streep door het luidsprekertje.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2017, 14:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-