Na Magix video de luxe 2016 premium te hebben gebruikt , heb ik de DVD versie van upgrade Video de luxe premium (2017) geinstalleerd.
Daar zitten een aantal nieuwe effecten in zoals Glow, Vormen, Lenzenreflectie, Gaussiaans vervagen en masker generator. Na de installatie en de installatie van alle extra programma's en een grote update, ben ik het gaan uitproberen. Daarbij ben ik tegen het probleem aangelopen dat deze nieuwe effecten bij mij niet werken. Als ik een object activeer en bijvoorbeeld kies voor Glow en op effect toepassen klik, dan gebeurd er niets, zo ook bij de andere genoemde effecten. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar misschien kan iemand mij hier mee op weg helpen.
Overigens had ik na het verwijderen van Magix video de luxe 2016 premium nog een probleempje, Ik heb mijn MAGIX map met daarin de projectmap (Magix video de luxe 2016) veranderd in Magix video de luxe. Echter na het opstarten van de upgrade werd naast mijn nieuwe map de oude 2016 map automatisch weer aangemaakt. Ook nadat ik deze map verwijderd had. Dit heb ik opgelost door handmatig in program files de programma map Magix video de luxe 2106 te verwijderen, deze wordt na het de-installatie dus niet automatisch verwijderd.