Niet alle MTS files zijn te zien in de verkenner in de Mediapool

Aletta schreef op 06.11.2013 om 13:44 uur

Betreft video de luxe 2014. Alle video MTS files staan reeds op de harde schijf van mijn PC. Het vreemde is dat niet alle bestanden worden weer gegeven in de MEDIAPOOL onder Computer en bestanden.

Wel in de verkenner van windows 7       Computer  D:/videos
Via zoek functie in de mediapool alsnog de ontbrekende bestanden gevonden en op de tijdlijn geplaatst.
De bestanden horen in een reeks van opnames die achter elkaar zijn gemaakt met de zelfde camera en nauwelijks tijdverschil.
Het enige verschil met de andere opnames is dat het een lange shot betreft van 25 seconden.

Hoe kan dit.
De bestanden ook al opgehaald via de opname bron (rode knop) maar dan ontbreekt ook dit bestand

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2013 om 00:20 uur

Beste,

Volgens mij is er niets aan de hand.

U schrijft niet of de bestanden op een (externe) of ingebouwde drive D staan. Daarom zou u eens een map op uw C-schijf kunnen aanmaken en daar de MTS bestanden naar toe kopieren. Navigeer dan in mediapool naar de map waar u de MTS-files heeft neergezet Wanneer de bestanden nu wel worden gevonden dan ligt het waarschijnlijk aan u uw (externe) HD. Lange of korte scenes heeft hier geen invloed op.

Succes,

Rob

Aletta schreef op 07.11.2013 om 10:43 uur

In mijn vraag liet ik weten dat de bestanden van de video op de ingebouwde D: drive staan op mijn laptop onder video

Computer  D:/videos

Vervelend is dat meerdere MTS files niet worden gevonden

RiViS schreef op 07.11.2013 om 12:43 uur

Hallo Aletta,

Er lijkt toch een verschil te zitten tussen die bestanden, waardoor VdL ze niet laat zien, vraag is dan wat dat is....?

Je zou in de Windows Verkenner eens kunnen rechtsklikken op zo'n bestand en dan op Eigenschappen. Doe het zelfde voor een bestand wat wél wordt weergegeven (er opent een nieuw scherm, je kunt ze naast elkaar zetten). Vergelijk de 2 schermen, zie je opvallende verschillen? (behalve uiteraard de grootte en tijdsduur). Kijk eventueel ook op de tabbladen Details.

Ben benieuwd,

groet,

Rijk

Aletta schreef op 07.11.2013 om 13:33 uur

In de verkenner zie ik dat alle files bv

00372                      een toegevoegde file naam HDP hebben gekregen van 3kb
00372. MTS. HDP

Ze staan extact zo onderelkaar dus in 2 benoemingen

De files waaronder 00374 heeft geen       HDP naam aangemaakt

De files die niet de naam HDP hebben aangemaakt zijn niet automatisch te vinden via de verkenner in de mediapool van Video magix 2014

Is hier een verklaring voor??

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2013 om 13:50 uur

In de verkenner zie ik dat alle files bv

00372                      een toegevoegde file naam HDP hebben gekregen van 3kb
00372. MTS. HDP

Ze staan extact zo onderelkaar dus in 2 benoemingen

De files waaronder 00374 heeft geen       HDP naam aangemaakt

De files die niet de naam HDP hebben aangemaakt zijn niet automatisch te vinden via de verkenner in de mediapool van Video magix 2014

Is hier een verklaring voor??

Hallo Aletta,

De bestanden met de extentie "_mts.hdp" zijn hulp bestanden met verwijzingen. Ik zie dat er achter 00374 geen extentie staat. Klopt dat. Wanneer dat zo is, maak er dan 00374.MTS van. Wanneer de extentie ontbreek kan windows het wel zien, maar MAGIX niet. Dit komt, omdat in de mediapool van Magix alleen film / foto extenties herkent.

Succes,

Rob

Aanvulling:

Als de extentie niet zichtbaar zijn in Windows dan kan je deze zichtbaar maken door in de mapopties van windows het vinkje weg te halen (zie foto)

Ook is het zo dat alleen bestanden die je voor de eerste keer naar de tijdlijn sleept de extentie "_mts.hdp"  krijgen.

Aletta schreef op 07.11.2013 om 15:23 uur

00372                     
00372 MTS. HDP
00373
00373 MTS.HDP
00374
00375
00375 MTS.HDP
Wel vreemd zie voorbeeld zoals in (windows verkenner), dat VDL niet overal hulpbestanden van maakt en dat sommige worden overgeslagen.
Verder is het me geheel duidelijk, Nu het programma zelf nog,

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2013 om 15:27 uur

00372                     
00372 MTS. HDP
00373
00373 MTS.HDP
00374
00375
00375 MTS.HDP
Wel vreemd zie voorbeeld zoals in (windows verkenner), dat VDL niet overal hulpbestanden van maakt en dat sommige worden overgeslagen.
Verder is het me geheel duidelijk, Nu het programma zelf nog,

Hallo Aletta,

Heb je via de map opties van windows de extentie laten weergeven?

Wat is de extentie van de file 00374?

De hulp bestanden worden pas aangemaakt als ze voor de eerste keer naar de tijdlijn van Magix zijn gesleept. Omdat magix deze bestanden niet kan zien, kan je ze ook nog niet naar de tijdlijn hebben kunnen slepen. 

Deze hulpbestanden, heb ik al eerder beschreven zijn verwijzingen. Zie foto.

gr

Rob 

Aletta schreef op 07.11.2013 om 15:49 uur

Ja via mapoptie de extensie laten weergeven

De file is 00374 MTS

Kom er wel achter dat er nog steeds veel files MTS niet en nog steeds niet worden weergegeven ondanks dat nu in de Windows verkenner overal MTS achter staat. Kan ze wel handmatig via de zoek functie opzoeken en importeren
In eerste instantie bij het importeren de rode knop (opname bron kiezen) gebruikt daarna op AVCHD-import zodat hij de video geheel achter elkaar zet.
Moet toch kunnen? Maar in verkenner van de mediapool worden nog steeds files overgeslagen.

Groet, Letty

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2013 om 16:38 uur

Ja via mapoptie de extensie laten weergeven

De file is 00374 MTS

Kom er wel achter dat er nog steeds veel files MTS niet en nog steeds niet worden weergegeven ondanks dat nu in de Windows verkenner overal MTS achter staat. Kan ze wel handmatig via de zoek functie opzoeken en importeren
In eerste instantie bij het importeren de rode knop (opname bron kiezen) gebruikt daarna op AVCHD-import zodat hij de video geheel achter elkaar zet.
Moet toch kunnen? Maar in verkenner van de mediapool worden nog steeds files overgeslagen.

Groet, Letty

Je schrijft 00374 MTS is dit moet zijn 00374.MTS (met een punt tussen 00374 en MTS) anders is het bestandsnaam zonder extentie. Wat ik niet begrijp, dat je ze handmatig via de zoekfunctie deze wel kan importeren. Doe je dat via de zoekfunctie van windows of magix?

Ik weet niet wat voor filmcamera je heeft, als je het merk en type doorgeeft dan kan ik je beter adviseren. Zelf gebruik ik nooit de rode opname knop.   

Aletta schreef op 07.11.2013 om 19:18 uur

00374.MTS  Sorry was punt vergeten maar zie de voorbeelden in voorgaande antwoorden waar de punt wel bij staat.

Het betreft een fotoCamera de G3 van Panasonic.

Ik zoek ze dan op via de zoekfunctie van de mediapool in VideoLux  daar worden zij dan wel gevonden.

Zal de ontbrekende files op deze manier opzoeken, het zijn juist de leukste scenes

Vindt het wel vreemd. Opvallend is wel dat het lange scenes zijn.

Voormalige gebruiker schreef op 08.11.2013 om 11:53 uur

Hallo Aletta,

Ik heb een willekeurig PDF-file de extente MTS gegeven. Heb toen VDL 2014 op gestart en wat ik al verwachte in de mediapool werd het PDF-file met de extentie MTS weergegeven. Mijn conclusie is dan ook dat het toch aan de extentie moet liggen. Mijn advies is daarom, kopieer de bestanden die je niet ziet in de mediapool naar een nieuwe map en verander de naam bv in 0001.MTS, 002.MTS enz. En kijk of deze nu wel in de mediapool zichtbaar zijn.

Bestanden over te zetten naar de computer

1. Neem de SD kaart uit de camera

2. Plaats deze in een cardreader

3. Nu kan je met de windows verkenner navigeren naar de map AVCHD (zie foto)

4. Kopieer de bestanden met de extentie MTS naar een map op de computer.  

Ik wens heel veel succes,

Rob

Aletta schreef op 08.11.2013 om 20:23 uur

De paar bestanden die ik via de zoekfunctie van VDL vind, kan ik met gemak op het storybord zetten.

Het heeft toch geen invloed met  het branden straks op DVD??

Het program gaat er toch van uit wat op de tijdlijn staat?????

Ik doel dat de bestanden tijdens het wegschrijven naar de DVD niet gevonden kunnen worden.

Aletta schreef op 08.11.2013 om 20:36 uur

Zoals je al adviseerde. Als ik de ontbrekende files op mn Laptop een ander nr. geef bv 00001.mts dan worden ze keurig gevonden in de mediapool in de map van de overige MTS files van mijn film Sri Lanka.

AVCHD files hebben nog vele andere extensies. O.a in de BDMV file waar het benodigde STREAM staat met de MTS files

Neem aan dat de MTS files alleen benodigd zijn voor het editen van een film?????

Voormalige gebruiker schreef op 08.11.2013 om 23:52 uur

Zoals je al adviseerde. Als ik de ontbrekende files op mn Laptop een ander nr. geef bv 00001.mts dan worden ze keurig gevonden in de mediapool in de map van de overige MTS files van mijn film Sri Lanka.

AVCHD files hebben nog vele andere extensies. O.a in de BDMV file waar het benodigde STREAM staat met de MTS files

Neem aan dat de MTS files alleen benodigd zijn voor het editen van een film?????

Hallo Alleta,

De MTS-files staan inderdaad in de map "stream" en dit zijn je opgenomen Scenes. Dus alle mts-files worden nu allemaal in de mediapool gevonden.

Succes met het maken van je film,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 08.11.2013 om 23:57 uur

De paar bestanden die ik via de zoekfunctie van VDL vind, kan ik met gemak op het storybord zetten.

Het heeft toch geen invloed met  het branden straks op DVD??

Het program gaat er toch van uit wat op de tijdlijn staat?????

Ik doel dat de bestanden tijdens het wegschrijven naar de DVD niet gevonden kunnen worden.

Hallo Aletta,

Wat betreft deze files, daar kan ik geen antwoord opgeven of het bij het branden goed gaat.  Ik zou ze vervangen die in mediapool zichtbaar zijn. Dan weet je zeker dat het goed moet gaan.

Succes,

Rob

plagge schreef op 18.11.2013 om 15:59 uur

Hallo allemaal, 

Volgens mij is het een probleem met VDL 2014. Ik heb ook de scenes via de "rode knop" geimporteerd (AVCHD) en is mij gebleken dat in de mediapool een aantal nummers ontbraken. Als je de ontbrekende scene dan bekijkt kun je zien dat de nummering niet meer klopt. Normaal staat er b.v. 00210-00210 bij de ontbrekende scene zie je dan b.v. 00209-00210. de volgende scene is dan weer 00211-00211. Ik heb VDL 2013 opgestart en dezelfde procedure gevolgd. Zie daar alle scenes worden keurig netjes in medipool gezet. Mijn comclusie: de bug zit in VDL 2014. 

Aletta schreef op 18.11.2013 om 16:26 uur

Hallo allemaal, 

Volgens mij is het een probleem met VDL 2014. Ik heb ook de scenes via de "rode knop" geimporteerd (AVCHD) en is mij gebleken dat in de mediapool een aantal nummers ontbraken. Als je de ontbrekende scene dan bekijkt kun je zien dat de nummering niet meer klopt. Normaal staat er b.v. 00210-00210 bij de ontbrekende scene zie je dan b.v. 00209-00210. de volgende scene is dan weer 00211-00211. Ik heb VDL 2013 opgestart en dezelfde procedure gevolgd. Zie daar alle scenes worden keurig netjes in medipool gezet. Mijn comclusie: de bug zit in VDL 2014. 

Ja moet een bug zijn in Video de luxe 2014. De bestanden krijgen een andere nummering via importeren RODE KNOP.

Als ik de bestanden hernoem dus 00374.MTS hernoem in  00001.MTS vindt de megapool wel het bestand.