Hallo,
Ik heb Red Uw Video's versie 5 op een Windows 7 64-bit computer.
Ik ben er recent achter gekomen dat het opgenomen mxv bestand dezelfde grootte houd als je in de film stukken knipt en weg gooit. Ik zal proberen dit duidelijk te maken aan de hand van een voorbeeld:
Ik heb een videoband overgezet met het programma. Ik heb 5 uur van de videoband omgezet. De mxv file is nu 10 GB groot.
Het programma dat ik wil hebben is echter maar 3 uur lang. Ik heb dus zowel aan de voorkant en aan de achterkant de stukken weggehaald die ik niet wilde bewaren. De ontstane film is nu inderdaad 3 uur lang. Als ik het project opsla dan blijft de mxv file 10 GB groot, terwijl die dus eigenlijk 6 GB zou moeten worden (3/5 * 10 = 6).
Dit betekent dat ik veel te veel schijfruimte moet benutten om dit project te bewaren. Ik zou graag de weggehaalde stukken ook uit de mxv file willen halen zodat die kleiner wordt.
Als ik een nieuw project aanmaak en ik laad de mxv file in dit nieuwe project dan is de film weer de originele 5 uur lang. Dit betekent dus dat de mxv file inderdaad niet wordt veranderd. De veranderingen die ik gedaan heb in mijn film worden opgeslagen in een .HDP file. Blijkbaar wordt die ingelezen als ik mijn project weer laadt.
Weet iemand hoe ik de mxv file kan knippen zodat die kleiner wordt?
Groeten,
Peter