Goedenavond, hoewel er bij het stellen van mijn vraag meteen een aanduiding komt van 102 soortgelijke vragen, is er geen oplossing te vinden. Het volgende speelt: Ik heb heel mijn film gemonteerd met overgangen, extra geluid (muziek) etc etc. Ik gebruik VDL 2015 premium. De film die ik invoer is AVCHD. Op de tijdlijn zie ik dus MTS bestandjes staan. In de programmamonitor wordt alles getoond en het geluid is goewoon hoorbaar.. Omdat ik alles op een harddisk zet kies ik als uitvoermogelijkheid de optie als videobestand uitvoeren. Ik moet dan in een vervolg menu kiezen uit kwaliteit. Ik kies daar kwaliteit 2. Vervolgens kan ik kiezen uit formaat. Ik heb daar de optie MPEG 2of 4 en windows media video. Na het uitvoeren van mijn keuze speelt het geluid en de film normaal af. Bij het spelen over mijn versterker gaat de audio (PCM) knipperen. M.a.w. geen geluid. Ook niet als ik de DVD brand. Eerder is het op deze manier wel gelukt. Wat is er (na een update ?) aan of uit gegaan. Wat kan ik hieraan doen. Wie heeft ervaring en of raad. Groet Roel.