Muziek aanpassen, maar beelden verslepen mee

marver85 schreef op 26.08.2015 om 22:32 uur
Goede avond, In movie video de luxe mx ,onze vakantie film gemonteerd, met muziek (1 nummer) maar in het tweede gedeelte een andere nummer ingevoegd achter de eerste op dezelfde tijdlijn. Onverklaarbaar was ineens het eerste nummer weg..Ca 3,5 minuten begin film. Wanneer ik nu op de lege tijdlijn /regel opnieuw het nummer inporteer en daarin wat schuif (eerste20 sec van liedje afknip) en dan terugzet naar begin film dan schuiven alle beelden/effecten/collages van de film die klaar is op regel1 ook allemaal mee in elkaar... Heb van alles geprobeerd, maar krijg de muziek niet afzonderlijk goed zonder de beelden mee te verplaatsen (ik weet dat geluid en beeld los gehaald kunnen worden) maar met de muziek op aparte lijn lijkt hij het overal aan vast te koppelen. Alvast bedankt.

Reacties

mi-bo schreef op 27.08.2015 om 11:19 uur

Beste,neem een kijkje op mijn Website.

http://www.magixvdlbijspijkeren.nl  dan cursus - muziek montage,

verder staan op de site zeker wel bruikbare tips voor U

gr

Michael

thefatsmoker schreef op 28.08.2015 om 13:09 uur

Vaak komt dat omdat je onderdelen van je film aan elkaar gekoppeld hebt. Je kunt ze loskoppelen door de ' magneet '  uit te zetten, of door bijvoorbeeld te degroeperen. In de handleiding van Magix zoeken naar deze onderwerpen en dan komt het zeker goed!!

marver85 schreef op 04.09.2015 om 10:41 uur

Bedankt thefatsmoker ,

Het is gelukt, Inderdaad waren de beelden aan de muziek gekoppeld als 1 deel,

Weet nu hoe het werkt, het ging erom dat ik alle sporen (knopje met de 3 streepjes groeperen) aan had staan, en dat moest degene zijn met 1 streepje voor 1 spoor.