Ik heb een vreemd probleem met Video de Luxe 17. Elke keer als ik een .mp4 wil inlezen (ook als ik die met met Video de Luxe 17 heb gemaakt), komt de mededeling "Om de functie MPEG-4 BAsic te kunnen gebruiken, moet deze eerste eenmalig worden geactiveerd. Wilt U de activering nu uitvoeren?" Als ik probeer te activeren, komt de mededeling "De activering is mislukt, .... herhaal dan met administrator rechten". Als ik Video de Luxe met admin rechten start, kan ik wel een .mp4 inlezen!
Met administrator rechten werkt alles dus goed, maar altijd met admin rechten werken is een veiligheidsrisico.
Als ik b.v. .jpg materiaal inlees en dan een .mp4 film daarvan maak, dan treedt dezelfde fout op.
Ik kan wel .avi inlezen.
Het probleem is recent ontstaan. Ik gebruik win7 64 bit. Ik heb een zgn repair-install moeten doen omdat er in de update volgorde iets fout was gelopen. Volgens Windows was dat alleen te repareren met een repair-install. De meeste programma's werkten na de repair-install, maar MAGIX Video de Luxe 17 werkte _niet_ meer goed en ik heb het opnieuw geinstalleerd. Video de Luxe werkt daarna weer op de eigenaardige fout hierboven na.
Ik heb dit aan MAGIX support voorgelegd, dit is het antwoord:
Ja dit is ook een Windows probleem.
U moet dan altijd het programma starten met administrator rechten.
--
Met vriendelijke groeten
Ongelofelijk, het heeft een jaar goed gewerkt. Een groot bedrijf dat zijn klanten voorstelt de basis security van windows 7 te omzeilen...
Is er iemand die wel een idee heeft hoe dit komt?
pixelcrash