Op 4-1-2017 schreef ik onderstaande situatie en vraag maar kreeg tot op heden nog geen reactie... 😢
Heeft niemand een antwoord of is de vraag onduidelijk...??
JanSpijk vroeg op 04.01.2017 om 16:00 uur
Beste...
Onlangs heb ik Magix Video de Luxe Premium (va. DVD) geïnstalleerd en direct daarna de de update naar versie 16.0.2.56
Ook heb ik o.a. de de extra (plugin) NewBlue Titler Pro Express for Magix (versie: 4.0.160908) geïnstalleerd en geactiveerd.
Hier gaat mijn vraag over...:
Na veel uitproberen is het me gelukt om een (geanimeerde) Titel vanuit Magix in NewBlue Titler Pro te maken. Deze wil ik op een Design element / Achtergrond plaatsen (in mijn geval als test 'Aarde' = earth2.jpg) en dat werkt goed in de Timeline maar... alleen als ik de foto earth2.jpg selecteer én de NewBlue Titler Pro Express in Effecten selecteer. Zodra ik een andere foto of effect of naar een ander tabblad ga (bijv. Import) dan is het NewBlue Titler Pro effect in de preview niet meer zichtbaar.
De Titel is ook niet zichtbaar in een van de onderliggende sporen.
Wel zie ik dat de naam van de foto earth2.jpg in de Timeline een toevoeging heeft nl. MxOfxNewBlue Titler Pro Express.vsx
Hoe kan ik het NewBlue Titler Pro effect (de Titel dus) op de desbetreffende foto of video opslaan of koppelen..??
(N.B. ik weet inmiddels dat ik NewBlue Titler Pro ook 'Standalone' (buiten Magix om) kan gebruiken en de gemaakte Titel als foto of .mov bestand kan exporteren en daarna weer in VdL Importeren. Maar dat moet toch anders kunnen...
Ik heb ook gezocht in de (Engelse) handleiding van NewBlue maar daar staat alleen de beschrijving: 'Adding Titles in Magix Vegas Pro' en dat komt uiteraard niet overeen met Magix Video de Luxe..:-(