Na update naar 18.0.01.205 ontbreken er veel sjablonen.

FreekB schreef op 24.08.2018 om 15:48 uur

Via de update service is 18.0.1.205 net geïnstalleerd. Bij de Sjablonen ontbreekt nu een heleboel. Een bestaand project dat ik open geeft hier ook diverse meldingen over; bestanden ontbreken.
Bijvoorbeeld: c:\ProgramData\MAGIX\Video deluxe Plus\2018\OverlayFX\Deko\photobook.mxv
Als ik kijk in c:/ProgramData/MAGIX/Video deluxe Plus/2018 dan missen daar files of zijn mappen leeg.
Kan dit komen omdat ik met een project bezig was terwijl de update geïnstalleerd werd? Ik zag later pas dat dit geen kleine update was maar een complete nieuwe versie. Er werd geen melding gemaakt dat ik een project open had, de update is goed geïnstalleerd met aan het einde een reboot.
Hoe kan ik de ontbrekende titels, overgangen, Edge effects, beeldobejecten, e.d. weer terug krijgen?

Reacties

Dirk18 schreef op 24.08.2018 om 16:07 uur

Ik denk dat u nog de extra inhoud moet installeren, ik heb dit gisteren ook voor enkele onderdelen gedaan.

Dit gaat op de volgende wijze:

Selecteer uit het menu Hulp Extra inhoud installeren...

Klik op de knop "Extra inhoud downloaden"

De Installationmanager wordt nu gestart (geef eventueel toestemming aan WIndows) en selecteer de gewenste bestanden en klik op verder om de downloads te starten. Nadat de downloads gereed zijn worden deze automatisch geïnstalleerd.

Ik hoop dat hiermee het probleem verholpen wordt.

Mvg,

Dirk

FreekB schreef op 24.08.2018 om 19:58 uur

Dirk en Bol bedankt voor de snelle reactie. Daar had ik niet aan gedacht. Bij mijn eerste installatie is het ophalen van deze content waarschijnlijk automatisch gestart. Het ophalen van de ca 6 gb gaat echter super langzaam, dus ik weet nog geen resultaat, maar dat laat ik nog weten. Waarschijnlijk haal ik nu de "Plus" content op.

Bol schreef op 24.08.2018 om 20:25 uur

Hallo Freek,

Het doet mij deugd te vernemen, dat het antwoord van Dirk18 jou verder hebt geholpen. Je bent niet de enige, die over de downloadsnelheid klaagt. Zelf was bij mij de downloadsnelheid ca. 1MB terwijl dit normaal ca. 6,5MB is. Mijn verwijderde antwoord was nagenoeg gelijk aan die van Dirk18.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.08.2018, 21:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FreekB schreef op 25.08.2018 om 09:23 uur

Rob en Dirk bedankt, alles is weer compleet. De downloads hebben de hele avond geduurd, jammer dat het proces na een bepaalde tijd stopt en je op de knop doorgaan moet klikken. Wellicht was het druk of is de upload van de server beperkt. Maar alles is binnen, de sjablonen zijn weer compleet en de projecten laden weer zonder ontbrekende bestanden. Wellicht dat meer gebruikers hier last van krijgen na installatie van de nieuwe versie. Er wordt geen melding van gemaakt. Ook het geluid van alles is weer vol en helder en hoeft niet meer bijgeregeld te worden (een paar maanden geleden kreeg ik dit probleem met M2TS bestanden na de Windows update). Super!