Mini DV recorder Panasonic NV-DV2000 inladen in PC

avranken16 schreef op 07.08.2010 om 12:00 uur

Reeds 10 jaar met sucses DV mini bandjes ingeladen op mijn PC met de Digitale Recorder NV-DV2000.

Ik deed dat met Videokaart van Canopus en Windows XP prof.

Van af maart in bezit van Magix video premium 16 de luxe ik krijg bij het inladen in mijn PC wel het geluid maar geen beeld, de knoppen van het magix venster werken wel dus ik kan voor en achter uit enz.

De overdracht vindt plaats met een firwire kabel 1394 maar ik heb nu windows 7.

Volgens de expert van Panasonic zou het kunnen liggen dat de Digitale Panasonic recorder de soft ware niet bezit en niet kan comuniseren met windows 7.

Een ander zegt dat het aan de firewire kabel kan liggen.

Maar met de Canon videocamcorder  XM2 lukt het wel om de beelden van mijn camera in te laden op mijn PC.

Hopend op een oplossing en alsvast heel veel bedankt.

 

Ton Vranken

Reacties

mi-bo schreef op 07.08.2010 om 16:39 uur

Beste, als uw nieuwe camera een input en output heeft gebruikt de nieuwe camera dan als breakout box.

maw dv camera aansluiten op de nieuwecamera, nieuwe camera door lussne via usb, en u kunt alles inladen, en anders heeft u van Magix een converter nodig onder de naam Red Uw Video's, die dan analoog omzet naar digitaal.

succes.

avranken16 schreef op 08.08.2010 om 10:30 uur

Beste mi-bo,

 

Bedankt voor het antwoord, maar dat doe ik nu ook als ik DV matriaal naar de PC stuur dat doe ik nu via mijn camera dat werkt goed ook mijn gewone VHS banden doe ik in de gewone VHS videorecorder dan via de Camera met de AV kabel en vanuit de camera met de 1394 kabel naar de Magixkaart 1394 ingang dat werkt goed.

 

Maar ik gebruikte de Panasonic DV recorder om mijn loopwerk van de camera te ontlasten en de recorder was altijd aangesloten aan mijn toen nog canapus videokaart en windoows XP ook met 1394 ingang hoefde dus nooit alle kabels enz. weer aan te sluiten op mijn camera.

 

Maar ik merk dat niemand door een oplossing voor heeft, het is toch jammer dat ik daar een DV recorder van het jaar 2001 heb staan (die koste toen 4000 gulden), en ik kan hem nu alleen nog gebruiken voor DV bandjes te bekijken of bandjes voor en achter uit te spoelen.

 

Dus mi-bo  nogmaals bedankt voor je antwoord

 

Mocht ik er toch een oplossing voor vinden dan houd ik je op de hoogte.

 

vriendelijke groet Ton Vranken