NewBlue ex titler doet VdL 2015 vastlopen

KlikenKijk schreef op 27.09.2014 om 00:54 uur

Ik heb een gelijkaardig probleem gevonden op deze site. Het probleem zou veroorzaakt zijn door een vervuilde PC. Wat is een vervuilde PC en hoe maakt je die weer schoon? Naar mijn gevoel heeft het meer te maken met het feit dat de 2015 onder 64bits werkt en NewBlue EX titler is een 32bits programma. Die combinatie kan problemen in het geheugen gebied van de PC veroorzaken. In zo'n geval grijpt de Windows besturing in en stopt direct het programma. Er moeten toch meer 2015-gebruikers zijn die hetzelfde probleem hebben?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2014 om 17:25 uur

Beste,

De term "Vervuilde PC" is computerjargon dat b.v:

1. je harde schijven moet deframenteren

2. Cookie's e.d. moet verwijderen die achterblijven bij het bezoeken van het Internet.

3. Bij deinstallatie blijven altijd resten op de harde schijf achter.

4 etc.,,

CCleaner is een gratis programma die een vervuilde pc schoonmaakt.

32 bits versus 64 bits,

Je kan een 32 bits programma's wel draaien op een 64bits computer maar een 64 bits programma niet op een 32 bits computer

Op een 32 bits computer bits wordt maar ca. 3,7GB geheugen gebruikt, ook al heb je 16 GB geinstalleerd.

Bij een 64 bits computer kan je alle geheugen aanspreken en gebruiken.

Ik heb NewBlue EX titler pas ingeladen nadat er al 4GB van mijn geheugen in gebruik zijn. Zie foto's

Voor bewerking 4,09GB

Lopende bewerking 4,57GB

Zie ook deze link: http://www.magix.info/nl/newblue-titler-ex-start-niet-op-in-effecten.knowledge.1106596.html

Succes,

Rob

Aanvulling: 28-09-2014  10:00uur

Mischien heb je een Intel HD (zie specificatie)

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2014 om 10:41 uur

Hallo,

Fijn dat je probleem is opgelost.

Bedankt voor je reactie.

Toch een kleine opmerking je bedoel zeker VDL 2015 ipv. VDL 2014.

Veel montage plezier in het veelzijdige VDL 2015 programma.

Rob