Na in- en uitpunt plaatsen kan ik dit gedeelte niet naar nieuw spoor slepen?

jappie911 schreef op 27.03.2012 om 23:59 uur

Magix video deluxe 17 premium, beginner:

Na in- en uitpunt geplaatst te hebben kan ik een gedeelte niet naar een nieuw spoor slepen, zoals omschreven staat in de handleiding.

Verder gaat het zoals omschreven, ik krijg een blauw balkje van de duur, etc. maar er staat omschreven dat ik moet:

"klik op het preview beeld op de monitor, en sleep dit met ingehouden muisknop naar een spoor.

Maar als ik op de monitor klik en sleep, krijg ik een gestippeld kader wat ik kan trekken ?

Ik wil graag deze methode gebruiken, omdat dit mij het handigste leek, om diverse kleine stukjes uit 1 opname te halen?

Bedankt alvast, en mijn complimenten over dit forum, en suppor,t als ik zo rondkijk zit dat er erg prettig uit, en zal het nog nodig hebben ! 

 

 

Reacties

Cinecor schreef op 28.03.2012 om 10:47 uur

Je werkwijze werkt alleen op een shot (mediabestand) dat je vanaf de mediapool naar de monitor sleept. Als je het in- en uitpunt hebt aangegeven, sleep je je selectie (blauw balkje) vanuit de monitor naar de timeline in de arranger.

Handig is om de instellingen zodanig te veranderen dat bij dubbelklikken op het shot in de mediapool het shot direct in de monitor verschijnt. Dan hoef je niet te slepen. Vooral als je, zoals eigenlijk voor een goede montage noodzakelijk is, met afzonderlijke shots werkt. De instelling is: menu Bestand>Instellingen>Programma>tabblad "Systeem">bij Mediapool het gedrag bij dubbelklikken instellen op "naar videomonitor laden".

Helaas werkt de methode niet als je werkt met zgn takes die met scèneherkenning gemaakt zijn en die dan zijn opgelagen in de mediapool. Dit is een bug (?), die hopelijk in de toekomst zal worden verholpen.

 

jappie911 schreef op 28.03.2012 om 11:41 uur

Hartelijk dank voor de uitleg!

Ik kan het pas aan het einde van de dag weer proberen, maar ik denk dat ik de fout heb gemaakt, omdat ik de media die ik wilde knippen, wel uit de mediapool heb gehaald, maar op de tijdbalk heb gezet, maar die moet dus rechtstreeks naar de monitor.

Klopt het dat dit wel de beste methode is om uit een mediabestand van bijvoorbeeld 6 minuten, 4 stukjes van 30 seconden te halen ? Zo heb ik meer bestanden van 6 minuten, en daar wil ik overal die korte stukjes uithalen. Vervolgens zou ik ze dan ook in volgorde willen kunnen slepen, ik las dat dit dan kan als ik die stukjes van 30 sec dan in de map "Takes" opsla.

Is dit ook de beoogde methode eigenlijk? Of ga ik het mijzelf dan verkeerd aanleren?

De sceneherkenning heb ik overigens toch nog niet gebruikt.

Bedankt !

 

 

Cinecor schreef op 29.03.2012 om 10:45 uur

Je vraag: Is dit ook de beoogde methode eigenlijk? Of ga ik het mijzelf dan verkeerd aanleren?

Voor bepaalde bewerkingen zijn dikwijls meerdere methodes mogelijk. Over het algemeen wordt er te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid van in- en uitpunten. De professionele editor is er echter zeer vertrouwd mee, omdat je met de toetsen i en o dit heel snel kan realiseren.

Niets houd je tegen om het ook eens op de timeline te doen: De gewenste uitsneden van de clip met knippen (toets T) bepalen en de overige delen van de clip verwijderen. Je kan dan zelf ervaren wat in jouw geval handiger is. Ik denk dat ik weet wat de uitkomst zal zijn...

Succes!

RiViS schreef op 29.03.2012 om 11:54 uur

Niets houd je tegen om het ook eens op de timeline te doen: De gewenste uitsneden van de clip met knippen (toets T) bepalen en de overige delen van de clip verwijderen.

ter aanvulling: Met toets T knip je alleen, je zult dan daarna nog de ongewenste stukken moeten deleten en de resterende film moeten verslepen om hem weer aan te sluiten. Met de de toetsen Z (knippen + begin verwijderen) en/of U (knippen + einde verwijderen) knip je, verwijder je het ongewenste stuk en bovendien sluit de film dan automatisch weer aan.

groet,

Rijk