Voormalige gebruiker
schreef op 17.08.2012 om 00:12 uur
Hallo,
De filmbestanden met extentie MOV heeft het programma qtime nodig, die volgens mij, door MAGIX standaard wordt meegeleverd op de CD & DVD. Zoniet dan kan je proberen Quictime van Apple te downloaden van het internet en deze op je computer te installeren. Daarna moet het volgens mij mogelijk zijn de MOV filmpjes te importeren. Zelf heb ik geen ervaring met Foto's op CD & DVD. Maar ik ga er vanuit dat dit in het verlengde ligt met het Magix video MX premium.
Om bestanden met de extensie MOV af te spelen heb je de codec nodig. Je kan dit oplossen door op internet naar de site van Apple te gaan en de gratis versie 7......van QuickTime te installeren.
Dit programma wordt met geen enkel programma door Magix geleverd.
Suc6
Bobbiaan
Voormalige gebruiker
schreef op 18.08.2012 om 21:07 uur
Bobiaan, u schreef op 16 augutus het onderstaande:
Beste...., Je heb inderdaad quicktime van Apple nodig. Download de gratis versie 7..7.2 en dan zou het probleem zijn opgeheven.A
Mvg Bobbiaan inderdaad bobbiaan, hier is het programma nodig en niet de codec. Ik leerde hier ook iets bij, bedankt. mvg Luc
De opmerking dat qtime niet door Magix wordt mee geleverd is niet juist, het wordt wel degelijk meegeleverd met MAGIX De Luxe MX - Qtime versie 7.69.80.9 (e.a. kan u nalezen op pagina 255 van de handleiding Video DeLuxe MX.) of het bij andere produkten van MAGIX meegeleverd wordt weet ik niet zeker, maar dan kan je zeker het programma gratis downloaden zoals ik al eerder heb aangegeven.
Op 13 augustus heb ik reeds dit al beschreven aan Jan-vanderhoogt. Ik heb hier een duim voorgekregen!!!!
Hallo Jan, Ik zie dat je flimbestanden de extentie MOV heeft. Ik heb ooit een film bewerkt van een collega die ook de MOV extentie had. Importeren ging niet. Ik heb het programma qtime geinstalleerd, die door MAGIX meegeleverd wordt op de cd. Daarna was het wel mogelijk. Ik zie dat na de crash van de computer het niet meer mogelijk is. Ik vraag me nu af of voor de crash, Quictime van Apple op je computer had staan. Je kunt het proberen, niet geschoten is altijd mis. Succes Robvroe1
Robvroe1
P.S. ik heb de ook nog even gekeken op de DVD Video de luxe 15 plus. Hier staat in de map addon ook al het programma QTIME versie 7.0.3.0 op.
Wilt u zo vriendelijk zijn om eerst e.a. te verifiëren op juistheid voordat u een antwoord geeft.
OK, ik heb geleerd via gebruikers om het programma te downloaden vanaf internet. Voor zover mij bekend was wordt er door Magix zelf weinig over geinformeerd. Bij deze heb ik dus weer meer kennis van Magix progamma's.
Dit forum is dan ook een onmisbaar medium voor Magix programma gebruikers. Het zijn hoofd zakelijk foto en videobwer(k/st)ers die je op deze site ziet. Laatse tijd zie je wel meer website bou(w/st)ers.
Waarschijnlijk is het advies om direct qt te downloaden zodat je de nieuwste gratis versie op je PC hebt staan.
Hobyisten allemaal veel plezier met de Magix programma's.
Bobbiaan
Voormalige gebruiker
schreef op 19.08.2012 om 13:54 uur
OK, ik heb geleerd via gebruikers om het programma te downloaden vanaf internet. Voor zover mij bekend was wordt er door Magix zelf weinig over geinformeerd. Bij deze heb ik dus weer meer kennis van Magix progamma's.
Dit forum is dan ook een onmisbaar medium voor Magix programma gebruikers. Het zijn hoofd zakelijk foto en videobwer(k/st)ers die je op deze site ziet. Laatse tijd zie je wel meer website bou(w/st)ers.
Waarschijnlijk is het advies om direct qt te downloaden zodat je de nieuwste gratis versie op je PC hebt staan.
Hobyisten allemaal veel plezier met de Magix programma's.
Bobbiaan
Hallo Bobiaan,
Ik sluit hierbij de discussie. Ik ben een hobbyistfilmer. Je heb gelijk dat je natuurlijk de nieuwste versie kan downloaden. Ik probeer mensen op een eenvoudige manier te informeren en dat blijf ik ook doen.