Mini DV na bewerken branden in hoogst mogelijke kwaliteit

Tobytje schreef op 28.12.2011 om 18:19 uur

Beste,

Ik wil mijn mini DV bandjes via Video Deluxe MX na bewerken branden op een DVD of liever een Blu ray in de hoogst mogelijke kwalitiet, het liefst zonder compressie, dus 1:1. Aangezien ik een full HD tv heb zou ik het liefst ook branden in full HD kwaliteit op blu ray. Kan ik bij filminstellingen kiezen voor "PAL HDTV" 25 of 50 fps? Kortom, op welke wijze kan ik op de hoogst mogelijke kwaliteit mini DV overzetten op DVD/Blu ray?

 

Reacties

RiViS schreef op 28.12.2011 om 18:45 uur

mini dv heeft een resolutie van 720x576 pixels. Het heeft volgens mij niet veel zin om dat met HD kwaliteit weg te schrijven, ik zou het maar gewoon op dvd met mpeg2 zetten. Wel zou je bij de encoder-instellingen kunnen kiezen voor een iets hogere kwaliteit, bv 14 of 16 en je zou de bitrate nog wat kunnen verhogen, maar zet die niet maximaal, sommige dvd spelers hebben daar moeite mee.

Ik meen dat sommige dvd spelers wel sd kwaliteit als een soort quasi hd kunnen afspelen, die interpoleren er dan nog iets tussen in wat dan dat effect geeft. Ik heb daar geen ervaring mee. Misschien een van de anderen?

groet,

Rijk