Nieuwe versie 2018

MdN schreef op 29.12.2017 om 12:34 uur

Ik kom van Video Deluxe versie 2013 en ben bezig de versie 2018 te testen. Wat ik heel erg jammer (en vervelend) vind is dat de testversie zo sterk beperkt is. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in snelheid van het exporteren. Ik maak regelmatig videos van 50 minuten in MP4 en dat duurt ongeveer tweemaal zo lang als de video duurt. Maar ik kan niet testen hoe snel 2018 is, omdat ik beperkt ben tot 3 minuten video en omdat veel formaten (zoals mp4) niet bruikbaar zijn. Dus ik kan geen vergelijking maken t.o.v. versie 2013!!

Wat mij verder opvalt is iets dat ik toch wel een bug zou willen noemen. Als ik bij montage een stuk video wil spelen en weer stoppen, dan kan ik dat doen door klikken op de knop Play of door te drukken op de spatiebalk. Maar elke keer als ik met de muis in de tijdbalk op een andere tijd klik en wil spelen, dan werk de spatiebalk niet. Ik kan de video vanaf dat punt alleen spelen door te klikken op de knop Play. Vervolgens kan ik de spatiebalk weer gebruiken voor play en pause, tot ik weer een keer klik in de tijdbalk. In programmeertaal: na klikken op de tijdbalk is de focus weg en dus werkt drukken op de spatiebalk niet.

Moet ik hiermee leren leven als ik overstap? Dat is toch echt wel hinderlijk, als je monteert door afwisselend muis en toetsen te gebruiken...

Reacties

MdN schreef op 29.12.2017 om 13:40 uur

Inmiddels heb ik uitgevonden dat ik wel MP4 kan maken. niet via het menu, maar wel via de knop geheel rechtsboven (voorheen Exporteren). Maar ik geloof mijn ogen niet: de export is nu veel langzamer dan in versie 2013!

Ik heb een montage gemaakt door simpelweg 4 korte MTS bestanden van mijn digitale videocamera achter elkaar te zetten. Geen effecten, niets aan gedaan. Samen zijn ze 2 min 51 sec dus binnen de grens van de demo versie. Vervolgens via de knop rechtsboven exporteren, vervolgens kies ik in de keuzelijst Formaat 'MPEG-4' en kies ik onder Kwaliteit 'HD-kwaliteit 1' respectievelijk 'HD-kwaliteit 2'. Dit zijn de resultaten:

Video DeLuxe 2013, 1280x720, MP4: 5 min 2 sec, bestand wordt 79 MB

Video DeLuxe 2013, 1920x1080, MP4: 7 min 56 sec, bestand wordt 183 MB

Video DeLuxe 2018, 1280x720, MP4: 12 min (!), bestand wordt 224 MB

Video DeLuxe 2018, 1920x1080, MP4: ca. 30 min (is al 25 min bezig en nu nog 5 te gaan)

Ik verwachtte dat het 5 jaar later sneller zou gaan. Ik heb alle vier de metingen op dezelfde computer gedaan, binnen 24 uur. Magix adverteert ook dat het programma tot 5x sneller is. Maar voor deze instellingen (toch geen vreemde instellingen) is het 2 tot 4x langzamer dan voorheen (en zelfs nog zonder audio omdat die de codec niet kent). Dan is het voor mij geen optie om over te stappen, ik ben gewend dat exporteren tweemaal de duur van de video duurt. Het is voor mijn werk cruciaal dat het niet langer is ('s ochtends opnemen en 's middags gemonteerd terugkijken).

mi-bo schreef op 29.12.2017 om 16:08 uur

MdN,

Uw verhaal aandachtig gelezen,

Ik ben zelf een muizenman, en heb geen enkel probleem met monteren.

Met

J toets kunt u achteruit spoelen.

K toets om te stoppen

L toets verder vooruit spelen

MAGIX vdl 2013 ( 2012) wordt door veel MAGIX gebruikers tot tevredenheid nog steeds gebruikt,( waarom over stappen als U nog steeds tevreden bent ) als ik mij niet vergist is dit een 32 Bits versie,

MAGIX vdl 2018 is een 64 Bits versie.

MAGIX luistert goed naar zijn gebruikers en die willen steeds meer en krachtiger ( vandaar in 2014 overstap van 32 Bits versie naar 64 Bits versie).

Een krachtige Pc en een goede zware Video ( grafische) kaart ( GTX ) is nodig om video te bewerken zoals het in de Slogan van MAGIX vdl 2018 wordt omschreven.

Veel montage plezier en een bruisend 2018.

Groeten

Michael

wijziging aangebracht J,K L , toets

MdN schreef op 29.12.2017 om 16:47 uur

Ik ben redelijk tevreden over versie 2013, maar niet 100%. Vandaar dat ik ben gaan testen met 2018. Het voornaamste probleem van 2013 is de continue noodzaak om licenties te vernieuwen na elke windows update. Tevens werkt een aantal dingen niet goed meer sinds de laatste Windows update (Windows 10 Pro versie 1709).

Het probleem dat ik sinds een maand heb, is dat ik het alleen nog maar kan gebruiken als ik het programma start 'als administrator' (dat ik als user in Windows administrator level heb was meer om licenties te vernieuwen, sinds een maand kan ik alleen licenties vernieuwen als ik echt het programma als administrator start m.b.v. de rechter muisknop). Ook kan ik video items niet meer vanuit de Windows verkenner naar de tijdlijn slepen en loslaten. Ik moet nu in de interne verkenner items selecteren die ik in de tijdlijn wil. Dat zijn ogenschijnlijk kleine dingen, maar het werkt nu niet meer zoals ik jaren lang heb gedaan en dat is vervelend.

Helaas heb ik bij het testen van 2018 geen echtere verbeteringen gezien, anders dan dat mogelijk het preview screen iets beter werk (lastig om te vergelijken). Helaas is de aanpak van Magix voor registreren en valideren nog steeds heel erg strikt. Dus ik vermoed dat het gedoe bij elke Windows update terug blijft komen. Jammer, iets minder strikt geeft echt een prettigere gebruikerservaring. Ik gebruik het programma zakelijk en met name in het weekend. Dan ga je wel peentjes zweten als blijk dat online valideren niet gaat. Daar sta je dan met je SD card vol met opnamen in je hand.

Dat de nieuwe versie leunt op een externe grafische kaart begrijp ik, die zijn de afgelopen 5 jaar sterk ontwikkeld. Maar mijn laptop heeft geen externe videokaart, die past er ook niet in. Ik zou toch denken dat het programma dat zou detecteren om dan bij afwezigheid alles zou renderen met de processor op dezelfde manier als het gaat in versie 2013. Dat ik op mijn 64 bit computer twee tot vier maal snellere export heb met een oude 32 bits versie van VdL dan met een nieuwe 64 bits versie van VdL is niet goed te verdedigen.

Ik denk dat ik dan dus nog maar verder ga met versie 2013 en dus ga zoeken naar een methode om het programma automatisch als administrator te runnen (zonder rechts klikken) in Windows 10. Dan ga ik bij de aanschaf van een nieuwe computer wel kijken of software van een andere fabrikant prettiger werkt. Want het blijft vreemd dat versie 2018 op dezelfde laptop slechter presteert dan versie 2013!

PS Ik ben software ontwikkelaar en begrijp de gedachten van Magix over registreren. Ik heb jarenlang dezelfde methoden gehanteerd, waarbij ik ook heb ervaren dat klanten het vervelend vonden (dat je netjes betaald maar moet blijven valideren alsof je een crimineel bent). Ik heb inmiddels besloten het niet meer zo te doen, het kan veel eenvoudiger en vriendelijker. Ik hoop dat ooit Magix ook gaat inzien dat hun werkwijze TE strikt is en dat het fatsoenlijke gebruikers tot wanhoop drijft.

Bol schreef op 29.12.2017 om 19:15 uur

Beste,

Normaal gesproken kunt u een VDL programma's altijd met het serienummer gratis opnieuw activeren, mits u deze steeds op dezelfde PC / laptop installeert. Vanaf VDL 2015 kunt u ten alle tijde uw VDL gratis opnieuw activeren. mits u deze eerst heeft gedeactiveerd via: hulp / deactiveren.

Om als administrator te kunnen opstarten, doe dan het volgende:

1. klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling VDL 2013
  2. klik op eigenschappen / geavanceerd
  3. zet een vinkje bij "Als administrator uitvoeren en klik op OK
  4. Misschien werkt VDL 2013 weer zoals u gewend bent.

Dit zijn de systeemeisen voor VDL 2018 http://www.magix.com/nl/video-deluxe/technische-gegevens/#c634951

Zelf heb ik nog nooit enige last gehad met het valideren, activeren en registreren van welk Magix programma dan ook.

U kunt de snelheid van de export nu niet echt objectief meten, omdat u in de trailversie de nodige Codexen mist. Zelf gebruik ik het MainConcept (hiervoor moet u wel een licentie ad € 4,99 kopen) en dan is het bij mij wel ca. 5x sneller. Ook wordt de hardware versnelling gebruikt, mits de videokaart dit ondersteunt.

U kunt natuurlijk ook altijd nog VDL 2018 aanschaffen met 14 dagen geld retour. Lees de voorwaarde op: http://www.magix.com/nl/algemene-voorwaarden/

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2017, 19:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-