Goedemiddag, nog niet zo lang geleden had ik een probleem met de MPEG4 codec. Na advies updaten van mijn drivers t.b.v de video kaart was het opgelost. Nu wederom een probleem...
Ik ben op het forum aan het zoeken gegaan omdat mijn film export naar MPEG4 van circa 74 minuten circa 16 uur in beslag zou nemen. Ik kwam wat adviezen tegen m.b.t. aanvinken optie CPU berekenen. Deze optie ontbreekt bij mij
Ook zag ik de optie hardware versnellen niet inschakelen
Ook met de programma instellingen (Y) > apparaat opties > import / verwerking / export viel mij op dat ik kan kiezen tussen CPU en mijn NVIDEA GeForce ...... Welke / wat wordt geadviseerd ? Ik las regelmatig CPU (?)
2 .Bij programma instellingen import /export ontbreekt de favoriete codec keuze MPEG 4 voor mainConcept of standaard.
Hoewel de MPEG4 export wel 'lukt' na 16 uur is er vast iets niet helemaal in orde. Ik heb onlangs de codec HEVC (nieuwe MPEG4 format) aangeschaft en geactiveerd. Ik heb reeds de keuze voor programma instellingen terugzetten ook gebruikt. Daarna voor online actualiseren gekozen. Bij dit laatste wordt ik meteen voor 35 euro aan MVL 2023 gekoppeld. Het is een heel verhaal geworden en hoopt dat het duidelijk is voor de techneuten.
Wie kan mij hierover informeren ?
Hartelijk dank alvast.
Roel