na branden wordt dvd niet afgesloten

hoornist schreef op 16.06.2016 om 14:23 uur

LS,

Ik gebruik VdL 2016 en Windows 10 op een ruim bemeten computer (32 gb geheugen, i7 processor). Mijn film duurt 16 minuten. Zonder hoofdstukken wil ik hem rechtstreeks op dvd branden. Bitrate 6224, kwaliteit 4. "Alles gebruiken". Na op branden geklikt te hebben wordt de dvd gebrand. Na het brandproces (disk wordt geschreven) volgt "lead-out wordt geschreven". Daarna gebeurt er niets meer, ook niet na 2 uur wachten. Soms komt er na ruim een uur een foutmelding. Pas na herstart is de dvd te verwijderen. De dvd is gebrand (je ziet brandring), maar blijkt onbruikbaar voor afspelen. Waarom sluit het programma niet af?

Ik heb VdL 2016 opnieuw geïnstalleerd + updates, met hetzelfde negatieve resultaat.

Wat gaat hier fout? Graag advies.

Vr.gr. P. Hoekmeijer.

Reacties

mi-bo schreef op 16.06.2016 om 14:56 uur

Hallo P.
een ezelbruggetje:
het project dat goed is op de tijdlijn zetten, ga naar bestand, exporteren, video als magixvideo aanklikken, er gaat een scherm open waar het project wordt neer gezet is er van te voren een map gemaakt zoek die dan op, en gaat exporteren, nu wordt door het MAGIX programma een mixdown gemaakt ( voorberekening alles wat fout kon gaan wordt mee opgeslagen met de extensie mxv, als dit klaar is sluit de Pc af start MAGIX vdl weer op. in de verkenner map zal er een naam staan met mxv, of anders de map openen waar het project is in opgeslagen, sleep dit geheel naar de tijdlijn en branden
succes
Gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 17.06.2016 om 16:48 uur

Hallo P,

Ik heb zelf een project gebrand van ca. 16 zonder hoofdstukken, echter Magix plaats altijd een hoofstukmarker per film. Wanneer u deze wilt branden zonder hoofdstukken en menu haal dan vinkjes weg bij. Zie afbeelding

Lees ook de volgende tekst eens goed. (uw project mag maar ëën film bevatten)

Succes,

Rob

hoornist schreef op 28.09.2016 om 11:22 uur

L.S.

Rob en Michael, dank voor jullie antwoorden op mijn probleem dat bij de lead out het brandprogramma van VdL bij mij stopt. Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar geen resultaat. Wel heb ik mijn laatste film van 50 minuten via het opslaan op de computer gekopiëerd naar dubbel layer en blu ray, omdat het bestand ruim 5 gb bevat en dus niet op een dvd kan. Op mijn computer kan ik dit gegevensbestand WMV afspelen, maar geen enkel ander apparaat kan dit bestand lezen. Kortom: problemen.

Wat is volgens u de oorzaak dat bij het branden op dvd, ook veel kortere films!, er wel gebrand wordt, maar bij de lead out het brandprogramma stopt???? Ontbreekt er een bestand? Ligt het aan Magix of aan Windows? Ik heb speciaal voor de video een ruim bemeten computer gekocht: 32gb geheugen, i7 processor een meer dan genoeg ruimte op films op te slaan.

Ik zou heel graag willen dat na het vele werk aan een film, ik op normale wijze een kopie kan maken.

Alvast hartelijk dank voor uw advies.

Vriendelijke groet, Peeter Hoekmeijer. 

mi-bo schreef op 28.09.2016 om 11:44 uur

Hallo Peeter,
als er een brandt probleem is geef ik het volgende advies wat ik  ezelbruggetje noem, altijd met succes.
zet het project op de tijdlijn, ga naar exporteren dan naar video als MAGIX video via mixdown ook voor 1920:1080 dit wel aangeven, wordt hier een mxv van gemaakt met alle fouten die er in zitten.
, daarna weer het bestand met extensie mxv op de tijdlijn zetten en een dvd branden
dan als er op een externe harde schijf het project wordt geëxporteerd, dient u als volgt te handelen,
aangeven wat het totaal moet worden 720: 576 of 1920: 1080 aan de andere zijde moet het mpeg2 of mpeg 4 worden, en vandaar uit kan op alles gebrand worden, ( full HD kan 50 minuten niet op een dvd maar wel op een dual-layer, Blu- Ray schijfje vind ik zonder gezien deze een veel grotere opslag heeft  ( 25/50 Gb)
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 28.09.2016 om 16:35 uur

Hallo Peter,

Zie mijn antwoord op: http://www.magix.info/nl/vast-lopen-brandproces-bij-lead-out.knowledge.1177787.html

Groet,

Rob

hoornist schreef op 29.09.2016 om 21:47 uur

Het probleem met MvdL 2016 dat de brander vast loopt bij de lead-out is door mijzelf opgelost als volgt:

Zet de gemaakte film op dvd branden. Er verschijnt dan het menu: "dvd branden". In dat menu moet je "opties" aanklikken. In "opties staat een vinkje voor "dvd compatible minstens 1 gb schrijven". Als je dat vinkje weg klikt gaat de lead-out snel zijn werk doen en er wordt een dvd uitgespuugd die zowel op de computer als de stand-alonesplers gelezen kan worden.

Nergens in de handleiding kan ik een uitleg vinden over de betekenis van deze keuze. Een idee Magix?

In ieder geval kan forum nu een oplossing bieden voor een vastlopende lead-out.

Vriendelijke groet, Peter Hoekmeijer.