Niemand nog een antwoord? Of is de vraag onduidelijk?

JanSpijk schreef op 13.01.2017 om 14:25 uur

Op 4-1-2017 schreef ik onderstaande situatie en vraag maar kreeg tot op heden nog geen reactie... 😢
Heeft niemand een antwoord of is de vraag onduidelijk...??

JanSpijk vroeg op 04.01.2017 om 16:00 uur

Beste...

Onlangs heb ik Magix Video de Luxe Premium (va. DVD) geïnstalleerd en direct daarna de de update naar versie 16.0.2.56
Ook heb ik o.a. de de extra (plugin) NewBlue Titler Pro Express for Magix (versie: 4.0.160908) geïnstalleerd en geactiveerd.
Hier gaat mijn vraag over...:
Na veel uitproberen is het me gelukt om een (geanimeerde) Titel vanuit Magix in NewBlue Titler Pro te maken. Deze wil ik op een Design element / Achtergrond plaatsen (in mijn geval als test 'Aarde' = earth2.jpg) en dat werkt goed in de Timeline maar... alleen als ik de foto earth2.jpg selecteer én de NewBlue Titler Pro Express in Effecten selecteer. Zodra ik een andere foto of effect of naar een ander tabblad ga (bijv. Import) dan is het NewBlue Titler Pro effect in de preview niet meer zichtbaar.
De Titel is ook niet zichtbaar in een van de onderliggende sporen.
Wel zie ik dat de naam van de foto earth2.jpg in de Timeline een toevoeging heeft nl. MxOfxNewBlue Titler Pro Express.vsx
Hoe kan ik het NewBlue Titler Pro effect (de Titel dus) op de desbetreffende foto of video opslaan of koppelen..??

(N.B. ik weet inmiddels dat ik NewBlue Titler Pro ook 'Standalone' (buiten Magix om) kan gebruiken en de gemaakte Titel als foto of .mov bestand kan exporteren en daarna weer in VdL Importeren. Maar dat moet toch anders kunnen...
Ik heb ook gezocht in de (Engelse) handleiding van NewBlue maar daar staat alleen de beschrijving: 'Adding Titles in Magix Vegas Pro' en dat komt uiteraard niet overeen met Magix Video de Luxe..:-(

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2017 om 16:05 uur

Hallo Jan,

Ik doe het zo:

1. Ik maak met het programma Paint een zwart vlak van 192x1080pixels
  2. Dit vlak zet ik dan op tijdlijn en activeer het
  3. Dan ga ik naar effecten  / NewBlue Titler Pro Expres
  4. Ik maak dan mijn tekst
  5. Ik exporteer dit dan als een MXV bestand
  6. Ik zet dan dit MXV bestand op de tijdlijn en activeer het
  7. Dan ga ik naar Effecten / video-effecten / chrome key en klik op Zwart
  8. Nu kan je deze onder elk filmfragment zetten

Dit is dan het resultaat

Hier nog een

Succes,

Rob

JanSpijk schreef op 13.01.2017 om 16:57 uur

Dank voor je Reactie Rob en je TIP...

Eigenlijk heb ik het min of meer inmiddels ook zo opgelost (zoals ik ook in mijn N.B. beschrijf).
Het enige verschil is dat het mij niet lukte om uit NewBlue Titler een .MXV te exporteren, alleen een .MOV
en dit bestandsformaat 'slikt' (mijn) Magix vdL Premium weer niet...(?)
Dus eerst .MOV met het programma 'Handbreak' omgezet naar een .MP4 (is zo gebeurd en scheelt aanzienlijk in opslagruimte in dezelfde kwaliteit...;-). Daarna via Chrome-key het zwart weggehaald en op de gewenste foto of video geplaatst.

Maar... buiten dat het omslachtig is zou dit hele proces toch eigenlijk in Magix vdL met de
"NewBlue Titler Pro Expres" 'Plug-in' moeten kunnen?

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2017 om 23:25 uur

Hallo Jan,

Het is mij bekend, dat je NewBlue Titler, zowel stand-alone als Plug-in gebruikt kan worden. Het was mij ook opgevallen, dat je bij stand-alone de titel alleen maar als een MOV bestand kan exporteren. Wanneer je QuickTime Lite  4.1.0  van   http://filehippo.com/download_quicktime_alternative/ download en installeert op je PC, dan kan je de titel (MOV bestand)  rechtstreeks naar de tijdlijn van Video deluxe slepen. Dus je hoeft dan het bestand niet meer om te zetten naar een MP4 bestand.

Nu het plug-in verhaal. Het is niet mogelijk om een titel rechtstreek op de tijdlijn van Video deluxe te maken, zoals een gewone titel. Dit komt omdat, nadat je een titel gemaakt hebt met NewBluw Titler, deze direct wordt samengevoegd in je filmfragment. Vandaar dat ik hier voor een zwarte vlak gebruikt en deze op de tijdlijn van Video deluxe 2017 zet en daar mijn titel inmaakt. Zie voor de volgorde zoals ik eerder heb beschreven. Een MXV bestand exporteer je dan via Bestand / film-exporteren / video als MAGIX video (sneltoetsen Ctlr+Alt+M).

Het is aan jou de keuze, welke methode je wilt gebruiken.

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 14.01.2017 om 19:24 uur

Hi Rob, Nogmaals dank voor je reactie.

V.w.b. je 1e alinea (de NB (NewBlue) Stand-alone versie) wist ik achteraf dat je met de installatie van QT-lite de .MOV bestanden wel maar Magix vdL kan importeren. Maar ik heb al zoveel verschillende video players op mijn PC dat ik daar (toen) niet zo'n zin in had om ook weer te installeren.
Overigens is het nadeel van de NB-Stand-alone export dat de 'korte pauze' in de geanimeerde NB-Titel niet geëxporteerd wordt (dat is het groene stukje in de tijdlijn) en dat vind ik wel jammer.
Om dat weer op te lossen moet je in Magix de NB-Titel-video op het juiste moment knippen en een enkel frame als een foto exporteren en er weer tussen plaatsen. Althans zo heb ik het opgelost...

Je 2e alinea m.b.t. het Plug-In verhaal en de 'zwarte vlak' foto, heeft me zowat een hele middag uitproberen gekost maar is me uiteindelijk gelukt. Inclusief het exporteren van een .mxv bestand in Magix. Waarbij ik er wel achter kwam dat je de titel alleen kan 'mee'-exporteren als je de zwarte foto én de menukeuze 'NewBlue Titler Pro Exp' selecteer/activeer. Als je een van beide niet selecteer krijg je een zwart .mxv bestand.

Dat brengt me gelijk bij het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag n.l. dat je een (geanimeerde) NB-Title alleen in Magix vdLuxe op een video bestand kan 'plakken of koppelen' c.q. opslaan.
En op een foto alleen door jouw 'zwarte-vlak' foto en .mxv trucje én het effect Chroma Key.
Of je moet natuurlijk i.p.v. een zwarte foto een zwarte film (.mxv) van ca. 10 sec maken en gebruiken.

Tot slot, bedankt Rob voor het meedenken en je Tip's, ik kan weer verder...😃