Ik kom van Video Deluxe versie 2013 en ben bezig de versie 2018 te testen. Wat ik heel erg jammer (en vervelend) vind is dat de testversie zo sterk beperkt is. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in snelheid van het exporteren. Ik maak regelmatig videos van 50 minuten in MP4 en dat duurt ongeveer tweemaal zo lang als de video duurt. Maar ik kan niet testen hoe snel 2018 is, omdat ik beperkt ben tot 3 minuten video en omdat veel formaten (zoals mp4) niet bruikbaar zijn. Dus ik kan geen vergelijking maken t.o.v. versie 2013!!
Wat mij verder opvalt is iets dat ik toch wel een bug zou willen noemen. Als ik bij montage een stuk video wil spelen en weer stoppen, dan kan ik dat doen door klikken op de knop Play of door te drukken op de spatiebalk. Maar elke keer als ik met de muis in de tijdbalk op een andere tijd klik en wil spelen, dan werk de spatiebalk niet. Ik kan de video vanaf dat punt alleen spelen door te klikken op de knop Play. Vervolgens kan ik de spatiebalk weer gebruiken voor play en pause, tot ik weer een keer klik in de tijdbalk. In programmeertaal: na klikken op de tijdbalk is de focus weg en dus werkt drukken op de spatiebalk niet.
Moet ik hiermee leren leven als ik overstap? Dat is toch echt wel hinderlijk, als je monteert door afwisselend muis en toetsen te gebruiken...