MXF video bestanden

Kees-Haremaker schreef op 10.12.2016 om 13:41 uur

Goedenmiddag, hoe kan ik MXF bestanden goed importeren in MAGIX VDL 2016 versie 15.0.0.73 met geluid en in 16x9 beeldverhouding?
Ik heb het bestand eerst buiten VDL geconverteerd in mp4 maar toen was het beeld in letterbox en het geluid was maximaal ruis.
hoe moet ik het converteren met welk programma
Of kan VDL het omzetten zodat ik geluid hoor want dat is er wel als ik met een player van Apple afspeel en ook op 16x9 beeldverhouding

alvast bedankt voor het antwoord, met vr. gr. Kees Haremaker

Reacties

mi-bo schreef op 11.12.2016 om 12:14 uur

Kees ,

kijk even op de info site http://www.magixvideoprox.nl optie ingekomenstukken nummer 10.

hier staat een antwoord van Jos van der Bent

gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 11.12.2016 om 17:08 uur

Beste Michael ik heb gekeken en ben nu aan het onderzoeken hoe ik dit oplos volgens Jos vd Bent
Ik hou je op de hoogte

Gr. Kees

Kees-Haremaker schreef op 16.12.2016 om 17:32 uur

Hallo Michael, het is niet helemaal gelukt, maar ik heb de conversie waar het beeld wel goed was en de conversie met het goede geluid met elkaar gebruikt en deze twee vrij goed lip synchroon te krijgen en toen de films aan elkaar gekoppeld.

Maar om het geluid precies lipsynchroon te krijgen zocht ik naar een instelling audio ofset.
In de help functie vond ik wel een windowtje waar de ofset in te stellen was maar ik heb in het programma zitten zoeken om dat windowtje, maar niet gevonden. wellicht weten jullie hoe ik het kan oproepen
Ik zag deze afbeelding met tekst maar geen eventuele toetscombinatie.
Het gaat om deze afbeelding

Audio-video-offset
15378.png

Hiermee kan een eventueel tijdsverschil tussen geluid en beeld worden gecorrigeerd. Een positieve offset-waarde verschuift het audiomateriaal terug, een negatieve verschuift het vooruit.

Alvast bedankt voor het antwoord

RiViS schreef op 16.12.2016 om 19:01 uur

Hallo Kees,

Het uploaden van het offset plaatje is niet helemaal gelukt, maar ik denk dat je deze bedoelt:

Je krijgt het te zien als je rechtsklikt op het audiofragment in de tijdlijn en dan kiest voor: audio-video-offset instellen.

Het kan ook met sneltoets Alt + O (letter O, dus niet de nul 0).

groet,

Rijk

Kees-Haremaker schreef op 16.12.2016 om 23:18 uur

Hallo Rijk, bedankt idd ik heb het gevonden ik ga het proberen

Gr Kees en een goed weekend gewenst

Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2016 om 11:10 uur

Hallo Kees,

Heeft u deze topic al eens gelezen: https://www.magix.info/nl/forum/hallo-mr-huistra-hoe-heb-je-tenslotte-het-probleem-opgelost--1126136/#ca1105125

Groet,

Rob