Niet aanvaarden van beelden MPG4 uit Handbrake

lucholvoet schreef op 22.11.2019 om 14:44 uur

Ik converteer enkele beelden  van MOV naar MPG4 met Handbrake om ze vervolgens te openen in mijn Magix video.

In mijn importvenster zie ik mijn eerste beelje mooi afgebeeld terwijl de volgende beeldjes een bladje papier zijn met een omgekruld hoekje.Ze zijn aangeduid als m4v.

Als ik ze in mijn venster open zie ik wat het is. Mijn programma begint dan raar te doen en blokkeert soms.

Hoe kan ik dat verhelpen?

Dank u wel

Reacties

Bol schreef op 22.11.2019 om 15:08 uur

Hallo Luc,

Bij mij is dit ook zo. zie afbeelding

Zelf heb ik het vermoeden, dat deze m4v extensie door Magix als plaatje nog niet word ondersteund. Ik ga voor u verder op onderzoek uit. Mocht ik meer te weten komen, dan laat ik het weten.

U schrijft: "Mijn programma begint dan raar te doen en blokkeert soms." Daar heb ik nog geen last van gehad. Heb je het programma al eens gereset?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2019, 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.11.2019 om 15:29 uur

Hallo Luc,

Wanneer je de extensie m4v wijzigt in mp4 dan zie je wel de afbeelding.

Zelf heb ik tijdens het converteren de extensie gelijk veranderd in mp4.

U kunt via Tools / preferences de MP4 extensie instellen.

Groet,

Rob

PS: zie http://www.nldit.com/software/digital-video-software/201309/122554.html

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2019, 15:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 22.11.2019 om 16:09 uur

Dank voor de oplossing.Het werkt!

Nog een klein vraagske:

Ik probeer een ganse map met clipjes in mijn open source map te slepen Hij laad die in maar ik moet ze dan één per één naar mijn add to queue slepen, waarom kan ik de ganse map niet toevoegen?

Dank je wel. Luc

lucholvoet schreef op 22.11.2019 om 16:18 uur

Dit in mijn Handbrake uiteraard. Luc

Bol schreef op 22.11.2019 om 18:14 uur

Hallo Luc,

Zelf heb ik om een ganse map met clipjes in mijn open source map nog nooit gebruikt. Maar u kunt e.a. hier lezen. Misschien hebt u hier wat aan. https://handbrake.fr/docs/en/latest/advanced/queue.html

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 22.11.2019 om 18:32 uur

Open die map en kopieer alles. Plak het waar je wilt

Bol schreef op 22.11.2019 om 18:48 uur

Hi Luc,

Morgen ga ik mij verdiepen in uw probleem. Want het moet toch mogelijk zijn om een map met files in een keer in Handbrake te slepen en om te converteren. Ik laat het u weten als ik er uit ben.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.11.2019 om 20:00 uur

@lucholvoet

Beste Luc,

U schrijft dat U MOV bestanden heeft, en converteer deze met Handbrake naar MPeg4 om dan in MAGIX vdl te bewerken

Heeft U geen Quick time op Uw Pc staan, zie hieronder een link

https://support.apple.com/kb/DL837?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Na dit te hebben geïnstalleerd, kunt U MOV bestanden inladen in MAGIX vdl en bewerken en dan weer exporteren naar Mpeg4.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 23.11.2019 om 11:22 uur

Hallo Luc,

Natuurlijk kunt u het volledige Quick Time pakket installeren, maar waarom?

Bij Magix Support kunt u "QuickTime_Alternative_322.zip". downloaden. https://support2.magix.com/customer/nl/download/quicktime-alternative

Zelf heb ik de laatste QuickTime Lite versie 4.1.0 zonder problemen op mijn PC geïnstalleerd staan. U kunt deze downloaden vanaf: https://filehippo.com/download_quicktime_alternative/.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 23.11.2019 om 18:30 uur

Een ganse map kan ik helaas niet aanduiden als ze in mijn titels zitten.Ik moet ze één per één in mijn add to Queue overbrengen..Ik kan helaas het ganse pak niet aanduiden !!!!

Zie print groeten, Luc

Bol schreef op 23.11.2019 om 21:02 uur

Hi Luc,

Inderdaad, wanneer een ganse map in de titels zit, moet ook ik deze één voor één toevoegen aan de Queue. Ik ben nog steeds opzoek naar de mogelijkheid om de gehele map of een gedeelte daarvan toe te voegen aan de Queue. Maar, zoals ik het nu kan beoordelen, zal deze mogelijkheid er waarschijnlijk niet zijn. Maar ik blijf zoeken. Als ik het antwoord heb meld ik mij weer.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.11.2019 om 21:57 uur

Hi Luc,

Ik heb eerder dan verwacht het antwoord op uw vraag.

Om één ganse map of één gedeelte daarvan in een keer toe te voegen aan de Queue, doe dan het volgende:

1. start Handbrake
  2. sleep de gewenste map in "Or drop a file of folder here.."
  3. ga naar tools / preferences
  4. zet hier de default Path
  5. klik op Add to Queue
  6. om alles in een keer aan Queue toe te voegen klik dan op "Add All"
  7. of maak een keuze uit de drie mogelijkheden

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.11.2019, 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.11.2019 om 09:39 uur

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Wanneer "Add All to Queue en Add Selection to Queue" niet zichtbar is op de Toolbar, zet dan de vinkjes bij Application Toolbar.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 24.11.2019 om 09:54 uur

Hallo Rob,

Hartelijk dank voor uw hulp. Ik zou het zelf nooit gevonden hebben. Je bent een computergenie!

Het programma werkt nu als een speer en ik zal het ook upgraden..

Ik converteer liefst al mijn cliips in MPG4 zodat ze beter werken in mijn montage. De MOV bestanden zijn te zwaar voor mijn PC aangezien hij al enkele jaartjes oud is.

DANK DANK DANK Luc

Bol schreef op 24.11.2019 om 11:42 uur

Hallo Luc,

Het doet mij deugd om te lezen, dat via dit forum, uw probleem met Handbrake is opgelost. U zou mijn antwoord als oplossing kunnen aanmerken, zodat ook andere forumleden hier wat aankunnen hebben.

Groet,

Rob

PS: Bedankt voor het compliment.

Laatst gewijzigd door Bol op 24.11.2019, 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.11.2019 om 13:06 uur

@lucholvoet

Beste Luc,

jammer te lezen dat Uw Pc niet krachtig genoeg is om met MOV bestanden te werken.

Dan is er een alternatief (wat niets met MAGIX producten te maken heeft,) om vreemde sprongen te maken om toch verder te kunnen met Uw mooie hobby videomontage.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 24.11.2019 om 16:50 uur

Beste forumleden, Luc,

Toch wil even reageren op het bovenstaand antwoord.

Hier wordt beschreven, dat Handbrake (freeware) niets te maken heeft met Magix producten. Volgens mij moet dit dan ook gelden voor Quick time, die ook in deze Topic vermeld staat. Persoonlijk vind ik, dat Handbrake juist een aanvulling is voor de meeste Magix programma's. Hiermee kunnen de Magix-gebruikers hun filmfragmenten, die niet afspeelbaar zijn op de tijdlijn van VDL, toch nog afspeelbaar te kunnen maken en deze dan als nog in een van de Magix programma te kunnen bewerken. Daarom ben ik van mening, dat er hier sprake is van een Win-Win situatie.

Groet,
Rob

PS. Het is aan de Magix-gebruiker, waarom hij of zij een de filmfragmenten wilt converteren.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.11.2019 om 17:23 uur

Beste Forum lezers.

Sinds 2005 is QuickTime via addon op elke dvd van MAGIX vdl te installeren.

Dus wel degelijk een onderdeel van het MAGIX pakket,anders zijn MOV bestanden niet te gebruiken (importeren )in MAGIX vdl.

Met vriendelijke groet,

Michael

lucholvoet schreef op 24.11.2019 om 18:11 uur

Beste iedereen,

Voor mij is het inderdaad een win-win situatie en ben ik gelukkig met de oplossing en kan ik lekker verder

monteren met beide programmas.

Dank aan iedereen! Luc

mi-bo schreef op 24.11.2019 om 18:27 uur

@lucholvoet

Beste Lucas,

Een goed bericht dat U met de gegeven advies verder kunt met Uw hobby met het mooie MAGIX Pakket, Monteren.

Een goede reactie van U om de oplossing voor U zelf aan te merken

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael