Reacties

RiViS schreef op 10.11.2013 om 15:56 uur

Helaas schrijf je niet welke versie je hebt van het programma. Bij oudere versies werkt dit nl niet.

Je kunt even kijken onder Hulp / Inleiding /Prestaties, bij Import formaten, of mpeg4 wordt ondersteund.

Als dat wel het geval is, kijk dan even in de Windows Verkenner welke extensie je files hebben. Misschien kunnen we daar iets mee.

groet,

Rijk

sandor schreef op 11.11.2013 om 17:04 uur

ik heb Foto's op cd/dvd de luxe 7. via hulp/extra functies installeren heb ik voor 4,99 euro de mpeg4 codec gekocht, geinstalleerd en geactualiseerd. ik heb gekeken bij hulp...../ import formaten en daar staat het niet bij; dat was mij bekend want je moest de mp4 codec apart kopen.[[VIDEO:cloud://]]

in de bijlage heb ik zo'n mp4 filmpje bijgevoegd. het formaat heet mp4-video. 2013-08-08 18.17.41.mp4 is de volledige naam. het komt uit de camera van mijn htc one X.

hopelijk kunnen jullie daar iets mee. alvast bedankt voor de moeite.

RiViS schreef op 11.11.2013 om 17:57 uur

ik heb Foto's op cd/dvd de luxe 7.

dat is al een vrij oude versie. Nu is de vraag: welk besturingssysteem heeft je PC? Van de versie 7 is bekend dat die niet (goed) werkt met Windows 7 en 8. Met bv XP zou het wel moeten werken.

Je bijlage komt bij mij helaas niet door, misschien iets niet goed gegaan met uploaden? Is overigens voor mij niet nodig.

Die filmpjes uit smart phones hebben vaak een nogal afwijkend formaat, het zou kunnen dat daar het probleem zit. Kijk eens in de Windows Verkenner, rechtsklik op de file en kies dan Eigenschappen. Op het tabblad Details kun je dan zien wat bv de framesnelheid is. Als dat afwijkt van 25 frames/sec dan zou het best kunnen dat jouw versie 7 daar niet mee kan werken. In dat geval zou je de files (met andere software) moeten omzetten naar bv de PAL standaard. Er is wel gratis software voor, maar die zetten graag hun logo op je film en daar zit je ws niet op te wachten....

groet,

Rijk

sandor schreef op 16.11.2013 om 12:32 uur

mijn pc heeft windows7 professional 64bit. de filmpjes hebben 19 frames p/s. ik heb versie7 amper gebruikt omdat op mijn oude laptop met xp het matig draaide door de "oude" laptop. ik had daar ook een extra mp4-codec gekocht voor de mobielfimpjes; dat werkte redelijk. op mijn "nieuwe" laptop met w7pro haakte ik af door de problemen met de mobielfilmpjes.

daarvoor had ik ook al foto's op cd4 gekocht en leuke dingen meegemaakt. kortom: wat voor oplossing is er voor mij? ik wil leuke presentaties maken van foto's en korte mobielfilmpjes.