na montage renderen in smart rendering geeft bij elke overgang een schokkerig beeld in de gerendeerde video

videobub schreef op 31.12.2011 om 12:03 uur

Ik monteer met vdl MX in de AVCHD mode maar had dit probleem ook al met vdl 15 in de mpeg-2 mode

Smart rendering met niet gemonteerde film gaat prima

Mijn besturingssysteem is windows vista 64 bit met een quad processor Q9300 en gforce 9600cs video

Verder werkt alles vloeiend en zeer stabiel ben dan ook zeer tevreden 

Wie weet hier een oplossing voor

 

Reacties

FransS schreef op 04.01.2012 om 17:00 uur

Wat is het probleem dan,want ik snap het niet goed ?

Frans S

FransS schreef op 05.01.2012 om 15:23 uur

De gedeeltes die niet bewerkt zijn worden ook niet aangetast,dat doe je namelijk zelf door het op smartrenderen te zetten.

En kwaliteits verlies ik kan het bij mij niet ontdekken,ik zie alleen kwalieteit verlies althans als ik b.v. een DVD of Bluy-ray brand, en dat komt dan omdat DVD SD is en Bluray Full HD is en dat verschil zie je.

Maar normaal DVD dan moet je er een Scoop aan leggen wil je echt het verlies zien.

Grt. Frans S.

Dinan schreef op 06.01.2012 om 05:23 uur

Beste videobub en FransS,

Mag ik pogen licht te werpen op een mogelijke oorzaak? De systeemeigenschappen lijken me krachtig genoeg om het renderen aan te kunnen. Het smartrenderen als optie lijkt me een logische keus. Het "verspringen" gedurende het renderen bij die frames waar de overgang is van bewerkte en niet bewerkte fragmenten lijkt mij mogelijk als bijvoorbeeld niet de juiste codecs geinstalleerd zijn.

Vandaar mijn vraag aan videobub: heb je dit eerder ook gehad met je vorig videoprogramma? Als het bewerken van AVCHD-materiaal op hetzelfde systeem voorheen geen problemen gaf, zouden de benodigde codecs reeds aan wezig moeten zijn. Ik zou in elk geval het codecspakket opnieuw installeren om uit te sluiten dat het daarin ligt.

Groet,

Dinan

mi-bo schreef op 06.01.2012 om 11:16 uur

Beste.

Even ter aanvulling van al de goede antwoorden, in vdl MX classic versie is de optie smartrenderen niet aanwezig wel in de plus en premium versie, succes.