Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2018 om 21:41 uur

J.G.-Gerbranda,

ga naar bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Dan werken alle functies weer zoals ze door MAGIX zijn ingesteld

Groeten

Michael

Bol schreef op 17.01.2018 om 23:01 uur

Beste J.G.-Gerbranda,

Wanneer u met de muisaanwijzer over een filmfragment beweegt, dan is dit een handje, maar als u de muisaanwijzer boven of onder het filmfragment plaatst dan ziet u het bekende pijltje. Volgens mij is dit normaal. Dit is ook het geval in VDL 2016 en Video Pro X.

Als u bij het in- of uitfaden, met de muisaanwijzer, op het bolletje aan het begin of einde van het filmfragment gaat staan, dan verander het handje in een schuinen streep met pijltjes.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 18.01.2018 om 11:12 uur

Hallo je kan ook proberen met het handje dus muiswijzer in een leeg spoor en dan links klikken.

Mvg Kees

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 11:41 uur

Wat ik ook doe: het blijft een handje. de bekende pijl komt niet terug. Hierdoor werkt het infaden of beeld in beeld ook niet. Hoe dit op te lossen?

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 11:42 uur

Ook terugzetten naar de standaard waarden helpt niet om dit probleem op te lossen.

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 11:48 uur

het lijkt aan het bestand te liggen. In het demobestand reageert de muis normaal.

Bol schreef op 18.01.2018 om 12:54 uur

Beste J.G.-Gerbranda,

Het klopt, dat als je alles terugzet op de standaardwaarden, dit niet het gewenste resultaat oplevert. Zelf heb ik ook even het demobestand op de tijdlijn van VDL 2018 gezet, maar het blijft bij mij gewoon een handje. Het lijkt er op, dat het niet ligt aan uw en mijn projectbestand.

Groet,

Bol

aanvulling op: 18-01-2018 om 13:20

Ik heb nog even in het hulp / handboek.pdf gekeken en ik lees het volgende op blz. 177, dat muiscursor van een handje in een pijl veranderd al u nu op lijn klikt (zie afbeelding). Hieruit mag / kan ik concluderen, dat de muiscursor op één filmfragment een handje is en dat de muiscursor veranderd bij een ander handeling, zoals bij het in- en uitfaden zoals ik al eerder beschreven heb.

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2018, 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 13:44 uur

Beste Bol, het handje verd.... het om waar dan ook kin het project te veranderen in een pijl waarmee ik bv geluid kan harder of zachter zetten. Het blijft in het hele project een handje.

Ik word er wat moe van.

Bol schreef op 18.01.2018 om 13:57 uur

Beste j.g.-gerbranda,

Nu heb ik voor u een concrete vraag. Als u bv. ga in- of uitfade blijft het dan ook een handje of verander de muiscursor dan in iets anders?

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 14:04 uur

Inmiddels verandert de cursor wel in de bestanden op de tijdlijn waar het geluid zichtbaar is. Bestanden splitsen in een audio en video zichtbaar deel (geluidscurve zichtbaar maken) lukt niet en in die bestanden verandert de muisaanwijzer in het geheel niet. Bij de fragmenten waarin beeldmateriaal staat, kan ik dus niet in of outfaden. Dit alleen in één project. De andere projecten doen het gewoon goed. zodra ik daar de muis op een fragment leg, verschijn de lijn om het beeld of het geluid te manipuleren.

Bol schreef op 18.01.2018 om 14:58 uur

Beste j.g.-gerbranda

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

1. start VLD op als zijnde een nieuw programma
  2. klik op: Bestand / Openen
  3. laad nu het bestand in, dat volgens u niet goed is
  4. kijk op het nu wel naar wens is en slaat uw project onder een ander naam op.

Succes,

Bol

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 15:07 uur

Ga ik nu proberen

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 15:11 uur

maakt geen verschil. Ik heb het project onder een andere naam opgeslagen en dit weer geopend. Probleem blijft

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 15:15 uur

wel krijg ik een melding bij opslag: Dat Default.tpl niet kan worden gevonden oid

Bol schreef op 18.01.2018 om 16:13 uur

Hallo j.g.-gerbranda,

We komen er wel.

Twee vragen

1. Heeft u het project, dat deze foutmelding geeft, in een andere uw vorige VDL versie gemaakt?
  2. Heeft u, na installatie van VDL 2018, de vorige versie VDL verwijderd? Als dat zo is, dan kan het projectbestand het "Default.tpl" niet vinden. Dit komt omdat "naam.mvp" bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat.

Ik verneem wel van u.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 16:16 uur

Ik heb uw test versie gebruikt om de PC schoon en snel te houden. De naam van dat programma weet ik niet meer. Hierdoor is mijn windowsversie beschadigd geraakt en moest de laptop volledig opnieuw opgebouwd worden. Eind december is het videoprogramma dus opnieuw en schoon geïnstalleerd.

Wellicht dat u dit nog kunt zien. Ik heb het vanaf uw site gedownload.

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 16:19 uur

Ik heb delen van dit project in de vorige versie gemaakt en een flink deel aangepast met deze versie.

Wel zie ik ineens boven de tijdlijn een lichtblauwe balk. Geen idee wat dat betekent?

Is er een mogelijkheid dat u inlogt op mijn PC en zelf kijkt?

Bol schreef op 18.01.2018 om 16:30 uur

Hallo j.g.-gerbranda,

Om te beginnen is dit een forum van en voor forumleden, dat geheel losstaat van Magix Support. Ik ben net als u een Magix gebruiker die ander Magix gebruikers helpt.

Mijn advies, verwijder het projectbestand, dat nu deze foutmelding geeft en maak uw projectbestand opnieuw aan.

De blauwe lijn boven de tijdlijn geeft een bepaalde tijdsduur lengte aan.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 18.01.2018 om 16:38 uur

Bol, dat wist ik niet. In ieder geval veel dank voor al je hulp. Het probleem lijkt zich te beperken tot de sporen 1 tot en met 6.

Ik ga morgen eens Magix zelf bellen.

Joost

Bol schreef op 18.01.2018 om 18:36 uur

Hallo Joost,

Als u Magix belt, moet u er rekening mee houden, dat zij u niet verder kunnen helpen, omdat zij geen helpdesk zijn voor problemen, zoals die van u. U kunt u vraag dan beter stellen via Magix Support. https://support2.magix.com/customer/nl (inloggen verplicht)

Omdat u een schone installatie van Windows heeft gedaan en VDL weer opnieuw heeft geïnstalleerd. Nu wilt u weer een MVP (Magix Video Project) bestand inlezen. Echter, zoals ik al eerder heb beschreven, bestaat een MVP-bestand alleen maar uit verwijzingen en de Default.tpl (TPL = Template) kan hierdoor ook nog veranderd zijn. Daarom adviseer ik u nog steeds, om het project gewoon te verwijderen en opnieuw te maken. Persoonlijk zou ik hier geen energie meer insteken.

Ik bedenk me opeens een oplossing, die u zou kunnen uitproberen:

1. start VDL op met uw kapotte projectbestand
  2. Druk op Ctrl+A (selecteren) en daarna op Ctrl+C (Kopiëren) alles wat op alle tijdlijnen staat wordt nu geselecteerd en gekopieerd.
  3. Klik op het "+" teken, er een nieuwe film aangemaakt.
  4. klik nu op Ctrl+V (plakken)
  5. nu wordt alles weer op de tijdlijnen gezet van de tweede film
  6. Klik nu bij de eerste film op "X" en klik op film verwijderen
  7. Sla het project op onder een andere naam

Succes,

Bol

Verschillende keer gewijzigd i.v.m. met verbeterd antwoord en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2018, 14:39, in totaal 6 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 19.01.2018 om 16:43 uur

Dank. Het werkt weer met behulp van je laatste mail.

Joost

Bol schreef op 19.01.2018 om 16:59 uur

Hallo Joost,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ben zeer verheugd, dat ik je nog op de valreep heb kunnen helpen.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-