nieuwe effecten werken niet bij Video de luxe 2017 premium

robvdlely schreef op 05.12.2016 om 12:15 uur

Na Magix video de luxe 2016 premium te hebben gebruikt , heb ik de DVD versie van upgrade Video de luxe premium (2017) geinstalleerd.

Daar zitten een aantal nieuwe effecten in zoals Glow, Vormen, Lenzenreflectie, Gaussiaans vervagen en masker generator.   Na de installatie en de installatie van alle extra programma's en een grote update, ben ik het gaan uitproberen.    Daarbij ben ik tegen het probleem aangelopen dat deze nieuwe effecten bij mij niet werken.   Als ik een object activeer en bijvoorbeeld kies voor Glow en op effect toepassen klik, dan gebeurd er niets, zo ook bij de andere genoemde effecten.  Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar misschien kan iemand mij hier mee op weg helpen.

Overigens had ik na het verwijderen van Magix video de luxe 2016 premium nog een probleempje, Ik heb mijn MAGIX map met daarin de projectmap (Magix video de luxe 2016) veranderd in Magix video de luxe. Echter na het opstarten van de upgrade werd naast mijn nieuwe map de oude 2016 map automatisch weer aangemaakt. Ook nadat ik deze map verwijderd had.  Dit heb ik opgelost door handmatig in program files de programma map Magix video de luxe 2106 te verwijderen, deze wordt na het de-installatie dus niet automatisch verwijderd.

Reacties

mi-bo schreef op 06.12.2016 om 13:30 uur

Rob,
Na het installeren van een MAGIX product, online of via dvd, moet na installatie altijd na registreren via bestand online actualiseren worden gedaan. kijk eens naar deze link.
http://www.magix.info/nl/voor-de-gebruikers-van-vld-prem-2017-versie.knowledge.1182018.html
Als er een MAGIX programma optie de-installeren wordt gebruikt, betekend dit niet dat het direct van de Pc wordt verwijderd, dit kan je het beste via configuratiescherm/ programma & onderdelen verwijderen doen, dan pas is het programma in zijn geheel verwijderd.
gr
Michael

robvdlely schreef op 06.12.2016 om 14:15 uur

Michael,

Bedankt voor je reactie, maar die patch had ik er direct al opgezet, bij mijn DVD versie is de vraag om online te actualiseren wel aanwezig.  Ook heb ik alle extra pakketten geinstalleerd.  

Het de-installeren had ik onder Win10  gedaan via configuratiescherm - programma's en onderdelen, toch is de de oude map van versie 2016 blijven staan. Dat had ik meer gedaan omdat ik helemaal geen Magix uninstaller kon vinden.  

Ik had voor ik het zelf had "opgelost" ook Magix support al aangeschreven en daar kreeg ik vandaag een mailtje van met deze suggestie : Zet de Programmainstellingen terug naar de standaardwaarden.  Dat is nu uiteraard niet meer nodig.

Voor het probleem met de effecten heb ik zojuist met Win10 screenshots van dit probleem gemaakt en het nog een keer proberen uit te leggen.  Ik wacht hun antwoord weer geduldig af.    

De door mij genoemde Effecten werken bij jou toch wel neem ik aan ?  

gr

Rob

mi-bo schreef op 07.12.2016 om 13:00 uur

Rob,
de effecten werken bij mij wel, maar het is wel de bedoeling, dat het juiste stukje wat die effect moet krijgen, dit geactiveerd wordt en bewerkt
zie voorbeeld

gr

Michael

robvdlely schreef op 07.12.2016 om 16:40 uur

Michael,

Wederom bedankt voor je meedenken maar zoals ik het begijp doe ik precies hetzelfde als jij,

Ik selecteer een object in de tijdlijn  

Dan klik kies ik het effect en dan krijg ik de keuze " effect toepassen "  als ik dat doe dan krijg ik deze boodschap :   

Uiteraard heb ik in de genoemde map gekeken en daar staan de genoemde vsx bestanden

Op een of andere manier accepteerd hij deze bestanden niet.

gr

Rob 

Voormalige gebruiker schreef op 08.12.2016 om 15:37 uur

Hallo Rob,

Heb je al dit al eens geprobeerd? Ga naar: Effecten / Extra effecten / scannen. Probeer het nu nog eens.

Succes,

Rob

robvdlely schreef op 08.12.2016 om 17:49 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je antwoord,

Ja ook dat had ik al een keer geprobeerd, dan geeft hij deze boodschap

Hierna start ik opnieuw op zoals gevraagd, maar helaas zonder resultaat.

Ik vraag me trouwens af waar die 30 "gevonden" plugins zijn gebleven,  Als ik herhaaldelijk op scannen druk dan vind hij er steeds meer, dat lijkt me niet te kloppen.

Maar goed dat is een ander probleem, ik ben uiteraard blij met elk advies.

Rob  

aanvulling :

Sinds 3 dec heb ik deze vraag ook uit staan bij Magix support,  het laatste contact dat ik heb gehad was op 6 dec waarbij ik op hun verzoek een screenrecord heb gestuurd van de handelingen die de foutboodschap tot gevolg hadden.     Tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen.  dus het bovenstaande probleem is er nog steeds.   

robvdlely schreef op 22.12.2016 om 17:50 uur

Na een levendige mailwisseling met Magix support, waarbij ik op diverse manieren het programma opnieuw heb gede-installeerd en geïnstalleerd waarbij ik handmatig Magix mappen heb verwijderd en met uitschakeling van virusscanners en eventueel actieve programma's Magix weer geïnstalleerd, zowel vanaf de DVD als via de gedownloade versie, ook heb ik hem op een laptop met Win10 geïnstalleerd.  Maar de foutboodschap bleef terugkomen ook op de laptop. 

Op dit moment is de status dat Magix support aangeeft hier voorlopig geen oplossing voor te hebben en dat ik het programma kan terugsturen en mijn geld kan terugkrijgen.   Het is behoorlijk teleurstellend dat er ondanks alle inspanningen van Magix en mijzelf geen oplossing is.   Ik ga me beraden hoe ik hier nu verder mee moet.  Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.  

mi-bo schreef op 22.12.2016 om 20:44 uur

Rob,

sinds van de week is er weer een grote download update van MAGIX video 740 Mb ( 2017 ) is dit ook al geïnstalleerd , en dan mijn vraag wat is de kracht van de laptop want als het probleem niet op de Pc is en wel op de laptop zou dit het probleem kunnen zijn, ik werk zelf met een I7 processor en 7200 toeren schijf en 8 Gb interne geheugen, met een goede grafischekaart ( bewerking op Pc of laptop is geen verschil )

gr

Michael

robvdlely schreef op 23.12.2016 om 10:01 uur

Michael, 

Bedankt voor je bijdrage, ik had MAGIX video de luxe 2016 premium zonder problemen op mijn PC draaien,
een Intel(R) Core(TM) i7 CPU  870  @ 2.93GHz  met 12GB geheugen, waarbij Windows10 64bit en alle software op een 250 GB SSD staan en alle bestanden op twee 1TB 7200 schijven. De grafische kaart is een - AMD Radeon HD 5800 Series.   Niet het allernieuwste maar krachtig genoeg. 

Nadat ik gisteren de mail van Magix support had gelezen wilde ik mijn ervaring op dit forum delen, en daar las ik dat er een nieuwe update was. Die heb ik direct geïnstalleerd. Maar ook deze keer zonder resultaat helaas.

De reden dat ik Magix daarna ook op de laptop heb geïnstalleerd was omdat ik wilde weten of het probleem ook op een andere computer zou optreden.  Tenslotte heeft op deze laptop geen oudere versie gestaan van Magix en wordt alleen voor administratieve zaken gebruikt door mijn vrouw. Dus was het aannemelijk dat als het probleem door iets op mijn pc zou worden veroorzaakt dat niet op de laptop zou gebeuren.  Maar hetzelfde probleem trad ook op de laptop op. De enige overeenkomst met de pc is de 250GB SSD met Win10 64bit.  En die laptop ga ik zeker niet gebruiken voor videomontage dat is mij te krap ;-)

Dus ik ben er met de laatste upgrade naar 2017 niet beter op geworden. Maar ik mag hem terugsturen dus daar denk ik over na en denk ik na wat ik ga doen.  Terug naar versie 2016 of een ander montagepakket.

mi-bo schreef op 23.12.2016 om 10:30 uur

Rob,

je verhaal van 07-12 16.40 uur nog na gekeken, hier zie ik dat je de cursorlijn niet op het stukje project heb staan en dan weet het programma niet over welke beelden het gaat, bij mij is dit namelijk wel zo, het is maar een kleinigheid.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2016 om 11:23 uur

Hallo Rob,

Ik ben het helemaal eens met wat Mi-Bo beschrijft. De afspeelmarker moet op het actieve (geel) filmfragment staan. Ik krijg niet de foutmelding, wat jij wel heeft. nl:

Ik heb gekeken in de desbetreffende map en zag dat daar een bestand staan met de naam _msi_keyfile... , die is bij mij niet aanwezig in desbetreffende map. Wat je zou kunnen proberen is, deze te verwijderen of verplaatsen.

Bij jou..

Bij mij

Groet,

Rob

PS. er is weer een update voor VDL 2017 ter grootte van 740MB beschikbaar. (versie 16.0.2.56)